Juice Defender/ultimate juice på senare tid?

Diskussion i 'Applikationer' startad av crs, 7 okt 2010.

  1. crs

    crs Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 apr 2010
    Inlägg:
    77
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Tja

    Provade juice defender när desire var ny, funkade lite kasst då. Så tänkte jag skapar en ny tråd om denna app eftersom den kan va en aning intressant utifall att den blivit uppdaterade och fungerar korrekt.

    Så är det någon som har erfarenhet av denna app på senare tid? Fungerar den korrekt? Någon som testat ultimate juice?
     
  2. TpS

    TpS Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 jul 2010
    Inlägg:
    677
    Mottagna gillanden:
    88

    MINA ENHETER

    Använde JuiceDefender och UltimateJuice fram till för nån vecka sedan och är helt klart nöjd med appen. Den gör det den ska, dvs sparar på batteriet ordentligt mycket.
    Priset man får betala är ju att apps som TrueCaller, eBuddy och andra som kräver tillgång till nät inte funkar. Även sync av mail och kalender påverkas negativt. Och just pga av detta så slutade jag använda JuiceDefender.

    Tröttnade helt enkelt på att inte kunna utnyttja min mobil fullt bara för att kunna spara på batteriet. Väljer istället att ladda varje natt och då räcker batteriet ändå en hel arbetsdag trots en hel del streamande från Grooveshark och övrig surf.

    Sent from my U20i using Tapatalk
     
  3. Adam

    Adam Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 maj 2010
    Inlägg:
    393
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Man ska väll inte ladda ner batterisparande appar? Det var ju en stor diskussion om detta på Swedroid. De stod bla att android sköter de själv
     
  4. crs

    crs Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 apr 2010
    Inlägg:
    77
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    du blandar inte ihop detta ämne med app-killers?
     
  5. TpS

    TpS Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 jul 2010
    Inlägg:
    677
    Mottagna gillanden:
    88

    MINA ENHETER

    Troligen ja...

    JuiceDefender sköter ju bara tillgången till nätet då detta drar ordentligt med batteri...
     
  6. Dirk Diggler

    Dirk Diggler Android Medlem

    Blev medlem:
    12 jan 2010
    Inlägg:
    6 419
    Mottagna gillanden:
    523

    MINA ENHETER

    Njae, det hänger ändå ihop enligt vissa. Apps som står och tuggar hela tiden och lyssnar efter vissa saker, som tid eller plats, drar batteri. Frågan är ju ifall den sparar mer än den hjälper.

    Jag är grymt misstänksam när det gäller apps som t.ex. Tasker eller Locale. Eller Y5 Battery saver.

    Detta lyssnar ju inte på samma vis, och inte efter lika många saker, men jag är fortfarande lite misstänksam :)
     
  7. malexin

    malexin Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 mar 2010
    Inlägg:
    731
    Mottagna gillanden:
    167
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Nexus 5

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Nexus 5
    JuiceDefender sparade definitivt batteri senast jag använde det (lite beroende på hur man ställt in det förstås), men jag avinstallerade det för länge sedan eftersom jag gillar att vara uppkopplad precis hela tiden.

    Jag tror att mycket av JuiceDefenders dåliga rykte här på forumet berodde på att det var inkompatibelt med Tele2. Felet var egentligen inte JuiceDefenders, och det ska vara löst i och med någon av alla Android-uppdateringar vi fått sedan dess.
     
  8. TpS

    TpS Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 jul 2010
    Inlägg:
    677
    Mottagna gillanden:
    88

    MINA ENHETER

    På ett sätt har du rätt, det optimala i batteri-synpunkt vore ju självklart att stänga av och slå på data manuellt varje gång man vill använda det. Men känns som ett rätt bökigt alternativ :-)

    Ang Tasker så väger fördelarna över mångdubbelt gällande ev nackdelar, främst batteri då. Har inte märkt nån ökning i batteriåtgång trots att jag t.ex har en Task som hela tiden ligger och känner av om headsetet är inkopplat eller inte...
    Fantastisk app! :-)

    Sent from my U20i using Tapatalk
     
  9. cnord

    cnord Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 feb 2010
    Inlägg:
    581
    Mottagna gillanden:
    22

    MINA ENHETER

    Juicedefender funkar, men jag föredrar eniros uppsökning av telefonnummer :)
     
  10. crs

    crs Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 apr 2010
    Inlägg:
    77
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    ok. Det beror lite på vad man föredrar med andra ord, en del kanske är beroende av insta data uppkoppling för exchange eller eniro.

    Själv tycker jag det är sjukt onödigt att man har en telefon i fickan som ständigt kopplar upp och ner utan anledning.. Då spar jag hellre batteri, kan va en bra app med om man skall ut och resa och inte har tillgång till laddare?

    Skall testa Ultimate och återkomma

    tack.
     
  11. ravenshield

    ravenshield Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 feb 2010
    Inlägg:
    1 319
    Mottagna gillanden:
    221
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    S23 Ultra

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    S23 Ultra
    Testat Ultimate än?
     
  12. Hiero

    Hiero Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 jun 2010
    Inlägg:
    448
    Mottagna gillanden:
    11

    MINA ENHETER

    Använder Ultimate och har gjort det ett bra tag. Tycker det fungerar kanon och sparar battier (känns det som iaf). Man kan göra ngn slags inställning för apps men inget jag försökt mig på än...

    Klarar mig ca 50-60 h utan laddning, låg på ca 40 innan Ultimate...:)
     
  13. tomle

    tomle Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 apr 2010
    Inlägg:
    394
    Mottagna gillanden:
    88

    MINA ENHETER

    Använder inte längre Juicedefender/UltimateJuice eftersom den förkortade min batteritid.
    Ställde in den på att koppla upp sig mot nätet var 15e-min och det som hände var att telefonen synkade om hela kontaktlistan, kalendern, facebook 4 gånger per timme vilket naturligtvis drog mycket batteri.
    Dessutom funkade mailen dåligt eftersom synken inte alltid inträffade under det lilla fönster som man kan ställa in i Juicedefender.
    Men har man inte användning av t.ex. mailsynk och kan köra Juicedefender med längre intervall så kan det säkert funka bra. Det beror helt på dina behov.
     
  14. RURAL

    RURAL Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 okt 2010
    Inlägg:
    2 303
    Mottagna gillanden:
    1 247

    MINA ENHETER

    Så bara genom att ladda ner Juice Defender, sätta på "Enable" och välja "Aggressive", så sparar den på mitt batteri? Hur? Det framgår inte i programmet.
    Har testat Green Power ett tag som stänger av 3G / WiFi / Nätåtkomst när skärmen är av, och återaktiverar dessa när skärmen sätts på åter, men jag märkte ingen skillnad alls.

    Gör Juice Defender samma sak?