Mycket sämre batteri tid med 2.2, eller är det bara jag?

Diskussion i 'Galaxy S - Allmänt' startad av aka_the_barf, 31 okt 2010.

  1. Mushkot

    Mushkot Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 okt 2010
    Inlägg:
    21
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Sedan jag tog bort snowstorm fick jag typ 4ggr längre batteritid....
     
  2. Kreftan

    Kreftan Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 aug 2010
    Inlägg:
    115
    Mottagna gillanden:
    6

    MINA ENHETER

    "then run the following commands

    su
    rm /data/system/batterystats.bin"

    vart ska man göra det där?:o
     
  3. Cyrax

    Cyrax Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 okt 2010
    Inlägg:
    288
    Mottagna gillanden:
    18

    MINA ENHETER

    Du skriver det i din terminal shell om du inte har någon så ladda från market.

    Sent from my Galaxy S using Tapatalk
     
  4. S-Droid

    S-Droid Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    27 jul 2010
    Inlägg:
    4 636
    Mottagna gillanden:
    665

    MINA ENHETER

    Kan nån säga exakt det rätta sättet att wipa battstats då det florerar en hel del olika bud om hur det ska göras, tycker inte ladda ur helt,ladda fullt, wipa funkar särskilt bra då min % kan ändra sig efter omstart
     
  5. Hrc4u

    Hrc4u Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 jul 2010
    Inlägg:
    209
    Mottagna gillanden:
    32

    MINA ENHETER


    har kört in massa fw utan nå batteri problem..alltid sett till att ha max laddat först innan..har alltid hållit koll på standby användning med systempanel..ligger ständigt på under 1% cpu aktivitet under vila :-)
    Sent from my GT-I9000 using Tapatalk
     
  6. Müller

    Müller Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 nov 2010
    Inlägg:
    32
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER


    Ursäkta men laddar du ditt batteri till 128% :P
     
  7. teknocide

    teknocide Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 jul 2010
    Inlägg:
    361
    Mottagna gillanden:
    28

    MINA ENHETER

    Nä men skärmen har dragit 60 % av 32 %. Det är ju ganska väsentligt att skärmen lyckas dra en bra bit mer än hälften av tolv timmars batterikonsumtion på 25 minuter, tycker jag. Nästan en tjugondel av den totala batterimängden har alltså slukats av skärmen på denna tid.


    Natten till idag gjorde jag ett eget test. Laddade mobilen full och kopplade ur den innan jag gick och la mig. Den har alltså varit helt inaktiv över natten.
    • Bluetooth PÅ
    • GSM/3G PÅ
    • Wifi AV

    Efter åtta timmar har jag 90 % kvar, vilket är riktigt uselt. Blåtanden har varit passiv -- har inga andra blåtandsenheter i närheten -- och skärmen konstant släckt. Innan jag kopplade loss telefonen såg jag som sagt till att den var fulladdad och "toppade" den ett par ggr genom att plugga ur och i laddaren igen.

    Jag har nu 83 % kvar. De förbrukade 17 % är fördelade enligt följande:
    • Skärm: 10 min / 35 %
    • Röstsamtal: 9 min / 25 %
    • Batteriviloläge: 9 h 8 min / 25 %
    • Inaktiv telefon: 8 h 58 min / 12 %
    • Bluetooth: 9 h 8 min / 2 %

    Jag känner mig inte nöjd alls. Har läst att de första procenten från 100 tar längre tid men ändå har telefonen slukat en tiondel över en natt utan att jag ens rört den.
     
  8. Kreftan

    Kreftan Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 aug 2010
    Inlägg:
    115
    Mottagna gillanden:
    6

    MINA ENHETER

    vilken terminal ska man köra med då, alltså vilken ska jag dra ner från market
     
  9. Evil Peter

    Evil Peter Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 maj 2010
    Inlägg:
    618
    Mottagna gillanden:
    46

    MINA ENHETER

    Jag vill minnas att Android Terminal Emulator fungerade bra (från Jack Palevich). Det var bra att fråga då det finns ett antal som fungerar rent uselt.
     
