Ny Universal remote (UnifiedRemote)

Diskussion i 'Applikationsutveckling' startad av Reconnnn, 8 jun 2010.

  1. Reconnnn

    Reconnnn Professional Droid Hedersmedlem

    Blev medlem:
    9 mar 2010
    Inlägg:
    2 809
    Mottagna gillanden:
    263

    MINA ENHETER

    Vi hade verkligen velat göra en grymt bra Spotify Remote och vi har gjort många försök men vi har vissa problem i nuläget som vi inte kan komma runt och dem är att spotify har inget api för att styra spotify eller hämta användarens spel listor eller något sådant kul om användaren inte har spotify premium. Om alla hade haft det så hade vi kunnat bygga vår egen spotify klient och då fått det att fungera. Vi har inte känt att det varit så passande utan vi har valt att vänta på att spotify släpper ett api som det finns vissa rycken om att de kommer göra. När väll detta api kommer så kan jag lova dig att det kommer komma en remote som uppfyller alla dina drömmar så länge det apiet tillåter det. Om det är någon som har någon lösning på våra problem så skriv i tråden skicka ett pm eller mejla [email protected] och vi kommer kolla på det och om det fungerar implementera det.
     
  2. Raketostkostym

    Raketostkostym Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 mar 2010
    Inlägg:
    562
    Mottagna gillanden:
    24

    MINA ENHETER

    Spotimote gör nu allt jag krävde, plus att man kan höja och sänka Spotifys interna volym med volymknapparna på mobilen. Utan att premium krävs.

    Framgår dock i FAQen på hemsidan att man gjort någon form av fuling för att få det att funka:

    "Sometimes when I select something to play, it doesn’t work !

    Spotify doesn’t provide any API to control it. Spotimote emulates user interactions to take control.

    When you select something to play, Spotify may take some time to find it and spotimote doesn’t know how much time to wait. You just have to select the same track again in spotimote.
    "

    Tillagt: Det är en ruskigt osmidig implemenatation. Spotifyfönstret måste öppnas om man ska byta till en låt man sökt efter (Inte om man ska höja/sänka volym eller byta låt i spellistan). Kör man ett fullskärmsprogram så minimeras det då och Spotify öppnas, för att det ska ske. Hmm.
     
    Last edited: 25 okt 2010
  3. PasenRacing

    PasenRacing Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 okt 2010
    Inlägg:
    128
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Någon som vet om/när det kommer att funka å köra via bluetooth?
     
  4. Reconnnn

    Reconnnn Professional Droid Hedersmedlem

    Blev medlem:
    9 mar 2010
    Inlägg:
    2 809
    Mottagna gillanden:
    263

    MINA ENHETER

    Det är just denna typ av lösningar vi vill undvika vi tycker inte det är smidigt att använda oss av spotifys grafiska interface för att göra denna implemtation. Det kommer ju dessutom paja så fort de byter utsende.

    Om allt går som det ska så i version 2 som förhoppningsviss kommer runt jul.
     
  5. Thyg0d

    Thyg0d Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 jul 2010
    Inlägg:
    791
    Mottagna gillanden:
    75
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Samsung Note20 Ultra

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Samsung Note20 Ultra
    YEEEEEAAAAAAAY!!!! :D:D:D:D:D
     
  6. Fredda

    Fredda Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 okt 2010
    Inlägg:
    15
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Hej - har försökt att leta igenom denna tråd efter en Voddler remote - men hittar inget(har läst 10+ sidor, om jag missat ngt sorry). Tycker nästan att det borde vara självklart att ngn föreslagit detta men hittar inget...vad jag klurat ut kan man t ex pausa voddler via keyboard och mus, men den generella media remoten fungerar ej för voddler. Skulle alltså önska en voddler remote oxå...
    Tack för en underbar app.
     
  7. Reconnnn

    Reconnnn Professional Droid Hedersmedlem

    Blev medlem:
    9 mar 2010
    Inlägg:
    2 809
    Mottagna gillanden:
    263

    MINA ENHETER

    Vi har funderat på det och det är mycket möjligt att det dyker upp i version 2. Det är en bra och enkel sak att lägga till.
     
  8. hilta

    hilta Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 okt 2010
    Inlägg:
    127
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Ni kan inte ana hur man letat efter en app som denna! Ruskigt stort tack!

    Ps kan ni implementera vlc remote i denna också ? :D Vore perfa å slippa byta mellan två apps :P
     
    Last edited: 30 okt 2010
  9. Reconnnn

    Reconnnn Professional Droid Hedersmedlem

    Blev medlem:
    9 mar 2010
    Inlägg:
    2 809
    Mottagna gillanden:
    263

    MINA ENHETER

    Jepp det kommer vi göra :D. Håller på att jobba med den just nu.
     
  10. no1daag

    no1daag Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 dec 2009
    Inlägg:
    392
    Mottagna gillanden:
    22

    MINA ENHETER

    Skulle gärna se att ni fick till servern till Linux då jag med glädje kunde slänga ut Windows på min media dator.
     
