AndroidVideo App, Betatestare. (app för tv serier i mobilen)

Diskussion i 'Applikationsutveckling' startad av DroidStop, 4 nov 2010.

  1. Tobby

    Tobby Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 sept 2010
    Inlägg:
    1 609
    Mottagna gillanden:
    125

    MINA ENHETER

    Hur går det för dig? Har du löst något problem?
     
  2. DroidStop

    DroidStop Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 okt 2010
    Inlägg:
    137
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    Halloj!
    Under helgerna är det sällan jag startar datorn, så även denna helg. Men nu är det ny vecka och nya tag som gäller. Det lutar åt att jag kommer att bygga in en egen simpel videospelare som anropas när appen misslyckas med att starta en video med standardprogrammen.

    Återkommer med mer info om uppdatering..
     
  3. DroidStop

    DroidStop Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 okt 2010
    Inlägg:
    137
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    Halloj igen!
    Har precis lagt till en egen videospelare som används om allt annat misslyckas,
    prova att uppdatera via länken i första posten och se om det går bättre att spela upp videofiler nu.

    Om allt löser sej med uppspelningsproblemen hade jag tänkt få till in/utloggning och lite mer funktionaliteter:
    b.la
    1) Få en egen lista över serier som man börjat titta på, men inte sett alla avsnitt av.
    2) Kunna betygsätta/kommentera serier/avsnitt
    3) En lista över de mest populära serierna.

    Säg till hur det går med uppspelning nu.
     
  4. bd85

    bd85 Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 maj 2010
    Inlägg:
    720
    Mottagna gillanden:
    58

    MINA ENHETER

    Nu fungerar uppspelning för mig, klagade tidigare på fel spelare, nu öppnas din spelare.
    Dock så körs de inte i helskärm,skalar inte upp. Får lika stor bild i porträtt läge som i landskap. Kanske lika bra då det inte är HD. Med skulle vilja att bild rutan hamnade i centrum och inte som nu då jag vrider till landskap så hamnar bilden längst till vänster och använder 40% av skärmytan, storleken kan jag leva med men skulle Gilla att det hamnar i centrum

    Galaxy Tab
    Android 2.2
     
  5. DroidStop

    DroidStop Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 okt 2010
    Inlägg:
    137
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    Hej! Kanon att det fungerar med uppspelning. Ska kolla vad man kan göra på bildstorleken... tack för felrapporten. Trevlig kväll.
     
  6. Tobby

    Tobby Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 sept 2010
    Inlägg:
    1 609
    Mottagna gillanden:
    125

    MINA ENHETER

    Kan kanske slänga ihop några menyikoner om du berättar vad som behövs och ungefär vilken stil du vill ha.

    (som du frågade i min ikon-tråd)

    Din spelare funkar bra (även utan Wifi) fast om man vinklar telefonen så försvinner videon. Hade också gärna sett bara videon och inte Notification baren högst upp.
     
    Last edited: 9 nov 2010
  7. Pett4

    Pett4 Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 aug 2010
    Inlägg:
    22
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    När jag installerat och sen försöker trycka på Öppna i "installeraren" får jag bara "Processen com.android.packageinstaller för programmet Installationsprogram för paket stoppades oväntat. Försök igen.

    [Tvinga fram en stängning]"

    Och när jag sen försöker öppna det genom menyn får jag "Programmet är inte installerat på din telefon"
     
  8. DroidStop

    DroidStop Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 okt 2010
    Inlägg:
    137
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    @Pett4
    - Det blir faktiskt exakt samma sak för mej efter installation, men däremot går det finfint att öppna normalt. för mej.

    @ALLA
    Tack för all feedback, och för alla uppmuntrande kommentarer, men...
    Jag kommer tyvärr att lägga ner hemsidan och appen inom en snar framtid. Anledningen är att jag insett att även om jag själv inte hostar materialet är det inte helt lagligt (lite av en gråzon) att länka till andra siter som strömmar materialet.

    Det finns en liten möjlighet att någon kommer att ta över drift + ägande av siten, men jag kommer inte att ta del av dess fortsatta utveckling.
     
  9. DroidStop

    DroidStop Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 okt 2010
    Inlägg:
    137
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    Sådär, domännamnen androidvideo.mobi, och androidvideo.nu kommer att överlåtas till ägaren av AndroidVideo.net, han har nu fått källkoden till appen och kommer kanske att fortsätta driften så det inte märks för användare. androidvideo.se kommer jag att spara och göra något helt annorlunda av.. vad vet jag inte än.
     
