Spotify ForceClose, och inloggningsproblem

Diskussion i 'Frågor och support' startad av Datasnuten, 28 okt 2010.

  1. Datasnuten

    Datasnuten Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 jul 2010
    Inlägg:
    35
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Hej!
    Har ett problem som rubriken skvallrar om, om Spotify.
    Uppdaterade kontot till premium åter igen i veckan för att kunna fortsätta lyssna i mobilen, och detta har inte varit några problem tidigare, med samma konto, och då har jag inte gjort någonting med programmet under perioden då jag inte haft premium på kontot. Det funkar utan problem att logga in på datorn med kontot och då säger den givetvis 'Spotify Premium'; inga konstigheter.
    Men det som då händer är att när jag försöker logga in via mobilen så ansluter den, den visar att den försöker logga in och sen startar den plötsligt om sig själv, försöker därpå logga in för att en stund senare startas om, och det upprepas tills jag får nog och klickar mig ur problemet.
    Jag har då försökt med allt jag kan komma på för att återställa programmet till noll för att ge den bättre förutsättningar för att fungera, som att "Rensa data", "Rensa cache", tagit bort "spotify2" mappen på minneskortet, ominstallerat, allt utan resultat.
    Har letat i timmar efter en lösning på google, men det verkar inte vara någon annan som lider eller har lidit med mig, så då vädjar jag till er;
    Vad skulle jag kunna göra för att lösa problemet?
    Värt att veta:
    *Ej rootad, kör orginal 2.2 HTC Desire
    *Jag Har kopplat in den till datorn och ändrat på någon siffra så att jag kan installera flera appar som standard till minneskortet och kunna föra över ett fler antal, vilket har gjort att jag har kunnat installera fyra gånger fler appar. Detta har jag dock även haft inställt tidigare när jag har haft en fullt fungerande Spotify-klient utan problem. Det enda som detta har påverkat mig negativt innan är dock bara installerade widgets som har legat på minneskortet och som plötsligt försvunnit från Homescreen och även ifrån Widget listan när man ska lägga till en.
    *Postar en videolänk där jag visar problemet lite mer överskådligt om jag förklarat lite luddigt. Värt att nämna är att vad som kan hända som inte händer just den här gången i videon är att första gången man loggar in efter en ominstallation så verkar den lyckas logga in, inloggningsrutan försvinner och spellistorna dyker upp, dock endast i drygt en halv sekund innan det blir FC och den startar om, loggar in, startar om osv med bara inloggningsrutan visandes i processen.

    http://www.youtube.com/watch?v=lp_5aHzIT5o

    Är tacksam för alla svar! :$
     
  2. Datasnuten

    Datasnuten Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 jul 2010
    Inlägg:
    35
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Funderar på om det kanske är värt det att göra en total återställning på den och stå ut med att jag inte kan föra över alla appar till minneskortet.
    Fast om en sådan återställning skulle återställa även det, så att alla appar inte hamnar på sd kortet vet jag inte?