Batteritiden x10 är skit........

Diskussion i 'Xperia X10 (2010)' startad av mcmc, 11 jun 2010.

  1. thestaar

    thestaar Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 apr 2010
    Inlägg:
    620
    Mottagna gillanden:
    80

    MINA ENHETER

    tjaba

    Nåt skumt hände med min x10 härom natten, när jag gick o la mig så hade jag 79% batteri kvar, när jag vaknade 6 timmar senare så hade jag 1% kvar och telefonen dog direkt, nån som har några ideer, nån app som inte avslutats eller nåt
     
  2. Foxy

    Foxy Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 aug 2010
    Inlägg:
    543
    Mottagna gillanden:
    22

    MINA ENHETER

    mitt batteri gick slut extremt snabbt en gång och så visade det sig att det på ngt sätt hade appen micdroid varit på i 2 timmar llr ngt och dragit hela batteriet, avinstallerade direkt
     
  3. bosse11

    bosse11 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 apr 2010
    Inlägg:
    195
    Mottagna gillanden:
    21
    Operatör:
    Tre(3)
    Telefon:
    Samsung Galaxy S8

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre(3)
    Telefon:
    Samsung Galaxy S8
    Platta:
    Samsung Tab-S 10.5 (T805)
    Min X10 började också dra mycket mer batteri efter 2.1 update. Noteringar jag gjort för att minska förbrukningen är att: sänka ljuset (inte mycket men ändå) på skärmen och avinstallera batteryminder som drog närmare 30% av batteriet. Nu har jag klart mer än hälften kvar efter snart 1 dygn (med mycket lek, mek och pill).
     
  4. Azfor

    Azfor Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    31 okt 2010
    Inlägg:
    714
    Mottagna gillanden:
    32

    MINA ENHETER

    batteryreminder? är det ett inbygt program eller är det nått du laddat hem från market? och hur fick du bort det?
     
  5. Anders66

    Anders66 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 jun 2010
    Inlägg:
    242
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    Finns på Market. Avinstalleras som andra appar.
     
  6. Azfor

    Azfor Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    31 okt 2010
    Inlägg:
    714
    Mottagna gillanden:
    32

    MINA ENHETER

    Okey jag trode de va nått som redan va inne i telefonen, som man kunde ta bort för å få bättre batteri tid..! Synd :P
     
  7. niklas.berggren

    niklas.berggren Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 aug 2010
    Inlägg:
    358
    Mottagna gillanden:
    10

    MINA ENHETER

    Efter 2.1 tycker jag batteritiden förbättrats drastiskt! Har spelat angrybirds i nästan 2 timmar, yar ytterst lite mottgning då jag befinner mig på en ö ute på orust, pillaten hel del samt visat youtube klipp för dottern. Och jag har nu 45% kvar, drog ur laddaren vid 09 tiden. :-)

    Sänt från min extremt ultimata X10
     
  8. RATiNG

    RATiNG Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 maj 2010
    Inlägg:
    53
    Mottagna gillanden:
    19

    MINA ENHETER

    Bara jag som har problem med batteritiden efter uppdateringen? 1.6 hade jag lätt 1 och halv dag efter normal användning med div spel osv. Nu håller det max 10timmar med mycket mindre användning. Har installerat om 2.1 en gång utan framsteg. Kör samma appar som i 1.6.
     
  9. Fredriks

    Fredriks Android Medlem

    Blev medlem:
    9 jun 2010
    Inlägg:
    6 209
    Mottagna gillanden:
    2 162

    MINA ENHETER

    Är säkert en app som inte gör det den ska.
    Dom flesta som har problem med batteritid hittar till
    slut något program som inte fungerar ok och drar batteri.


    Testa att plocka bort sånt du inte måste ha för att se vad som händer.
     
  10. sburra

    sburra Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 maj 2010
    Inlägg:
    10
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    slå av 3g så håller batteritiden läääääääääääääääääääääääääänge.

    Innan med 3g påslaget så kunde jag dra ur mobilen ur laddaren 6.30 och ha typ 30% kvar vid hemkomst runt kl. 16.

    Igår med 3g avslaget så drog jag ur luren 06.00, använde luren som vanligt, smsade, kollade kalender etc etc och hade efter 6timmar 100% kvar när jag åkte hem 21.30 dvs 14h senare hade jag 85% kvar och då hade jag slagit igång 3g och surfat i 30min + ett par samtal.
     
  11. maverick

    maverick Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 jun 2010
    Inlägg:
    7
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Efter alla uppdateringar av 1.6 höll batteriet riktigt bra. Efter uppdatering till 2.1 blev det ett bakslag och batteritiden halverades med samma appar. Blev riktigt besviken och har letat efter ev processer som drar ner det hela. Vet inte om "face recognition" nu "lärt sig klart" vilket enligt en del skulle dra batteri. Om det beror på detta eller att jag stängde ner processen som hade med Google Talk att göra vet jag inte - nu är det iallafall glada miner igen!!!! Riktigt bra batteritid!
     
