Någon som vill kompilera en Locale-plugin?

Diskussion i 'Appförslag och idéer' startad av teddyjohan, 23 okt 2010.

  1. teddyjohan

    teddyjohan Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 apr 2010
    Inlägg:
    841
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Utvecklaren har lagt upp källkoden till en funktion, som i sin tur inte finns i programmet eftersom man anser att det är "onödigt". Nu tycker jag inte det, utan har stort behov av just detta som ett plug-in. Om någon är insatt i hur man gör kanske denne någon kan hjälpa mig lite?

    Här är källkoden, färdig men måste kompileras:

    http://www.twofortyfouram.com/developer.html

    Any takers?

    Exempel på när det vore användbart: Synkning avstängd när skärmen är av (telefon används inte), när man använder telefonen går synk på igen, och kalender m.m. blir up to date. Minimal dataanvändning när telefonen inte används, och maximal användbarhet när den används!

    Eller: När telefonen används hanterar Androids subtila notifikationer inkommande SMS, men när telefonen inte används och ett SMS inkommer så öppnas Meddelanden-appen. När jag låser upp telefonen är jag good-to-go och kan besvara SMS omgående, utan bortslösad tid. Vilket på vissa telefoner, t.ex. X10 Mini, ibland kan ta rejält lång tid eftersom Meddelanden ibland öppnas på 1 sekund och ibland på 30.
     
    Last edited: 23 okt 2010
  2. sandos

    sandos Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 maj 2009
    Inlägg:
    715
    Mottagna gillanden:
    8

    MINA ENHETER

    Jag föstår inte vad du vill ska göras exakt. Är det enkla pluginer till locale eller pratar du om en specifik app som redan kan göra dessa saker?
     
  3. woody

    woody Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 sept 2009
    Inlägg:
    319
    Mottagna gillanden:
    19

    MINA ENHETER

    Jag gissar att teddyjohan vill ha den plugin som finns som exempel som reagerar på när skärmen är på/av.

    Jag har kompilerat och lagt upp en apk här: http://www.peterbjorkman.se/dump/DisplayLocalePlugin.apk

    Jag har inte testat annat än att den dyker upp som val i locale. jag har heller inte studerat koden så jag tar inget ansvar...
     
  4. teddyjohan

    teddyjohan Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 apr 2010
    Inlägg:
    841
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Kan bara konstatera att det funkar bra, tusen tack för det! Nu har jag precis all funktionalitet jag behöver i Locale! :-)

    Jag vet inte varför, men det funkar dock klart bättre för mig med "Display off" som villkor än "Display on". Med "off" så går det som på räls, men med "on" så slår den till och från hela tiden. Som att den inte känner av att skärmen är igång hela tiden eller nåt.

    Det spelar dock ingen roll eftersom man kan vända på allt, så istället för "enable data" på "on" kör jag "disable data" på "off", och som jag hade hoppats har min batteriförbrukning gått ner helt sjukt mycket. Brukar ha 25-50% kvar när jag är hemma fr jobbet och med samma användning idag ligger jag på 85%!