Sortera bilder

Diskussion i 'X10 Mini/Mini Pro' startad av Lisa, 4 nov 2010.

  1. Lisa

    Lisa Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 sept 2010
    Inlägg:
    9
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Finns det nåt sätt att separera foton med andra bilder som jag har lagt in i luren? rätt störande att alla bakgrundsbilder hamnar tilsammans med mina foton i albumet.
     
  2. Kattla

    Kattla Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 aug 2010
    Inlägg:
    149
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Skapa en .nomedia fil där dina bakgrunder ligger så syns dom inte i album.

    (.nomedia ska inte innehålla någonting, utan det ska bara vara ett filnamn som är tomt med filändelsen 'nomedia')
     
  3. Lisa

    Lisa Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 sept 2010
    Inlägg:
    9
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER


    Vadå för sorts fil? jag brovade att döpa om en .txt-fil utan innehåll men då klagar den på att jag inte har skrivit något filnamn.
     
  4. Lisa

    Lisa Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 sept 2010
    Inlägg:
    9
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Ok, nu har jag lyckats skapa filen och gömt mina bakgrunder.. men finns det nåt smidigt sätt att välja en annan bakgrund utan att ta bort .nomedia-filen och göra allt synligt igen?
     
  5. Kattla

    Kattla Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 aug 2010
    Inlägg:
    149
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Det du kan göra är som sagt ha en mapp som heter bakgrunder (med .nomedia filen i). Om du sen vill byta bakgrund utan att behöva använda galleri så får du helt enkelt navigera till mappen med en filhanterare exempelvis Astro eller ES Filhanterare och därifrån byta bakgrund.
     
  6. Eidemar

    Eidemar Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 sept 2010
    Inlägg:
    13
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Testade detta och vips var alla mediafiler på SD-kortet raderade. Bilder & filmer (inte musik dock). Var väl en jävla tur att jag gjorde backup på skiten för någon dag sen, men ändå. Vad hände? Placerade ut ett par .nomedia-filer i olika mappar bara.
     
  7. TpS

    TpS Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 jul 2010
    Inlägg:
    677
    Mottagna gillanden:
    88

    MINA ENHETER

    Inget är raderat, ligger kvar på exakt samma ställe som tidigare.
    .nomedia är fungerar bara som en block så att inte filerna indexeras, dvs dom finns kvar men syns inte i t.ex mediaspelaren eller album-appen.
     
  8. snooze1987

    snooze1987 Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 aug 2010
    Inlägg:
    22
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Ett annat sätt: Lägg dina bakgrundsbilder i en separat mapp, leta upp mappen i t.ex. astro och döp om namnet på mappen. Hette den från början "bilder" så döp om den till ".bilder", observera punkten.

    Alla mappar som har en punkt innan namnet hittar inte telefonen, utan man måste använda en filbrowser, som då t.ex. astro för att hitta innehållet.

    Jag har det så till mina bakgrundsbilder, ikoner och fotorams-bilder som jag inte vill ska synas bland mina kamerabilder.
     
  9. Wildfir

    Wildfir Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 okt 2010
    Inlägg:
    3
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Lånar tråden lite....
    Någon som har tipps om någon bra app för att bläddra mellan olika bilder i olika album eller mappar? Nu använder jag "Simple Filer" det funkar ganska bra men saknar en funktion för att kunna zooma i bilden.
     
  10. Eidemar

    Eidemar Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 sept 2010
    Inlägg:
    13
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Trodde jag också först, men de är väck. 14gb ledigt av 16gb på kortet... hade 2gb ledigt innan. Har checkat både i ASTRO och genom att ansluta kortet till datorn. Och jag har självklart raderat .nomedia-filerna.