Vi som har beställt via Katshing

Diskussion i 'Desire HD' startad av Night, 4 nov 2010.

  1. Night

    Night Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 sept 2009
    Inlägg:
    25
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    En tråd för oss som har beställt en DHD från Katshing, och ännu ej fått besked om leverans.

    Jag beställde 1/10 och hamnade på plats 66 i förbokningskön, efter första batchen är jag nu på plats 38....


    Senaste info Jag har fått är att "ingen info om batch 2 finns att tillgå än"


    Nån som sitter med något nytt?
     
  2. Polobyxa

    Polobyxa Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 maj 2010
    Inlägg:
    72
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Har tyvärr ingen ny info att bjuda på, men jag funderar stark på skita i dom nu.

    Beställde min den 25/9, har ingen aning om köplats, men trodde jag var tillräckligt tidigt ute för att få en tidigt. Tänk så fel man kan ha...

    Känns ganska bittert att sitta och läsa om folk som beställde sina telefoner i månadsskiftet okt-nov från andra butiker som redan fått sina, medan man själv väntat
    1½ månad, och fortfarande inte har en aning om ifall man ens kommer få den innan jul.

    Även om jag väntar lite till och får min telefon tillslut, så kommer jag ALDRIG mer beställa från Katshing...
     
  3. Night

    Night Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 sept 2009
    Inlägg:
    25
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Nä, börjar bli less nu när vissa butiker till och med även säljer den "över disk" utan förbeställning! Har handlat flera gånger på Katshing och det har fungerat jättebra. Detta var första gången jag förbeställt en telefon från Katshing.

    En update från katshing på FB!
    Skrattretande, dom har skärmskydden till telefonen dom INTE har....
     
  4. slayer666

    slayer666 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 nov 2010
    Inlägg:
    78
    Mottagna gillanden:
    8

    MINA ENHETER

    Jag har precis skickat iväg ett syrligt mail till Katshings kundtjänst.
    Jag hoppas att dom svarar på det och på så sätt får behålla den lilla värdighet de har kvar. Kungakronan har de redan förlorat.

    Sista gången jag beställer där.
     
  5. Polobyxa

    Polobyxa Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 maj 2010
    Inlägg:
    72
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Har tyvärr svårt å tro att du kommer få nåt vettigt svar. Publicera gärna svaret här om du får något.

    Första och definitivt sista gången jag beställer från Katshing. Hade bara hört bra om dom tidigare, men det är väl min vanliga jävla otur som gör sig påmind igen.

    Ok, visst kan telefonerna bli försenade p.g.a omständigheter som de inte kan råda över, men i det här fallet känns det som att det är Katshing som har lyckats skita sig själva i skorna på något vis..
     
  6. slayer666

    slayer666 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 nov 2010
    Inlägg:
    78
    Mottagna gillanden:
    8

    MINA ENHETER

    Hej. Jag har stått i kö på Desire HD sedan 5/10.
    Medans alla andra leverantörer springer om er och har börjat leverera telefonen så kan ni inte ens bistå med ett leveransdatum.

    Det är ju skamligt.

    Just det ja, ni fick in 29st....

    Mitt ordernr: xxxxxxxxxxx

    Vilken plats har jag?
    Nästa leverans?

    Smått irriterade hälsningar
    Daniel
    -------------------------------------------------------------------------------------
    Hej Daniel

    Skamligt är precis vad det är. Att en tillverkare inte kan informera ordentligt blir både vi och du som kund lidande av. För det är den bittra sanningen, HTC ger inte ut någon information kring nästkommande leverans eller hur många enheter den kommer att innehålla. Vi jagar dem men får inget svar. Så snart vi har dragit ur dem denna informationen kommer vi så klart att uppdatera hemsidan med nytt datum. Jag hoppas innerligt att det blir snart och att leveransen vi får nästa gång även innefattar fler än 30 exemplar. Just nu har du plats 45 i kön inför nästa leverans.

    Ha en fortsatt trevlig kväll


    Med Vänliga Hälsningar


    Emelie Andersson
     
  7. slushpuppy

    slushpuppy Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 okt 2010
    Inlägg:
    70
    Mottagna gillanden:
    2
    Telefon:
    Samsung Galaxy Note Edge

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Samsung Galaxy Note Edge
    Telefon 2:
    Sony Xperia Z5
    som jag skrev i förhandsbeställningstråden innan så beställde även jag från katshing den 29/9 och fick då plats 60. hade också hopp om att kanske få den denna veckan. men när jag hörde om den lilla leveransen och fick samma svar som ovanstående att de inte vet när nästa kom så kändes det som att jag kunde skita i om den kom nästa vecka eller veckan därefter så jag beställde den från halebop istället med deras abonnemang (hade valt halebop även hos katshing) men skillnaden i pris var 600 kr + inträdesavgift på 150 om jag inte minns fel. fick dock infon från dem att de inte heller visste när den kom men förhoppningsvis i november iaf. 2-4 veckor sa hon. lite segt. men någon vecka hit eller dit spelar ingen roll nu när man väntat 1½månad
     
  8. slayer666

    slayer666 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 nov 2010
    Inlägg:
    78
    Mottagna gillanden:
    8

    MINA ENHETER

    Nu har jag varit på Media markt i Bäckebol (gbg) och hämtat ut en DHD. När jag pratat med en säljare och paxat ett ex så ringde jag bums till Katshing och bad dem fara.
    MM hade 12st vid öppning kl 10 och hade sålt 3st inkl. den jag norpade vid 12 tiden.

