Vad är du mest nöjd med i 2.1 Med Xperia:)?

Diskussion i 'Sony & Sony Ericsson Allmänt' startad av Tobias901222, 2 nov 2010.

  1. Tobias901222

    Tobias901222 Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 aug 2010
    Inlägg:
    895
    Mottagna gillanden:
    46
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Samsung S21Fe

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Samsung S21Fe
    Platta:
    Samsung S7Fe
    Vad är du mest nöjd med?

    Jag är ju faktiskt äckligt lycklig.
    2.1 gjorde min x10 till en helt ny telefon:D

    Tycker Sms grejen är ännu snyggare nu.
    Färg partiklarna är bättre har jag märkt. kanske inte fått mer färger men dom har forbättrat partiklarna eller vad man ska säga:)
    tkr även stödet för många appar e skit nice:D

    ÄR NU Lycklig med xperian:D<3:-*
     
  2. Zkeeter66

    Zkeeter66 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 aug 2010
    Inlägg:
    227
    Mottagna gillanden:
    15

    MINA ENHETER

    Räcker det med att allt flyter bättre och det som för mig med lite extra "krispighet" i grafiken ?
    Det på min minipro.
     
  3. Tobias901222

    Tobias901222 Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 aug 2010
    Inlägg:
    895
    Mottagna gillanden:
    46
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Samsung S21Fe

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Samsung S21Fe
    Platta:
    Samsung S7Fe
    aa själva touch känsla har blivit ökad till ungefär de dubbla.
    innan var de max 27 Hx nu upp mot 40 eller ibland mer.
     
  4. tlubtu

    tlubtu Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 jan 2010
    Inlägg:
    369
    Mottagna gillanden:
    20

    MINA ENHETER

    Är mycket nöjd med helheten i telefonen nu. Allt känns mer genomtänkt och det flyter på mycket mjukare/snabbare. Dock tycker jag att Launcherpro Plus är bättre än X10:ans egen launcher. Snabbare och mer följsam.

    Saknar bara flash och wifi-hotspot som finns i 2.2 (och ja, jag har försökt att få in flash i 2.1 med hjälp av instruktionen här på swedroid utan att lyckas).
     
  5. AndreasE

    AndreasE Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 apr 2010
    Inlägg:
    341
    Mottagna gillanden:
    6

    MINA ENHETER

    Riktigt nöjd med X10.
    Mest nöjd med nya sliden när man ska svara på samtal. Min funkade bra förut för att låsa upp skärmen men när det ringde var den riktigt svår ibland, klart irriterande. Nu fungerar det perfekt.
     
  6. Grotesco

    Grotesco Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 maj 2010
    Inlägg:
    366
    Mottagna gillanden:
    19

    MINA ENHETER

    TYcker att det mesta flyter på smidigare... Mer distinkt i skrärmen. Det enda jag faktiskt saknar är piltangenterna på tangentbordet.
     
  7. MrBlå

    MrBlå Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 okt 2010
    Inlägg:
    11
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Kändes snabbare inledningsvis och batteritiden verkar blivit bättre...men nu känns det mer som att den "fryser" oftare än innan. Nu när 2.1 rullat ett par dagar verkar ett par skumma saker ha skett:
    * även om man har personen i telefonboken blir det ett okänt nummer när det ringer
    * sorteringsordningen i telefonboken pajjade - Har försökt köra Efternamn;Förnamn i Googles kontakter och ändå hamnar ett antal Förnamn Efternamn i kontaktlistan. Bara tur att man hittade dem när man letade. Oftast Facebook-kontakter men inte alla. Det är onekligen lättare om felet uppstår på samma sätt varje gång istället för bara ibland :-S
     
  8. teddyjohan

    teddyjohan Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 apr 2010
    Inlägg:
    841
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Ingen större förbättring om man väger in det negativa (och allt annat vore orealistiskt). Min uppfattning är bestämt att själva systemet känns mycket bättre men SEs egna appar, även systemappar, kånns sämre.

    Systemet ser bättre ut, flyter på bättre och känns smartare. Men Meddelanden, Kontakter, Kalender, Alarm...allt sånt har blivit mycket sämre. Känns som att man försökt porta apparna istället för att skriva om dem. De bristfälliga resultaten kan väldigt många vittna om i andra trådar här.

    Men om SE får ut en stor buggfix så är det en solklar uppdatering och trots buggarna skulle jag ändå aldrig vilja gå tillbaka :)

    / Johan
     
  9. AndreasE

    AndreasE Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 apr 2010
    Inlägg:
    341
    Mottagna gillanden:
    6

    MINA ENHETER

    Gillar nya tangentbordet. Hade Scandinavian Keyboard innan men nu tror jag att jag kör vidare med orginal. Gillar mest att det är så enkelt att växla mellan Engelska och Svenska. (kanske fanns förut också men jag hittade det då inte och nu hittade jag det direkt)
     
  10. quizzly2k

    quizzly2k Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 jul 2010
    Inlägg:
    190
    Mottagna gillanden:
    13

    MINA ENHETER

    Jag (verkar vara en av de få :-) ) som faktiskt gillar den nya telefonboken. Innan hade jag alla kontakter dubblerade på jobbet exchangeserver och gmail för att jag skulle kunna använda vilken som helst av kontaktlistorna - Moxier eller den inbyggda. Efter uppdateringen upptäckte jag att alla nummer i den nya kontaktboken kom dubbelt. Men nu kunde jag börja rensa och enbart ha jobbkontakterna på Exchange och de privata på Gmail och allt hamnar ändå på samma ställe i telefonen. Tycker att det blev mycket bättre.

    Är grymt nöjd med uppdateringen i övrigt. Har inte haft några problem alls, telefonen har bättre respons och färgerna ser bättre ut.
     
  11. teddyjohan

    teddyjohan Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 apr 2010
    Inlägg:
    841
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Körde en ny ominstallation och formaterade SD-kortet och då funkade plötsligt Kontaktboken som den ska, trots att jag använder exakt samma inställningar. Så i nuläget är jag rätt nöjd med den faktiskt, även om den ändå är lite segare än tidigare.
     
  12. nioh

    nioh Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 sept 2010
    Inlägg:
    970
    Mottagna gillanden:
    91

    MINA ENHETER

    Plussidan
    +tycker att touchen känns mer responsiv.
    +Äntligen kunde jag installera Winamp.
    +Tycker att det är bra att den inte avslutar samtal nu när man trycker på on/off knappen för att släcka skärmen.
    +prestandan har blivit bättre i PSX4Droid, känns som att prestandan blivit lite bättre överlag.
    +Att filma fungerar bättre med kameran, särskilt att man nu kan filma i HD.
    +tycker att tangentbordet har blivit bättre.

    Minussidan
    -Saknar piltangeterna på tangentbordet.
    -När man tittar på mängden installationsminne man har, vilket var över 700MB ledigt förrut så ser det ut som om man bara har 465MB att installera på numera. Hoppas någon kan rätta mig här, men jag tycker att mängden installations-minne verkar ha minskat. :(