Telenor och 2.1

Diskussion i 'Xperia X10 (2010)' startad av Cliff Barnes, 1 nov 2010.

  1. Cliff Barnes

    Cliff Barnes Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 sept 2010
    Inlägg:
    4
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Jag har idag varit i kontakt med Telenors kundtjänst och de hoppas kunna släppa 2.1 under veckan. Anledningen till att det dröjer var enligt dem att de inte fått ta del av uppdateringen i förtid vilket brukar ske.

    För kännedom om någon mer än jag undrar.
     
  2. Ziboez

    Ziboez Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 aug 2010
    Inlägg:
    561
    Mottagna gillanden:
    9

    MINA ENHETER

    Har också snackat med dom, 1-2 veckor skulle det ta. Dom skulle ge oss som inte brandat till en annan innan update en överraskning också :)
     
  3. mangem

    mangem Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 maj 2010
    Inlägg:
    8
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    tröttnade på svaret jag fick,,, ingen tidsplan på 2.1 utrullningen

    fixade en annan lösning.

    :-)
     
  4. bambam

    bambam Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 jul 2010
    Inlägg:
    58
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Har en x10 köpt med telenorabb funkade med uppdatering igår kväll till 2.1
     
  5. Ziboez

    Ziboez Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 aug 2010
    Inlägg:
    561
    Mottagna gillanden:
    9

    MINA ENHETER

    seus eller pcc?
     
  6. bambam

    bambam Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 jul 2010
    Inlägg:
    58
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    PCC. först fick jag av nån anledning telefon återställd när jag såg att det fortfarande var 1.6 så testade jag igen och då uppdaterade den som den skulle till 2.1
     
  7. niklas.berggren

    niklas.berggren Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 aug 2010
    Inlägg:
    358
    Mottagna gillanden:
    10

    MINA ENHETER

    Någon mer som kan bekräfta detta, som verkligen har en Brand Telenor enligt Service Menyn... ?
     
  8. Ziboez

    Ziboez Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 aug 2010
    Inlägg:
    561
    Mottagna gillanden:
    9

    MINA ENHETER

    tror dock inte han hade telenor brand, impossible..
     
  9. Neo

    Neo Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 jul 2010
    Inlägg:
    39
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Vilka dubbla budskap. När jag kontaktade Telenor kundtjänst, säger de att de inte har något med uppdateringen att göra utan att SE även fixar de brandade delarna och att jag skulle ta kontakt med SE istället.
     
  10. niklas.berggren

    niklas.berggren Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 aug 2010
    Inlägg:
    358
    Mottagna gillanden:
    10

    MINA ENHETER

    Som när jag tog kontakt med SE i Telenors butik och dom bara bollade runt mig.. :-O :( Jääääävligt irriterande att man inte kan få ett rakt besked!

    Och vad är det Telenor ska trycka in i den? Enda som är Telenor i min telefon är jue "Simkorts menyn (där du kan kontrollera fakturor osv) och Navigationen"???
     
  11. niklas.berggren

    niklas.berggren Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 aug 2010
    Inlägg:
    358
    Mottagna gillanden:
    10

    MINA ENHETER

    Nu är jag förbannade och skäller ut personen på supporten.. :P Får se vad som händer nu....
     
  12. niklas.berggren

    niklas.berggren Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 aug 2010
    Inlägg:
    358
    Mottagna gillanden:
    10

    MINA ENHETER

    Orkar inte klistra in det jag fick till svar och skrev i ett par inlägg tidigare.