  10. hossebo

    hossebo Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 apr 2010
    Inlägg:
    210
    Mottagna gillanden:
    23

    MINA ENHETER

    Dööö då telefon jävel :D
    Försöker få batteriet till 0% eller tills telefonen lägger av och det går fan inte
    sista 6% med flash har tagit ca 1½ timma
     
  11. speedline

    speedline Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 jul 2010
    Inlägg:
    1 596
    Mottagna gillanden:
    272
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Huawei P20 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Huawei P20 Pro
    Telefon 2:
    Google Pixel
    Telefon 3:
    Sony Xperia ZX Premium
    släpp telefonen i ett glas vatten så kan jag lova dig att det är 0 sen :D
     
  12. Mythic

    Mythic Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 aug 2010
    Inlägg:
    58
    Mottagna gillanden:
    15

    MINA ENHETER

    Vetifan vad som hänt med min galaxy s, men jag klagar inte. Fabriksåterställde telefonen drog in senaste firmwaren via kies och la in voodoo pre 6. installerade sedan om alla appar. La skype och trillian att köra i bakgrunden och telefonen sög batteri som aldrig förr. Gick från full till tom på ca 15h. Tänkte nått är fel på mätaren så lät den ladda ur helt så den stängde av sig själv. Satte den sedan att ladda via usb på min bärbara, men laddsymbolen dök upp och försvann lite då och då som om den inte fick tillräckligt med ström för att försörja displayen så jag satte den att ladda via eluttaget istället. När den var klar tog jag ur laddkabeln och använde den normalt i en dag. På kvällen upptäckte jag att den bara dragit 5% vilket var ovanligt lite, så lät den ligga utan laddning över natten för att se om det var iconen som spökade. Nu 2,5 dagar och en hel del musiklyssnande senare ligger jag fortfarande på 40%! Aldrig sett dessa siffror på telefonen tidigare. 40% kvar efter ca 16h användning var vanligt för mig förr. Skall se hur länge jag kan ha igång den nu men jag är iaf jävligt nöjd nu.
     
  13. Kreftan

    Kreftan Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 aug 2010
    Inlägg:
    115
    Mottagna gillanden:
    6

    MINA ENHETER

    det där kan ju helt omöjligt stämma? då har du en batteri tid som ingen annan har vill jag nog lova.. min telefon från 100% är helt slut efter iaf 7 timmars konstant tex spotify lyssnande(streamande)
     
  14. hossebo

    hossebo Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 apr 2010
    Inlägg:
    210
    Mottagna gillanden:
    23

    MINA ENHETER

    Laddar min just nu från 0% äntligen :) så ska jag testa köra en youtube video tills mobilen dör och posta resultatet.
     
  15. Mythic

    Mythic Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 aug 2010
    Inlägg:
    58
    Mottagna gillanden:
    15

    MINA ENHETER

    Vad kan jag säga, antingen dör den snart trotts att det står 35% på mätaren eller så håller den en dag till. Lyssnat på kanske 10-15h musik. inte använt skärmen så mycket dock. Men håller som sagt med har aldrig upplevt detta tidigare med mobilen. Haft den sen juli. På battery use står det 2d 10h 14m 43s since unplugged standby 57% idle 29% display 13%.
     
  16. flaxroid

    flaxroid Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 jun 2009
    Inlägg:
    188
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    lite sämra men inget märkvärdigt
     
  17. droidbobby

    droidbobby Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 maj 2010
    Inlägg:
    1 197
    Mottagna gillanden:
    108

    MINA ENHETER

    när jag skriver in "su" .. så kommer superuser rutan fram .. och jag trycker på "allow" .. sen crashar programmet... vibrarar 1 gång, sen efter några sekunder igen, så kommer det 2 vibrationer till, och efter det blir det bara "force close" .
    nån som vet varför? ;/
     
  18. poipoi

    poipoi Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 aug 2010
    Inlägg:
    303
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Lyssnar du helt ärligt på 10 - 15h musik eller är det vår kära vänn överdrivarN som kommer krypandes? :P De låter ganska extremt .. xD Mitt batteri är nästan dött efter 3 - 4 timmars lyssnande..
     
  19. Denoud

    Denoud Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 aug 2010
    Inlägg:
    227
    Mottagna gillanden:
    10

    MINA ENHETER

    Min erfarenhet av båda officiella FroYo versionerna (JP6 och JPA) är att batteritiden blev bättre/höll längre.

    Men de senaste dagarna har batteritiden varit riktigt dålig och jag kan inte se exakt vad det skulle kunna vara. Ingenting speciellt är igång. Har ingen "bakgrundsdata" igång och ingen automatiskt synkning.

    Dock har två saker ändrats. Jag har installerat "Cloud To Device" (Chrome To Phone) och börjat använda kalendern rätt mycket, med kanske 8-10 larm per arbetsdag.

    Ni med dålig batteritid, använder ni ex kalendern mycket.
     
  20. poipoi

    poipoi Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 aug 2010
    Inlägg:
    303
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Jag har advertise på kalendern.. men tog bort "synk" men den har ju kvar gamla saker.. Får fortfarande larm osv.. Går detta ta bort helt?