VIVO X100/X100 PRO/X100 ULTRA

Diskussion i 'Övriga Android-telefoner / Kina-telefoner' startad av Oceanic, 2 aug 2023.

  1. Svane

    Svane Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 mar 2024
    Inlägg:
    108
    Mottagna gillanden:
    97
    100mm.

    Det var närmsta banan vid kanten av poolen så det var nära.
     

    Bifogade filer:

    pmugghc och Mannlicherman gillar detta.
  2. Techflame

    Techflame Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    31 jan 2024
    Inlägg:
    60
    Mottagna gillanden:
    18
    Såg att du sålde din Vivo X100 Pro & Pixel 8 pro.

    Vad blir det istället för dig?
     
  3. polar590

    polar590 Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    16 okt 2013
    Inlägg:
    3 503
    Mottagna gillanden:
    3 376

    MINA ENHETER

    Sålde aldrig min vivo x100 pro:)
     
    Oceanic gillar detta.
  4. polar590

    polar590 Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    16 okt 2013
    Inlägg:
    3 503
    Mottagna gillanden:
    3 376

    MINA ENHETER

  5. polar590

    polar590 Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    16 okt 2013
    Inlägg:
    3 503
    Mottagna gillanden:
    3 376

    MINA ENHETER

  6. Mannlicherman

    Mannlicherman Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 jan 2024
    Inlägg:
    273
    Mottagna gillanden:
    246
    Där kom det! Han väljer, precis som sina konkurrenter, att betala tillbaka alla eventuella utlägg för tull och moms.


    View: https://youtu.be/8eG4hO4JWJs?si=pOHOek0zN085X8Bn
     
    Oceanic, pmugghc och qyliejr gillar detta.
  7. qyliejr

    qyliejr Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 nov 2016
    Inlägg:
    43
    Mottagna gillanden:
    6
    Nice. Har frågat lite ange banköverföring och vilken datum exakt leverans på vivo ultra skickas ut.

    Han svarar Att den skickas redan 29 maj och dröjer 4-5 dagar med DHL express.

    Värt o lägga en order tbh :)
     
    Mannlicherman gillar detta.
  8. Mannlicherman

    Mannlicherman Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 jan 2024
    Inlägg:
    273
    Mottagna gillanden:
    246
    Gillar att han även väljer att sälja modeller med global ROM:). (Extremt sugen på nya Vivo X Fold 3 Pro nu när den släppas globalt den 6 juni:P)
     
  9. Techflame

    Techflame Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    31 jan 2024
    Inlägg:
    60
    Mottagna gillanden:
    18
    Har faktiskt inte sett han sälja någon Global version av Vivo han har enbart Kina version men säger att man kan ladda ner Google Play Store och alla appar på denna och att man kan flasha global version om den blir tillgänglig.

    När får du din Vivo X100 Ultra Kina version med tanke att den beräknas skicka ut nu i dagarna.

    Vill själv höra erfarenheter vad du tycker skillnaden är emellan Kina och global version
     
    Oceanic gillar detta.
  10. Mannlicherman

    Mannlicherman Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 jan 2024
    Inlägg:
    273
    Mottagna gillanden:
    246
    Har faktiskt valt att avboka i sista stund. Snackat lite med folk som hunnit testa nya Ultra modellen mot Pro modellen, och dom säger enstämmig att det inte är något större skillnad i bildkvalitet mellan dessa två! Nu vet jag att ett par uppdateringar till viss mån kan ändra på det här. Men jag kände att är det inte större skillnad, så kan jag lika gärna invänta och se vad som händer i höst/vinter?

    Vivo X200 to launch as first Dimensity 9400 phone, claims tipster
     
    pmugghc, Svane och Oceanic gillar detta.
  11. Techflame

    Techflame Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    31 jan 2024
    Inlägg:
    60
    Mottagna gillanden:
    18
    Antar att Oktober är Kina version och lanserar dom en global version lär det bli December till Januari.

    Men förstår om du väntar för hade själv valt Pro vs Ultra men oftast gjort detta då jag tycker det inte är värt det prismässigt för en Ultra.
     
