Kontakter

Diskussion i 'X10 Mini/Mini Pro' startad av emami, 2 nov 2010.

  1. emami

    emami Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 sept 2010
    Inlägg:
    17
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Jag blir så himla trött, jag fattar verkligen inte kontakt hanteringen på mobilen!!!
    Nu efter uppdatering till 2.1 så har jag nästan dubbleter på alla mina kontakter.
    Har tryckt på meny knappen och valt vilka listor som skall visas. Men ändå så visas alla nummer 2 gånger.
    Har även försökt att ta bort hälften av dem men det funkar ändå inte.
    Är det bara jag som tycker att kontakt hanteringen är helt väderlös?
    Och har ngn snäll själ några bra förslag?

    PS var tvungen att få ut lite agg, nu känns det bättre :)
     
  2. grief

    grief Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 dec 2009
    Inlägg:
    1 106
    Mottagna gillanden:
    85
    Telefon:
    Oneplus 3

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Oneplus 3
    Telefon 2:
    Motorola Lumia 640 LTE
    Telefon 3:
    SGS3
    Platta:
    Sony Z3 Tablet Compact 611
    Platta 2:
    iPad 2 3G
    +1

    Har problem med att alla google-kontakter visas, även de som bara har en mailadress.

    Har inte haft det problemet på Galaxy Spica, Galaxy i7500, Galaxy S, HTC Hero, Legend, Desire, Wildfire, LG GW620 eller P500 Optimus men på Mini Pro...

    Spelar ingen roll att man markerar "Visa enbart kontakter med telefonnummer" - de är där ändå.
     
  3. iLLiZT

    iLLiZT Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 aug 2010
    Inlägg:
    10
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Jag har liknande problem med kontakterna, att dölja kontakter utan telefonnummer verkar inte fungera alls och Facebooksynken skapar nya kontakter utan att matcha mot befintliga oavsett vilket alternativ man väljer.
     
  4. Tigra

    Tigra Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 sept 2010
    Inlägg:
    9
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Jag har haft problem med att adresser (alltså de riktiga postadresserna) inte synkas till Minin, fattar inte varför. Så innan uppdateringen satt jag och skrev in de viktigaste adresserna igen, men jag antar att det är samma problem igen nu efter uppdateringen, har inte ens orkat kolla. Har även sett att jag har en del dubbletter nu efter uppdateringen, men det gäller inte alla kontakter, bara några...

    Dessutom har jag min mans mobilnummer som ICE (In case of Emergency), men givetvis har jag honom även som vanlig kontakt, varje gång han ringer nu står det ICE, vilket är lite irriterande. Innan uppdateringen löste jag det med att sätta en siffra före hans namn, så att han hamnade högst upp i kontaktlistan och då visades hans namn istället för ICE när han ringde. Men nu fungerar det av någon anledning inte att göra så.
     
  5. Magnus

    Magnus Först på /forum Medlem

    Blev medlem:
    21 maj 2009
    Inlägg:
    2 583
    Mottagna gillanden:
    471

    MINA ENHETER

    Testa att lägga en * efter numret.

    http://www.sosalarm.se/sv/112/Informationsmaterial/ICE/
     
  6. mhead

    mhead Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 mar 2010
    Inlägg:
    48
    Mottagna gillanden:
    15

    MINA ENHETER

    Angående dubbla kontakter, logga in på Google (via datorn) och kolla dina kontakter. Finns dubletterna där är det bara att köra "More actions" -> "Find & merge duplicates...". Synka sedan med telefonen igen.

    Detta förutsätter givetvis att du kör Google-synkade kontakter.
     
  7. Tigra

    Tigra Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 sept 2010
    Inlägg:
    9
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

  8. emami

    emami Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 sept 2010
    Inlägg:
    17
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Jo det funkar, nästan. Det verkar som att det blivit fel där oxå, får gå igenom allt manuellt. För se sen om det funkar, så det inte blir några dubletter.
     
  9. emami

    emami Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 sept 2010
    Inlägg:
    17
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Nä, nu ger jag f*n upp.... Gjort allt nu och det funkar inte. Får snällt leva med ha dubbla nr på alla mina kontakter :(
     
  10. Manny

    Manny Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 nov 2010
    Inlägg:
    19
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Jag har samma skit, dubbla nummer på varje kontakt, störigt som tusan!
     
