1. Fello: Just nu! Dubbel Surf på alla abonnemang med minst 8 GB surf! T.ex. 8 GB blir 16 GB för 165 kr/mån. Alla Dubbel Surf-abonnemang hittar du på Fello.se
    Stäng notis
  2. Samsung-nyheter: S24 Ultra | S24/24 Plus
    Stäng notis
  3. Registrera ett konto hos Sveriges trevligaste techcommunity!
    Stäng notis
  4. Stäng notis
  5. Stäng notis
  6. Stäng notis
  7. Stäng notis

En nyhet eller inte - inställning för "Molnmedieapp"

Diskussion i 'Frågor, support och diskussion' startad av Tripod, 4 maj 2024.

  1. Tripod

    Tripod Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 maj 2019
    Inlägg:
    88
    Mottagna gillanden:
    40

    MINA ENHETER

    Här trillar det in lite (för mig nya, men därmed inte alltid intressanta) "saker" i Android. Med en ganska ny mobil, och i detta fall även Androidversion, har man haft anledning att granska inställningar etc. ganska mycket; och därmed lär man, åtminstone på kort sikt, komma ihåg hur det såg ut för några dagar sedan.

    Noterade häromdagen att ett nytt alternativ dykt upp under Inställningar > Appar (som inte fanns där från start). Strax under rubriken (i mitt fall) Allmänt, där man finner sådant som menyval Standardappar etc. har det nu dykt upp Molnmedieapp.

    Kanske har funnits i ett par Androidversioner, vad vet jag (använder inte molnlagring, även om har tillgång till olika).

    (Apropå moln, och att vara online i så gott som alla appar, om jag nu ska gå OT i min egen tråd ...); testade helt kort YouTube Music, i brist på andra installerade mediespelare från start. Två gånger vid start får man frågan om man vill logga in, eller enbart använda enheten (det kan ju vara så att det finns ett icke ringa antal filer på, säg, ett minneskort), å så levererar den ett otroligt spartanskt gränssnitt, där "knapparna" Album etc. nästan hängde sig vid något tillfälle (å här hade de skrutit lite över mediespelaren i Android 13, men jag kanske bara fick offlineupplevelsen :) ). Nope, det fick bli VLC, som tidigare, som alternativ till Sonys.)

    Apropå andra "nyheter", till del är det ju så att operativsystemet (och tillverkarens appar) portionerar ut notiser över ett antal dagar, omstarter etc. Fick ocskå en notis om "nya funktioner för annonsintegritet", å tanken gick först till att något laddats ned, typ i går. Men det var visst: Android rolling out new Ad privacy settings, från i höstas (å de inställningarna hade jag redan skummat igenom, tror det är samma). Se även: Hantera integritetsinställningarna för annonser på Android - Android Hjälp

    Jag är mao i runda slängar ett år efter, i vissa delar, och springer ikapp lite nu med vårens säkerhetsuppdateringar, A14 etc.
    ---
    Edit: Äh, december 2023. Eller så kanske ovanstående Molnmedieapp-alternativ, dök upp först nu; det var i alla avseenden inte där från start: Google Photos cloud content will soon appear in Android's Photo Picker, finally