  12. Mannlicherman

    Mannlicherman Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 jan 2024
    Inlägg:
    273
    Mottagna gillanden:
    246
    Jag köpte min X100 Pro Global i Januari. Skulle gissa att det blir typ vid samma tid som X200 Pro kommer att lanseras utanför Kinas gränser! Gissar också att mkt att det vi ser i X100 Ultran, kommer att återfinnas i X200 Pro?! IMG_20240525_221757.jpg
     
    Svane och pmugghc gillar detta.
  13. Mannlicherman

    Mannlicherman Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 jan 2024
    Inlägg:
    273
    Mottagna gillanden:
    246
    En av dom mer seriösa på tuben. Kul att han väljer att jämföra med Huawei Pura 70 Ultra. En lur som DXOMARK förövrigt nyligen har utsetts till nr1 på marknaden! ( Ett av val man kan diskutera länge och väl :ehm:)



    View: https://youtu.be/ZVXF5K1BXMI?si=14BVO0dyQZbG2Ryq
     
    Last edited: 29 maj 2024
  14. Techflame

    Techflame Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    31 jan 2024
    Inlägg:
    60
    Mottagna gillanden:
    18
    Tycker dock färgerna känns mer naturliga på Huawei P70 Ultra i denna video och man märker att både vivo vinner vissa delar men även Huawei vinner mycket tester medans storsäljare S24 Ultra knappt vinner något och känns konstgjort i många delar.

    Men har faktiskt inte sett något test ännu på Dxomark på Vivo X100 Ultra och varit väldigt mycket kritik på denna enhet från internet men ska tydligen kommit 2 firmware uppdateringar denna vecka och detta kan åtgärda vissa delar.

    Väldigt många fler som rekommenderar Vivo X100 Pro och jag är ganska övertygad nu att jag skulle klara mig med China version då LL Tech i Tyskland testat denna i en längre period och ända han säger som inte fungerar är Google Wear med smarta klockor från global version och då måste man köpa en kinesisk variant av smart klocka om man vill använda detta.

    Men Google Pay och allt annat han testat har fungerat felfritt och sedan är det en annan mjukvara man behöver vänja sig med.
     
    Mannlicherman gillar detta.
  15. Mannlicherman

    Mannlicherman Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 jan 2024
    Inlägg:
    273
    Mottagna gillanden:
    246
    Vivo's uppdateringar för x100 serien har varit varit lika bra som dom har varit många! Värre för Samsung och deras Ultra. (Där biter ju inte alls uppdateringar...i alla fall inte för kamera delen!)
     
  16. Svane

    Svane Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 mar 2024
    Inlägg:
    108
    Mottagna gillanden:
    97
    Android Auto är något som väldigt många hävdar att det inte funkar på kinesisk rom.

    Vet inte om det är något du bryr dig om men tänkte det kan vara bra för dig att känna till åtminstone.
     
  17. eastbound

    eastbound Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 sept 2011
    Inlägg:
    2 594
    Mottagna gillanden:
    2 866

    MINA ENHETER

    Kan ju vara så att samsung är nöjda med hur hur ultran presterar och inte behöver tweakas nämnvärt. Bara för att man själv inte är riktigt nöjd med resultaten betyder ju inte det så mycket i det stora hela. Är man missnöjd över stilen i sig får man helt enkelt byta tillverkare om det är en dealbreaker. Jag själv var inte inte 100 nöjd med Apples still varken på 13p eller 15p, men det är ydligen Apples take på foto.
    Inte mycket man kan göra i det läget.
     
  18. Mannlicherman

    Mannlicherman Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 jan 2024
    Inlägg:
    273
    Mottagna gillanden:
    246
    Nää, så är det ju faktiskt. Alla kan inte bli nöjda med allt. Det där med bild och video kvalite, är ju väldigt mycket personligt tyckande, utifrån vad man själv föredrar. Nu när jag är van med hur bilderna blir i min Vivo, så tycker jag helt plötsligt att min gamla trotjänare, Xiaomi 12s Ultra, producerar rätt kass bildkvalitet i jämförelseo_O
     
    eastbound gillar detta.
  19. Mannlicherman

    Mannlicherman Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 jan 2024
    Inlägg:
    273
    Mottagna gillanden:
    246
    Verkar tyvärr som om även Vivo Ultra ligger kvar med viss skin smoothin i porträtt mode fast att man stängt alla filter :(
     
  20. Tiopental

    Tiopental Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 nov 2023
    Inlägg:
    448
    Mottagna gillanden:
    1 434
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max NatTitanium 512GB

    MINA ENHETER

    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max NatTitanium 512GB
    Visar hur viktigt det är att köpa en telefon för hur den presterar vid köptillfället och inte gå och hoppas på att det ska komma uppdateringar som förbättrar den. Jag får tyvärr den känslan av många Samsung-kunder och nu har vi ju facit efter ett par år av olika topp-modeller som inte förändrats nämnvärt sedan release beträffande prestanda.

    Är man inte nöjd direkt är det lika bra att lämna tillbaka och skaffa något annat som man blir mer nöjd med. Produkterna är ju oftast dyrast vid release och då ska den givetvis prestera fullt ut direkt från början.
     
    Oceanic och Mannlicherman gillar detta.