  11. mhead

    mhead Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 mar 2010
    Inlägg:
    48
    Mottagna gillanden:
    15

    MINA ENHETER

    Alltså.. Om ni nu har synkat mot Google tidigare (se till att alla kontakterna finns i Kontakter på Googles sidor, även om det är dubletter), så är det bara köra Merge där för att ta bort dubletterna, ta bort alla kontakter på telefonen och sen synka mot Google igen för att plocka ner dem. Förstår inte hur ni skulle kunna få dubletter på det viset.
     
  12. teddyjohan

    teddyjohan Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 apr 2010
    Inlägg:
    841
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Det är väl inget som säger att det måste ha med Google Contacts att göra å andra sidan? Jag upplever också en hel del problem med appen, och det är knappast fel data som är insynkat. Ibland tar det en sekund eller två att läsa in alla, och under tiden står det att jag har 0 kontakter, trots att jag har både SIM, telefonminne osv.

    Och på vissa ställen dyker alla kontakter upp oavsett, på andra (efter min inställning) dyker bara de med telefonnummer upp, vilket vore mest logiskt. "Favoriter"-tabben har blivit väldigt laggig också.
     
  13. mhead

    mhead Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 mar 2010
    Inlägg:
    48
    Mottagna gillanden:
    15

    MINA ENHETER

    Jag påstår inte att felet ligger hos Google Contacts, men om man nu av någon anledning har lyckats få dubletter i Google Contacts samt att man har valt att synka kontakter med Google så är det ganska självklart att man kommer få dubletter även i telefonen.

    Resten av ditt inlägg förstår jag tyvärr inte riktigt. Vilken "app" syftar du på? Telefonboken? Vilka "vissa ställen" samt "andra ställen" syftar du på?
     
  14. Richi

    Richi Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 apr 2010
    Inlägg:
    239
    Mottagna gillanden:
    15

    MINA ENHETER

    De har ändrat kontakt-appen så man kan ha kontakter på mobilen separat och kontakter som ligger på google kontot som man sen kan välja vilken av de som ska visas. Vet inte om det har nåt med det och göra eller om man har kontakter på SIM-kortet som visas samtidigt. Har själv inga kontakter alls på mitt SIM-kort eller minnes-kortet.
    Vet inte om det är nåt ni har kollat så tänkte bara nämna det man vet inte om det kan vara något till hjälp.
    Jag hade nog testat att återställa mobilen och börjat om från början och bara välja att importera från sitt google konto, om man använder googles sync, och se om det fungerade.
    Hoppas det löser sig.
     
  15. emami

    emami Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 sept 2010
    Inlägg:
    17
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Hur gör man det?
    Utan att behöva reset:a hela mobilen, för det har jag verkligen inte lust med. Och om det är enda sättet så blir jag mera förbannad på SE nu
     
  16. mhead

    mhead Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 mar 2010
    Inlägg:
    48
    Mottagna gillanden:
    15

    MINA ENHETER

    När jag tänker efter så ska man inte behöva ta bort alla kontakter på telefonen. Tar du bort dem via Google Contacts så ska den senaste ändringen synkas mot telefonen också.

    Har du testat detta?
     
  17. emami

    emami Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 sept 2010
    Inlägg:
    17
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Jag satt igår någon timme och gick igenom alla mina kontakter och fixade allt, tog bort eventuella dubbletter osv. Så allt ser bra ut i gmail.
    Men på mobilen så dyker ändå varje nr upp 2 ggr.
    Har provat att välja att bara visa gmail kontakter men det hjälper inte
     
  18. mhead

    mhead Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 mar 2010
    Inlägg:
    48
    Mottagna gillanden:
    15

    MINA ENHETER

    Och du synkar automatiskt mot Google? Annars får du köra en manuell synk för att återspegla dina Google kontakter. Låter helt enkelt som att du inte synkat mot servern än.
     
  19. Istvan

    Istvan Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 aug 2010
    Inlägg:
    251
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Eller, om det går att göra så, visa både telefonens kontakter och Googles samtidigt.
     
  20. emami

    emami Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 sept 2010
    Inlägg:
    17
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Har synkat mot Google både manuellt och automatiskt.
    Problemet är att när jag trycker på Redigera på en kontakt där det finns dubblett så ser man både nr som Telefonkontakt och även Google kontakt.
    Har valt att inte visa telefonkontakter men de visas ändå.