    Det finns kvar alltså!
     
  9. ikarus

    ikarus Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 okt 2010
    Inlägg:
    23
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    boka av där och beställ hos halebop istället...gjorde jag igårkväll och min skickades imorse :D
     
  10. svempa

    svempa Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 nov 2010
    Inlägg:
    449
    Mottagna gillanden:
    5

    MINA ENHETER

    Så gjorde även jag, köpte på MM, avbokade på Katshing. För någon dag sedan, hade de inte en susning om nästa lev. Däremot var jag inte otrevlig, eftersom tjejen/killen som svarar knappast är den skyldiga.
     
  11. Night

    Night Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 sept 2009
    Inlägg:
    25
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Sagt o gjort....jag chansade och for till MM i Sundsvall...Dom hade EN kvar....har nu avbokat den på Katshing. För min del är alltså denna tråd avslutad.
     
  12. sebben89

    sebben89 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    31 jul 2009
    Inlägg:
    36
    Mottagna gillanden:
    14

    MINA ENHETER

    beställde 26/9 och fick min lur igår, har dock skickat mail till dom till som tätt och tjatat..
     
  13. Drontal

    Drontal Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 okt 2010
    Inlägg:
    14
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Näe dom verkar mest gömma sig, får ingen information alls. Känns som detta är sista gången jag beställer från kattskit! Jag lade min order 2010/10/07 och har inte hört ett ljud, det är usel kundvård, sedan skiter jag i ifall det är HTC fel vilket det antagligen är men då tycker jag att Kattskit kan meddela att dom inte vet när telefonen kommer.
     
  14. mmm

    mmm Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 okt 2010
    Inlägg:
    20
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Jag har en outhamtad fran katshing pa postem, sag till om ni vil kopa. PM mig.
     
  15. Polobyxa

    Polobyxa Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 maj 2010
    Inlägg:
    72
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Sånt här får ju mig att känna mig allt annat än väl behandlad av Katshing om det du skrev stämmer, med tanke på att jag isf bokade FÖRE dig men har fortfarande varken sett eller hört röken av någon telefon...
     
  16. Katshing

    Katshing Infant Droid Verifierat konto

    Blev medlem:
    10 nov 2010
    Inlägg:
    10
    Mottagna gillanden:
    9

    MINA ENHETER

    Katshing kundtjänst här!

    Det är jättetråkigt att vi inte fått så stora volymer av Desire HD till oss när HTC äntligen släppt ut denna kanonmobil på marknaden. Precis som vi svarat i ett av mailen som är inklippt ovan så gör vi vad vi kan för att få ut så mycket information ifrån HTC som möjligt. Det är dock inte alltid det enklaste. Vi har lagt ut information på vår hemsidan kring leveranstid, tilldelning och brist på varan. Det vi vet idag är att det preliminärt kommer en leverans vecka 47, något specifikt datum har vi dock inte ännu. Om någon av er vill veta er köplats är det bara att kontakta vår kundtjänst via telefon, chatt eller mail. Vi har öppet varje dag 9,30-16,00 samt att vi även svarar på mail kvällstid mån-tors samt söndag. Ni får gärna kontakta mig direkt på [email protected] om ni hellre vill det. Vi är så klart jätteledsna att vi inte kunnat förse alla våra kunder som har bokat denna grymma mobil och hoppas att HTC tillverkar fler exemplar och levererar dem så fort de bara kan.

    Mvh Katshing Kundtjänst
     
  17. slayer666

    slayer666 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 nov 2010
    Inlägg:
    78
    Mottagna gillanden:
    8

    MINA ENHETER

    Det var en sån här respons vi ville haft från början.
    Varför tog ni bort den underbara funktionen där köplats och leveransdatum syntes på ordern?

    Den måste ni sakna idag kan jag tro.....
     
  18. goranwik

    goranwik Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 okt 2010
    Inlägg:
    301
    Mottagna gillanden:
    56
    Telefon:
    Xiaomi Mi9

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Xiaomi Mi9
    Platta:
    HTC Nexus 9
    Jag tillhör en av dem som tröttnade på att vänta utan att få några vettiga besked hos Katshing. Beställde därför 5/11 från Elgigantens hemsida och fick hämta ut mobilen igår förmiddag på mitt utlämningsställe.
    Förutom de bristfälliga beskeden så suger Katshings hemsida enligt mig, så de får nog skärpa sig på flera plan om de skall vara med där framme i mobilracet.

    Sent from my Desire HD using Tapatalk
     
  19. Papperspåsen

    Papperspåsen Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 nov 2010
    Inlägg:
    24
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER


    VA I HELVETE? :mad::mad:

    Du beställde samma dag som jag. I en Elgigantenbutik, precis som jag.

    Jag skulle ha fått hämta ut telefonen i måndags, men nu har Elfjanten skjutit på leverans hela veckan, en dag i taget.

    Jag får min telefon, enligt kundtjänst, den 22 november... :mad:

    Jag blir jävligt less på Elfjanten som misslyckas. HTC kunde ju ha leverarat lite fler telefoner kan man ju tycka.. :ehm: