CyanogenMod 6.1.0 finns nu för wildfire!

Diskussion i 'Wildfire' startad av Blad93, 28 okt 2010.

  1. Blad93

    Blad93 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 feb 2010
    Inlägg:
    42
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

  2. AndroidFtw

    AndroidFtw Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 jun 2010
    Inlägg:
    355
    Mottagna gillanden:
    36
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Samsung Galaxy S8+

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Samsung Galaxy S8+
    Tänk på att man inte kan låsa upp simkortet om ni ska flasha denna romen. Lite felskalningar här och där också men annars verkar den vara helt okej. Men jag håller mig till OpenFire tills buggarna är fixade, har alla kontakter på simkortet och vill gärna ringa folk ;)
     
  3. baker666

    baker666 Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 feb 2010
    Inlägg:
    403
    Mottagna gillanden:
    34
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Huawei P20 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Huawei P20 Pro
    Är det bara som jag projicerar en bild i skallen på hur awesome CM6 är eller är det renare/skarpare grafik i CM6 på Wildfire? Tycker fan det asså.

    Den rockar fett iallafall.

    Och ett tips om ni ska testa. Det verkar som att en del har problem (inte bara med CM6 utan alla OverClock Rommar) med appar som hänger sig , random reboots osv. Min WF , och några andras jag sett i olika forum, hänger sig om man har max MHz för högt. Min är väldigt stabil i 711MHz, och jag tror att det är samma i nästa snäpp... jag kör 711 dock.

    Dock så är den inte stabil om jag inte höjer min MHz lite oxo.. eller lite o lite... min stod på 19MHz från början. Jag satte den till 352 och nu är det rock solid.
     
  4. adeadrat

    adeadrat Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 jun 2010
    Inlägg:
    135
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Bara jag som inte tyckte om CM6 överhuvudtaget ? stor besvikelse :P men kan va för att jag vill att allt ska va cleant, inga extra installerade apps från början.. men dom små UI tweaksen dom gjort ät riktigt nice. men neh stannar hoss min kära openfire :)
     
  5. Blad93

    Blad93 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 feb 2010
    Inlägg:
    42
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Jag blev faktiskt också besviken, på hemsidan står där bland annat att det skulle va "insane performance boost" vilket jag INTE ALLS upplevde. Fryser till ibland i ett par sekunder och telefonen känns allmänt seg jämfört med Openfire.
    Kan tillägga att jag kör med JIT på och även Setcpu inställt på 711mhz precis som baker666 ovan. Nej det blir att gå tillbaka till Openfire!
     
  6. adeadrat

    adeadrat Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 jun 2010
    Inlägg:
    135
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Glad att höra att jag lyckats göra något hyffsat bra jobb iaf :)
     
  7. baker666

    baker666 Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 feb 2010
    Inlägg:
    403
    Mottagna gillanden:
    34
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Huawei P20 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Huawei P20 Pro
    Hastighetsmässigt är det inga större skillnader för mig. Jag har inte märkt av några 'hack' osv. Sen tyckte jag inte att det var så mkt installerade appar.

    Dessutom var det som var installerat i princip det samma som jag brukar installera. Det man inte vill ha kvar kan man ju deleta. :)

    Jag tycker absolut att OpenFire är bra också , samma med Wildpuzzle. men CM6 är ett par snäpp över för min del.

    Som sagt , hastighetsmässigt är det ingen större skillnad från OpenFire , det lär ju va därför som du inte känner av den där "insane performance boost" blade , men flasha en gammal 2.1'a utan oc så känner du nog skillnad. :)
     
  8. adeadrat

    adeadrat Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 jun 2010
    Inlägg:
    135
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Hastighets skillnaden ska inte vara någon överhuvudtaget då allt är samma förutom att CM6 har lite tweaks i utseendet och installerade apps från början, altså inget som har med hastigheten att göra..
    Sen lyckas jag inte få video inspelning att funka överhuvudtaget på CM6.. iof är kvaliten på det man spelar in på openfire dålig men bättre det än att inte kunna spela in alls ;)

    o de som sagt avgör för mig är att det är apps instalerade från början.. o använder ingen av de appsen :P
     
  9. Blad93

    Blad93 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 feb 2010
    Inlägg:
    42
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Är väl bara något jag har fått för mig då:) Har installerat launcherpro nu istället för ADW. Kanske var den som gjorde att jag upplevde telefonen som seg för nu tycker jag att i alla fall launchern har blivit mycket "mjukare":)
     
  10. Labus

    Labus Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 okt 2010
    Inlägg:
    29
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Man kan faktist låsa upp sim-kortet :P
    Gå till "Location & security" och "Set up sim card lock"
     
  11. AndroidFtw

    AndroidFtw Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 jun 2010
    Inlägg:
    355
    Mottagna gillanden:
    36
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Samsung Galaxy S8+

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Samsung Galaxy S8+
    Kom på det igår också och det funkar bra! :)