    11/01/2010 10:35:41PM Niklas Berggren: "Detta var vad jag fick till svar häromdagen.. Och idag besökte jag Telenor butiken i Allum, Partille för att få uppdateringen och dom sa att det inte finns någon chans i hela världen att dom skulle kunna lösa det där.."
    11/01/2010 10:36:21PM Niklas Berggren: "En annan gång som jag pratade med er så sa ni att jag skulle ta kontakt med SE själva, vilket jag gjorde och dom sa att dom väntar på klartecken ifrån er för att släppa ut uppdateringen."
    11/01/2010 10:36:45PM Niklas Berggren: "Jag vill ha ett rakt och konkret svar nu när vi får uppdateringen!"
    11/01/2010 10:37:08PM Kundservice (Pontus): “Ok, är det uppdatering 2.1?”
    11/01/2010 10:37:17PM Niklas Berggren: "Yes"
    11/01/2010 10:37:59PM Kundservice (Pontus): “Dem kommer under November månad kan tyvärr inte säga exakta datum.”
    11/01/2010 10:38:26PM Niklas Berggren: "Hur kommer det sig att man får höra olika saker VARENDA gång man ställer frågan.."
    11/01/2010 10:38:27PM Niklas Berggren: "?"
    11/01/2010 10:39:05PM Niklas Berggren: "Vad är det som gör att vi inte kan få uppdateringen nu? Är det att ni ska pilla in massa extra program eller vadå?"
    11/01/2010 10:39:48PM Kundservice (Pontus): “Våra tekniker måste acceptera att uppdatering släpps på brandade telefoner t.ex. X10”
    11/01/2010 10:40:07PM Niklas Berggren: "Hur lång tid kan det ta egentligen?"
    11/01/2010 10:40:43PM Kundservice (Pontus): “Kan jag tyvärr inte svara på.”
    11/01/2010 10:41:11PM Niklas Berggren: "Då ställer jag frågan igen: Hur kommer det sig att man får höra olika saker VARENDA gång man ställer frågan.."
    11/01/2010 10:42:06PM Kundservice (Pontus): “Det kan jag inte svara på, då jag inte kan stå till svars för vad någon annan agent har sagt. Utan detta som jag sagt är de jag har hört.”
    11/01/2010 10:42:30PM Niklas Berggren: "Borde inte ni få riktiga svar att ge oss konsumenter?"
    11/01/2010 10:42:55PM Niklas Berggren: "Det är många arga själar som är trött på all denna mörkläggning och att man aldrig får ett riktigt svar!"
    11/01/2010 10:43:17PM Kundservice (Pontus): “Är det något ytterligare du undrar över?”
    11/01/2010 10:44:33PM Niklas Berggren: "Börjar det bli jobbigt att bli konfronterad? Jag är bara en väldigt arg och besviken kund som söker svar..."
    11/01/2010 10:45:13PM Kundservice (Pontus): “Som jag sa tidigare så måste det accepteras innan vi kan säga ett exakt datum.”
     
  13. Ziboez

    Ziboez Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 aug 2010
    Inlägg:
    561
    Mottagna gillanden:
    9

    MINA ENHETER

    chattade med en liknande "man/kvinna" från kundservice igårkväll, dryg precis som den du snackade med Niklas. Man blir besviken som fan över att dom drar ut på sina svar :cry:
     
  14. niklas.berggren

    niklas.berggren Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 aug 2010
    Inlägg:
    358
    Mottagna gillanden:
    10

    MINA ENHETER

    Han gillade inte att jag konfronterade honom och stängde ner chatten efter det sista jag skrev.. Bara det gör att man blir så förbannat jävla irriterad!! Sitter och kokar och letar efter några kryphål för att bli av med mitt abonnemang!
     
  15. Mr. Medeltid

    Mr. Medeltid Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 nov 2010
    Inlägg:
    2
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Var i kontakt med supporten i morse, de ville inte ge ett datum men 2.1 kommer troligtvis inom 1 vecka.
     
  16. Cliff Barnes

    Cliff Barnes Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 sept 2010
    Inlägg:
    4
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Jag fick till en början samma besked av kundtjänsten, dvs stt jag skulle vända mig till SE. När jag stod på mig och förklarade varför det var Telenors puck kontaktade hon serviceteknikerna som gav mig mitt svar.

    Kontentan blir väl att kundtjänst inte tycker att uppdateringen är lika viktig som alla nördar på det här forumet...då hade informationen rent av kanske stått på hemsidan :-)
     
  17. Cliff Barnes

    Cliff Barnes Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 sept 2010
    Inlägg:
    4
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Nämenfyfansåjobbigduär! Du fick ju ett så konkret svar som det var möjligt att ge och ändå fortsatte du att tjata som en barnunge i en godisaffär...jag hade också hivat ut dig ur min chatt..
     
  18. kirkx10

    kirkx10 Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 maj 2010
    Inlägg:
    1 427
    Mottagna gillanden:
    1 222
    Telefon:
    Motorola G100

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Motorola G100
    Telefon 2:
    Sony Xperia XZ1 Compact
    Vad begär ni igentligen? SE kunde inte ge besked om uppdateringen förrän 3 dagar. Tror ni då det är lättare för Telenor? Visst kan man tycka att de kunde gått ut med information till alla i supporten att de ska säga "den kommer i november" men vad skulle det hjälpa?
     
  19. Neo

    Neo Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 jul 2010
    Inlägg:
    39
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Man kan väll i alla fall begära ett ärligt svar, som typ "Jag vet inte" eller "Det kan jag inte berätta". Inte att personen sitter och drar någon historia som inte är sann.
     
  20. micke66droid

    micke66droid Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 nov 2010
    Inlägg:
    1
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Samma svar idag...klart i veckan!

    Telenor chaten bekräftar deras svar idag tisdag med att de skall vara klart i veckan och att de även skall lägga ut information om detta på sin site så man slipper sitta och testa för jämnan!