Jag hörs dåligt vid samtal (utgående)

Diskussion i 'Hero' startad av freddeskell, 12 okt 2010.

  1. freddeskell

    freddeskell Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 mar 2010
    Inlägg:
    106
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Jag hörs dåligt hos den jag ringer till när jag ringer från min Hero, men bara ibland, ibland är det inga som helst problem. Jag har fått höra hur det låter, det låter som om nåt är ivägen för micken ,att jag är långt bort eller bland en massa folk!
    Funkar en fabriksåterställning för detta?
    Så konstigt det bara är för vissa det hörs!

    Måste väl prova en fabriksåterställning, fastän jag inte vill, blir så jobbigt med alla appar och inställningar. Nån kanske vet om det funkar iaf.
    Jag vill inte skicka in telefonen..blir man ju säkert utan den en månad.

    ALLT är iriginal, inget rootande eller så.
     
  2. andysign

    andysign Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 dec 2009
    Inlägg:
    1 824
    Mottagna gillanden:
    142
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Xiaomi Mi 13 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Xiaomi Mi 13 Pro
    Platta:
    Samsung Galaxy Tab4 10.1
    Tagit bort baksidan och se ifall det ligger skräp där?

    Kan annars vara så att dom har väldigt låg volym på deras telefoner :P
     
  3. freddeskell

    freddeskell Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 mar 2010
    Inlägg:
    106
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Jag har haft upp telefonen och nej inget slräp, för jag gissar på att micken är bredvid laddingången, eller har jag fel?

    Det har de inte, det trodde jag från början men har själv med mina egna händer ställt upp den på max på iaf mina föräldrars telefoner.
     
  4. freddeskell

    freddeskell Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 mar 2010
    Inlägg:
    106
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Det hjälpte INTE med en fabriksåterställning. Får gå in med telefonen imorgon, har garanti kvar så.
     
  5. Thiesen

    Thiesen Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 aug 2009
    Inlägg:
    1 052
    Mottagna gillanden:
    26

    MINA ENHETER

    Jag fick liknande rapporter från de jag pratade med när jag använde min Hero. Till slut fick jag tummen ur och tog kontakt med HTC och frågade dom vad dom tyckte att jag skulle göra och svaret blev att jag skulle skicka den till England vilket jag oxo gjorde. Aja, man lär märka när den kommer tillbaka nångång. Tur att jag köpte mig en Desire så att jag åtminstone har nåt att leka med... :-)
     
  6. freddeskell

    freddeskell Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 mar 2010
    Inlägg:
    106
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Okej!

    Jag har lämnat in den där jag köpt den och de skickade den till Nacka och sa två veckor, har gått en vecka nu iaf. Får återkomma när jag fått tillbaka den.
     
  7. freddeskell

    freddeskell Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 mar 2010
    Inlägg:
    106
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Nu har jag fått tillbaka telefonen och problemet verkar vara ur världen. Det tog 15 dagar och vad som är gjort som står på följesedeln är: "Level 1 software update, reflashing".

    Men nu är jag glad igen som har fått tillbaka telefonen! Har fan haft abstinens!
     
  8. sajgoo

    sajgoo Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 jul 2010
    Inlägg:
    5
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    jag har haft samma problem, men det pga min dumhet då jag höll lillfingret för micken eftersom det var det bekvämaste sättet att hålla telefonen på och tankspridd som man är tog det ett tag innan man kom på vad felet var
     
  9. freddeskell

    freddeskell Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 mar 2010
    Inlägg:
    106
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Fick tillbaka telefonen och den funkade, dock har det de senaste veckorna börjat om igen med problemet. Men nu verkar jag ha löst det själv. Jag tog upp skalet, och tänkte rengöra det där hålet som är i skalet som är framanför micken., sticker in en nål och märker att det sitter nåt sorts skydd på insidan, med ett hål i då såklart som ska vara över hålet på skalet. MEN, detta "skydd" var felplacerat, med andra ord var hålet som finns på skalet helt tätt! Därav att det låtit som att det varit nåt ivägen när man pratat. Och nu är problemet löst! Oj så skönt, för jag testade innan jag tog bort skyddet och då var ljudet dåligt men nu när jag tagit bort det så funkar allt som det ska, verkar det då som ! :)

    Frågan är ju dock..märkte inte verkstaden som Telia skickade telefonen till detta fel..? Dåligt!