  11. Reconnnn

    Reconnnn Professional Droid Hedersmedlem

    Blev medlem:
    9 mar 2010
    Inlägg:
    2 809
    Mottagna gillanden:
    263

    MINA ENHETER

    Det finns bland planerna men kan inte lova något. Vi prioriterar Windows.
     
  12. Sjöman

    Sjöman Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 sept 2010
    Inlägg:
    121
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    hittade appen på market utan att jag visste om den här tråden och att den var svenskutvecklad, laddade ner och installerade direkt. Allt fungerade kanon, en "widescreenmus" hade varit perfekt om man snabbt byter mellan musen och tangentbordet :)

    Bra jobbat!
     
  13. Reconnnn

    Reconnnn Professional Droid Hedersmedlem

    Blev medlem:
    9 mar 2010
    Inlägg:
    2 809
    Mottagna gillanden:
    263

    MINA ENHETER

    Kommer i version 2. Kommer gå riktigt snabbt att komma till tangentbord och mus då. :D
     
  14. Reconnnn

    Reconnnn Professional Droid Hedersmedlem

    Blev medlem:
    9 mar 2010
    Inlägg:
    2 809
    Mottagna gillanden:
    263

    MINA ENHETER

    Vi har nu under de senaste dagarna jobbat hårt med remoten. Dels har vi förbättrat och jobbat på de olika remotesen. Men framför allt så har vi eller jag ska nog säga Relmtech har implementerat några av de mest efterlängtade funktionerna.

    Det första är enqryption så nu kan vi säga att datan är väldigt säker åtminstione när den skickas mellan telefonen och servern. Vi ska fortsätta försöka hitta säkerhets hål och liknande i servern så ni alla ska känna er säkra när ni använder remoten. För er som är intresserade av vilken säkerhet vi har så kan jag avslöja att vi använder AES rijndael encryption 256 bit. För er som inte har full koll på detta så är det samma encryption USA goverment använder för att skicka Top Secret documents läs mer här.

    Den andra nyheten är att vi nu har Bluetooth support. Denna funktion implementerades idag och är fortfarande ganska grundläggande men fungerar grymt bra :D.
    Så i version 2 ska ni inte känna er bundna till ett wifi nät utan kan använda bluetooth istället.

    Vi är väldigt nöjda och glada över dessa förbättringar och vi hoppas ni blir det också när vi släpper.
     
  15. valhall

    valhall Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 mar 2010
    Inlägg:
    66
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Kommer bli grymt bra!
    Har väntat på bluetooth :)
     
  16. Nicklas

    Nicklas Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 apr 2010
    Inlägg:
    38
    Mottagna gillanden:
    11
    Telefon:
    Honor 8

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Honor 8
    Info:
    Nova Launcher
    Telefon 2:
    Samsung S8
    Info:
    Jobbtelefon, sämsta jag haft.
    Platta:
    Huawei Mediapad M5
    Låter trevligt. Hoppas bara MPC-HC stöd också är inlaggt annars har man (jag) inte någon nytta av allt det andra gottiga.
     
  17. Reconnnn

    Reconnnn Professional Droid Hedersmedlem

    Blev medlem:
    9 mar 2010
    Inlägg:
    2 809
    Mottagna gillanden:
    263

    MINA ENHETER

    Då ska jag glädja dig genom att berätta att det finns mpc-hc stöd tror det står i en tidigare post.
     
  18. Nicklas

    Nicklas Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 apr 2010
    Inlägg:
    38
    Mottagna gillanden:
    11
    Telefon:
    Honor 8

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Honor 8
    Info:
    Nova Launcher
    Telefon 2:
    Samsung S8
    Info:
    Jobbtelefon, sämsta jag haft.
    Platta:
    Huawei Mediapad M5
    Tror det nämndes att det jobbades på det bara och försiktig skeptiker som man är har man svårt att ropa hej innan man sett hur det funkar i praktiken. :) Men nu känns det iaf bra tillsvidare, ska bli spännande att testa.
     
  19. la013

    la013 Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 maj 2010
    Inlägg:
    6
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Hitta precis till denna appen och tycker den verkar mycket användbar. Skulle dock vara skönt med en snabbknapp till musen uppe i något hörn som hela tiden syns så man snabbt och enkelt kan switcha(vet inte om någon tagit upp detta tidigare då jag inte läst alla 20 sidor :P)
    Annars är jag överlycklig att inte behöva gå ur sängen för att stänga av datorn när man kollat klart på kvällens serier innan sovdags :)
     
  20. Reconnnn

    Reconnnn Professional Droid Hedersmedlem

    Blev medlem:
    9 mar 2010
    Inlägg:
    2 809
    Mottagna gillanden:
    263

    MINA ENHETER

    Det kommer en stor förbättring på det i version 2 det lovar jag :P