  12. mobilkungen78

    mobilkungen78 Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 jul 2010
    Inlägg:
    421
    Mottagna gillanden:
    29
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    ZTE Axon 7

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    ZTE Axon 7
    Platta:
    Samsung galaxy tab s 10.5 4G
    I min lur är batteri tiden super bra..100%kl 22:00 och 08:00 98% men pratar jag mkt i luren så går det åt mycket ström..men som regel i flera dagar nu så drar den bara 2%under en hel natt i standby
    men samtal ca 1 timme så går den ner från 100% till 90%..
    så att batteri tiden är väll helt ok tycker jag;)
     
  13. echomac

    echomac Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 nov 2010
    Inlägg:
    119
    Mottagna gillanden:
    21
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Note 8

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Note 8
    Data On Demand

    Hämta appen "Data On Demand", den stänger automatiskt av 2G/3G så fort du stängt av skärmen, detta sparar mkt batteritid, har den inställt på "Auto".
    Har provat med andra batteriappar såsom juicedefender etc etc men denna gav mig bästa resultat.
    Funkar från Android 1.6 & uppåt.

    edit: inkommande samtal / mms funkar naturligtvis ändå...

    http://www.androidzoom.com/android_applications/tools/data-on-demand_fmwb.html

    "Data On Demand allows you to save battery by turning off your (2G/3G-) data connection manually or automatically if your device goes to standby-mode (display turns black).
    You can also schedule when to switch on/off/auto by weekday and time."
     
    Last edited: 10 nov 2010
  14. nioh

    nioh Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 sept 2010
    Inlägg:
    970
    Mottagna gillanden:
    91

    MINA ENHETER

    För mig har det varierat väldigt mycket i batterislukande i min telefon.
    Mest har skurkar som dragit mycket batteri för mig varit appar jag installerat från Market. När jag tagit bort dessa så har det fungerat bättre igen.

    Idag på morgonen pendlade jag som vanligt till jobbet och tittade på en DivX-film under tiden (med Rock Player). Jag har haft laddaren inkopplad under natten, så det var väl minst 95% kapacitet i batteriet när jag steg upp. Det blev c:a 40 minuters tittande på film och när jag kom till jobbet klockan 08:00 hade jag 91% kvar.
    Nu tittade jag igen på telefonen klockan 10:08 för att se hur mycket batteri jag hade kvar, då visade den fortfarande 91%.

    Vet inte men jag tycker nog batteritiden blivit lite bättre sedan jag uppdaterade till 2.1.
     
  15. PH3AR

    PH3AR Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 okt 2010
    Inlägg:
    40
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Går ju alltid att kolla hur mycket ram-minne som är tillgängligt, om du har under 100mb ledigt och du inte gör något, så är det nog en eller flera appar som ligger och belastar telefonen, då kan det vara lämpligt att starta om, brukar göra så själv och har förlorat runt 15% på 12 timmar.
     
  16. Frode

    Frode Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 aug 2010
    Inlägg:
    51
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    skärmen slukar sjukt mycket batteri har jag märkt efter uppdateringen till 2.1... start/homeknappen tänder ju skärmen i 2.1 (minns inte att den gjorde det i 1.6). går denna funktion att ta bort? då jag telefonen i ett tajt fodral som gör att knappen trycks in då och då... misstänker att det är detta som käkar upp mitt batteri i en rasande fart.
     
  17. twintin

    twintin Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 maj 2010
    Inlägg:
    1 420
    Mottagna gillanden:
    59

    MINA ENHETER

    Had det problemet med min mini när menyknappen tände skärmen i 1.6. Men sen de flyttade den funktionen till home knappen har det fungerat betydligt bättre för mig. Skumt.

    Inte alls. Titta med t.ex. Android System Info hur mycket CPU varje app i RAM konsumerar, så ser du att för 99% ligger den på 0%. Att en app ligger i minnet är med andra ord inte samma sak som att den exekverar.
     
    Last edited: 10 nov 2010
  18. Frode

    Frode Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 aug 2010
    Inlägg:
    51
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    förut med 1.6 om jag somnade med telefonen i fickan (vilket händer ibland när man varit ute och festat och slaggar på någons soffa) så drog den jävulst med batteri vilket troligtvis hade med menyknappen att göra... men homeknappen verkar tryckas ner mest hela tiden på min telefon :(

    hade önskat att det bara var on/off knappen som tände skärmen! idag har jag pratat i telefon i 10min och använt telefonen till annat i max 20 min och skärmen har tagit 59% av batteriet... vafan! drog ner skärmstyrkan igårkväll för för att se om det hjälpte... men nejdå...

    om någon kan tipsa om hur man skulle kunna ta bort funktionen för att tända skärmen med homeknappen så skulle jag bli väldigt glad!
    finns det någon app om man rootar kanske?
     
  19. twintin

    twintin Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 maj 2010
    Inlägg:
    1 420
    Mottagna gillanden:
    59

    MINA ENHETER

    Ha, det diskuterades i mini foumet någon gång i sommras. Fanns dock folk som hade fodral som just kom åt Power knappen instället. Uppenbarligen finns det ingen generisk lösning, så någon form av konfigurerbarhet skulle vara önskvärt. Har dock inte hittat någon metod än.
     
  20. darkoe

    darkoe Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 sept 2010
    Inlägg:
    176
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Håller med rubrikens tråd, batteritiden är skit! Vet ej om det beror på alla widgets men mobilen klarar inte ens 1 dag...