Kontakter

Diskussion i 'X10 Mini/Mini Pro' startad av emami, 2 nov 2010.

  1. xkattenx

    xkattenx Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 jun 2010
    Inlägg:
    17
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Min han synkat sig med Facebook så nu har jag hur många kontakter som helst utan nummer, går det att få bort dessa? Känns som att även jag försökt kryssa bort att Facebook-kontakterna inte ska synas.
     
  2. teddyjohan

    teddyjohan Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 apr 2010
    Inlägg:
    841
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Kontakterna anropas ju dels i Kontakter/Favoriter, dels i SMS och dels i Samtal - alltså i tre appar. Jag får olika listings på olika ställen. Nu har jag inte telefonen i närheten så jag kan säga exakt hur, men min uppfattning är att jag på vissa av dessa ställen får fram de som bara har telefonnummer, vilket är vad jag vill i första hand, och på andra ställen dyker det upp i en massa andra kontakter. Dessutom är det rätt ofta ingen dyker upp alls, men väntar man några sekunder så ramlar dem in. Kontakthanteringen är lite diffus kort sagt, men inget livsviktigt - större problem för mig är att Meddelanden är så otroligt seg :)

    Något irriterande är att när kontakterna verkar ha funnits på flera ställen har jag fått dubletter av telefonnummer. Kontakten "Anders" fanns förmodligen både på SIM och Google, och har nu samma telefonnummer två gånger under kontaktens profil. Gäller många kontakter.
     
  3. iLLiZT

    iLLiZT Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 aug 2010
    Inlägg:
    10
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Största problemet för mig verkar vara att vyinställningarna inte fungerar, oavsett vad jag väljer så visas samtliga kontakter. Och Facebook synkar till en helt egen grupp med kontakter oavsett vad man väljer. I stort så verkar det som att den uppdaterade "Phonebook"-applikationen lider av barnsjukdomar, fast jag kan ha fel.
     
  4. sumpan75

    sumpan75 Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 nov 2010
    Inlägg:
    2
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Har ni provat att trycka menyknappen när ni redigerar en profil och välja att slå ihop kontakter som är dubletter?

    Tror att det fortfarande finns olika poster i tex google och facebook, men telefonen visar det som en enda
     
  5. emami

    emami Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 sept 2010
    Inlägg:
    17
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Det som händer (för mig iaf) att jag får möjligheten att slå ihop kontakten med en helt annan kontakt. Inte gmail kontakten med facebook kontakten.
     
  6. xkattenx

    xkattenx Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 jun 2010
    Inlägg:
    17
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Nu lyckades jag få bort alla Facebook-kontakter genom att markera ut dessa från Timescape..
    Jag har mina vanliga kontakter kopplade till SEs egna hemsida, men lyckas inte synca det. Någon som vet någon inställning jag missat?
     
  7. johndoe

    johndoe Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 sept 2010
    Inlägg:
    27
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Fortfarande ingen som har kommit på ett bra knep om hur man ska åtgärda kontakterna i tboken?
    Står fortfarande med dubbla nummer från samma kontakt, ett från Google och ett från telefonkontakten.

    Ska man verkligen behöva gå in på varje kontakt och ta bort eller??

    Finns det inget program som är enkelt att använda i datorn för att korrigera?
     
  8. mku

    mku Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 nov 2010
    Inlägg:
    3
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Jag har testat lite och som det ser ut just nu måste man gå in på varje kontakt i telefonen. Välja redigera och separera kontakt via menyn. Då får man 2 st olika kontakter (från olika källor) och då fungerar filtreringen....

    Jag har påtalat detta för SEMC supporten och de hintande om att det eventuellt kommer en lösning i en uppdatering.
     
  9. Encejibe

    Encejibe Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 jun 2010
    Inlägg:
    4
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    I kontaktlistan (telefonboken) så tryckte jag på vänsterknappen - "Kontakter att visa" - "Telefonkontakter" - Klickade ur "Alla kontakter", så försvann alla mina dubletter (eftersom "Alla kontakter" är markerad under gmail-kontot).
     
    Last edited: 28 nov 2010
  10. Waalter

    Waalter Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    31 maj 2010
    Inlägg:
    10
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Försökte synka mina kontakter i telefonen med google. Får upp detta felmeddelande: Det är för närvarande problem med synkroniseringen. Det fungerar igen om en stund.

    Något som får samma? Har varit så ett par dagar nu. Kalender och mailen funkar att synka med mitt googlekonto men inte kontakterna.
     
  11. siles

    siles Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 nov 2010
    Inlägg:
    58
    Mottagna gillanden:
    6

    MINA ENHETER

    Vet att detta är rätt gammalt men vill man ha bort dubbletter i telen iaf dom kopplade med g-mail så kan man radera kontakterna i g-mail då försvinner kontakterna kopplade dit... Funkar sålänge man har kontakter i själva telen eller i simkortet. (iaf för mig)


    MvH S
     
  12. realdexter

    realdexter Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 jul 2010
    Inlägg:
    533
    Mottagna gillanden:
    62
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    OnePlus 8 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    OnePlus 8 Pro
    Har samma problem, fast utan felmeddelande. Kontakter man lägger in i datorn syns i telefonen direkt, men den synkar inte kontakterna som ligger i telefonen... kalender och mail funkar perfekt.
     
  13. coldKingdom

    coldKingdom Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    31 okt 2010
    Inlägg:
    5
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Jag stängde av synkroniseringen genom att gå in på kontaktlistan -> meny knappen -> konton och ta bort Facebook/Gmail. Sedan synkade jag telefonen med MyPhoneExplorer och tog bort alla dubletter som hade hamnat i luren.
     
  14. Statsminister

    Statsminister Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 jul 2010
    Inlägg:
    272
    Mottagna gillanden:
    37

    MINA ENHETER

    Jag har dom flesta kontakterna på mitt SonyErticsson konto. Går det att slå ihop dom med mitt google konto, så jag kan ta bort mitt SE helt och hållet? Eller måste jag manuellt flytta alla SE kontakter till googlekontot?