J*vla batteri ;(

Diskussion i 'X10 Mini/Mini Pro' startad av Liisa, 17 okt 2010.

  1. tysk

    tysk Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 jul 2010
    Inlägg:
    79
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    ADW launcher verkar vara en stor strömslukare. På min Pro var "Running" under *#*#4636#*#* -> "Battery history" alltid på 100 %, även efter omstarter av ADW. Nu körde jag i 2 dygn med original home screen istället utan att göra andra förändringar. "Running" värdet har sjunkit, och batterin klarar sig tydligt längre utan laddning. Googla man efter "adw battery drain", hitta man flera rapporter om det, dock även påstående att adw är inte sämre än andra hemskärmer/app startare?
     
  2. twintin

    twintin Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 maj 2010
    Inlägg:
    1 420
    Mottagna gillanden:
    59

    MINA ENHETER

    Tror nog inte ADW launcher är någon större strömslukare än någon annan app. Dock kan det säkert vara så att kombinationen av ADW launcher med någon annan app kan skapa konflikter som gör att CPU:n går i taket.
     
  3. tysk

    tysk Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 jul 2010
    Inlägg:
    79
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Ok, då måste en av widgets som jag hade på ADW men inte på original home drar mycket batteri.
     
  4. twintin

    twintin Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 maj 2010
    Inlägg:
    1 420
    Mottagna gillanden:
    59

    MINA ENHETER

    Uppenbarligen finns det de som kör ADW utan strömslukningsproblem, så visst kan någon widget bråkat för dig då den kombinerats med ADW.
     
  5. Gempressarn

    Gempressarn Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 okt 2010
    Inlägg:
    60
    Mottagna gillanden:
    10

    MINA ENHETER

    jag har dragit ner min skärmbelysning till 0% eller 25% (beror på vilken dag det är :) ) och använder task killer ständigt så att jag inte har onödiga appar som drar. Min drar ganska lite nu, så lite som möjligt hur som helst. jag måste ladda den varje natt oavsett. Batteriet i x10 mini och pro är samma som de gamla hederliga w760i (som jag hade innan). Eftersom batteriet knappt räckte för dom telefonerna tycker man att SE borde satsa liiiiite mer på batterier!!
     
  6. Istvan

    Istvan Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 aug 2010
    Inlägg:
    251
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Skippa Task Killer.
     
  7. Mizz Mezz

    Mizz Mezz Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 jul 2010
    Inlägg:
    355
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER


    Just det här är så tråkigt.
    Vi har mobiler som kan så mycket.
    Hämta mail
    Surfa på nätet
    Visa film och bilder
    fota

    osv....

    Men för att kunna använda våra telefoner tvingas vi dra ner belysningen så att man måste ha pannlampa för att kunna se.
    Man måste stänga av allt trådlöst för att spara batteri och kan knappt vare sig se på film eller lyssna på musik för då kan vi inte ringa hem sen och säga att vi är sena till middagen för då har batteriet ingen kräm kvar.


    Smartphone - någon?

    :sealed:
     
  8. Fractalogic

    Fractalogic Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 jul 2010
    Inlägg:
    138
    Mottagna gillanden:
    13

    MINA ENHETER

    Det är högst osannolikt att batteritiden kommer bli mycket bättre med Android 2.1 eller 3.0 för den delen. Det är i första hand en fråga om hårdvara och batteri.

    Jag tycker att min Desire har mycket kort batteritid jämfört med många Nokia telefoner och även många smarttelefoner med Android eller annat system.

    Men batteritiden är inte så illa på min telefon som du beskriver det.

    Men man får alltså räkna med korta batteritider med dessa telefoner. Jag har skrivit flera inlägg på det temat.

    Sedan kan det i ditt fall röra sig om felande batteri eller annan viktig del eller komponent.
     
  9. teddyjohan

    teddyjohan Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 apr 2010
    Inlägg:
    841
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER


    Visst är det så (att man får räkna med det), men det ska inte behöva vara så kan man tycka ur ett konsumentperspektiv.

    Jag upplever som sagt att min iPhone 3G (med det äldre iPhone OS) hade en många gånger bättre batteritid än någon av mina fem Android-mobiler har haft. Båda är smartphones iPhone "levererar" nog mer när man faktiskt kör den än vad t.ex. en X10 Mini gör. Och visst kan jag ändra inställningarna på en X10 Mini för att få batteritiden att räcka mycket längre än vad den gör, men som vi alla vet så begränsar det telefonen väldigt mycket.

    Skillnaderna ligger nog snarare i alla bakgrundsprocesser och Androids konstanta synkningar. Och det har i mitt tycke helt uppenbart en grund i själva operativsystemet, inte hårdvaran. Det behöver inte vara så bara för att man kör multitasking eller för att man vill ha informationen synkad, eller 3G påslaget när man faktiskt använder telefonen.

    Operativsystemet skulle lika gärna kunna fungera smartare än så, ungefär som den i många fall kan göra med JuiceDefender installerad, särskilt på rootade telefoner. 3G kan slås på först när telefonen används, däremellan 2G, och datatrafik kan begränsas till scheman med undantag för när telefonen används. Nu är det inga så drastiska förändringar mellan t.ex. Donut eller Eclair, men visst är det förbättrat.

    Att batteritiden är kort när man använder den, det är en tråkig hårdvarukonsekvens som vi får leva med. Men stand-by tiden skulle inte behöva vara det. Symbian är ett annat bra bevis på det; som med ett 1200 mAh batteri kan leverera bättre stand-by tid än en Android med 1500 mAH.