  10. Tobby

    Tobby Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 sept 2010
    Inlägg:
    1 609
    Mottagna gillanden:
    125

    MINA ENHETER

    Du borde hjälpa honom med hans sida, den ser för jävlig ut.
     
  11. DroidStop

    DroidStop Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 okt 2010
    Inlägg:
    137
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    Haha! Kan inta annat än hålla med! Han ska få min kod, så hoppas han använder den eller åtminstone tar till sej några tips... Dessvärre verkar inte ödmjukhet vara hans starka sida så vi får se vad som händer...
     
  12. rawimage

    rawimage Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 apr 2010
    Inlägg:
    1 025
    Mottagna gillanden:
    81
    Telefon:
    Moto X4

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Moto X4
    Telefon 2:
    LG G4
    Telefon 3:
    Sony Xperia S
    Satan vilken ful sida. Hoppas bara han förvaltar ditt arbete väl.

    Men vill också passa på att säga - grymt jobbat! Appen fungerar klockrent på Desiren. Allt jag testat hittills fungerar.
     
  13. DroidStop

    DroidStop Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 okt 2010
    Inlägg:
    137
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    -Tackar

    En liten update, efter lite brevväxling med tidigare nämnd ägare har jag förstått att:
    1) Om man ska prata om honom i metaforer så... hjulet snurrar men hamstern är död. stendöd.
    2) Han har ingen som helst aning vad han pysslar med.
    3) Det finns ingen chans i h-vete att han får ta över mitt arbete.

    Det kommer att sluta på ett av två möjliga sätt:
    1) Jag behåller allt, men tar bort länkar till allt material som inte finns på YouTube, eller är lagligt.
    2) Ytterligare någon annan får ta över, vill minnas att DroidStreamer är ett lovande projekt på g.

    Vad tror ni?
    Kommer i alla fall börja med att ta bort länkarna till androidvideo.net
     
  14. Tobby

    Tobby Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 sept 2010
    Inlägg:
    1 609
    Mottagna gillanden:
    125

    MINA ENHETER

    Ser gärna att någon annan tar över det om det innebär att vi får ha kvar avsnitten och att det förhoppningsvis kommer fler.

    Tack för jobbet du lagt ner iallafall. Uppskattas och har använts några timmar sammanlagt.
     
    Last edited: 10 nov 2010
  15. Zooklubba

    Zooklubba Android Medlem

    Blev medlem:
    10 jul 2010
    Inlägg:
    6 394
    Mottagna gillanden:
    2 134

    MINA ENHETER

    Hur fungerar det rent lagligt? Är det ägarna som lägger ut det eller är det någon "snäll" som gör det?
     
  16. DroidStop

    DroidStop Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 okt 2010
    Inlägg:
    137
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    Det sistnämda... rent juridiskt vet jag inte vad som gäller, men det känns ändå hyffsat säkert att länka till youtube...
     
  17. Tobby

    Tobby Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 sept 2010
    Inlägg:
    1 609
    Mottagna gillanden:
    125

    MINA ENHETER

    Är ganska säker på att rent juridiskt är det inget lagbrott att länka till material som någon annan laddat upp eller hostat.

    Detta är dock exakt vad The Pirate Bay fälldes för i tingsrätten. Vi vet ju alla att de som sitter i tingsrätten är bara en hög med lallare, men TPB fälldes hade absolut inga grunder. Det var en rent politisk rättegång där de gjorde ett exempel av TPB.
     
  18. DroidStop

    DroidStop Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 okt 2010
    Inlägg:
    137
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    I USA, där min sida hostas är lagarna lite annorlunda, där kan man lättare fällas för medhjälp till brott mot upphovsrättslagen, om jag förstått saken rätt. Men jag tror ändå att det vid en granskning skulle vara större chans att de som laddat upp filerna får sina konton spärrade, än att de går på min sida som trots allt länkar till filer på youtube. Jag vet faktiskt inte ens om de serier/avsnitt som finns nu är "olagliga" då de funnits tillgängliga under en längre period. Då bör de väl redan ha upptäckts/spärrats redan.. tycker jag.
     
  19. Miccey

    Miccey Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 okt 2010
    Inlägg:
    78
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Last edited: 11 nov 2010
  20. Tobby

    Tobby Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 sept 2010
    Inlägg:
    1 609
    Mottagna gillanden:
    125

    MINA ENHETER

    Kan det inte hostas i typ Ryssland istället?
    Iaf, till skillnad från TPB så kan de streamer du länkar till tas bort utan hjälp av dig och därför bör det inte vara några problem.