Nätverks och batteriproblem

Diskussion i 'Hero' startad av snurreludde, 5 nov 2009.

  1. snurreludde

    snurreludde Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 nov 2009
    Inlägg:
    108
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Skit..ärligt börjar bli less på vad tel/dator-tillverkaran lovar..10 taltid och 470 tim stand by..tjooooorrrr...

    Nån som vet hur man kan få ner batterikillern Hero?? O säg inte att jag ex.vis skall stänga ner nätverket, den tugger duktigt med batteri ändå...


    --
    Och varför i h-e fungerar nätverket helt misserabelt, den sägar att allt är ok men den kopplar faan inte upp ordentligt, bara ibland..jag har andra enheter som fungerar utmärkt så det e inte nätverket i sig...skit, började inte bra med denna telefon..ger upp snart..får bli en Iphone..hur hemskt det än kan låta..

    Please..ta mig ur denna mardröm..

    //snurre//
     
  2. wmb

    wmb Android Hedersmedlem

    Blev medlem:
    19 okt 2009
    Inlägg:
    7 023
    Mottagna gillanden:
    1 963
    Operatör:
    Halebop

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Halebop
    just batteritiden är ett litet dilemma även för mig. använder mobilen för talbok på kvällarna några timmar och får ladda varje dag nu.

    Förra mobilerna har också dragit batteri när man faktiskt använder dom. MEN, den stora skillnaden är att Hero verkar sluka en hel trots att man ger fan i den
     
  3. matkoh

    matkoh Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 sept 2009
    Inlägg:
    309
    Mottagna gillanden:
    6

    MINA ENHETER

    Hmmm.

    3 dagar mellan laddning vid normal använding av min Hero. Tycker att det är OK. Modaco 2.9
     
  4. Mattica

    Mattica Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 aug 2009
    Inlägg:
    68
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Har herrarna provat Taskiller eller Advanced task manager?
    Den gör mycket nytta om telefonen är seg och laggig, men de program drar ju på batteri också...

    Om ni har nya telefoner kan det vara del av problemet.. men det ordnar sig. Batteriet blir tåligare, kan man säga.. tycker själv inte att jag behöver ladda lika ofta längre som när telefonen var ny... varannan dag ungefär. Vilket är bättre än Iphone, vill jag tillägga!
     
  5. judas

    judas Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 nov 2009
    Inlägg:
    17
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Det finns tidigare trådar med tips, bla taskiller, mailsync, gps, bt osv.
     
  6. matkoh

    matkoh Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 sept 2009
    Inlägg:
    309
    Mottagna gillanden:
    6

    MINA ENHETER

    Hmmmm.

    Även ett byte av img gör stor skillnad.
     
  7. _z_

    _z_ Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 aug 2009
    Inlägg:
    3 149
    Mottagna gillanden:
    350
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Galaxy Note 8

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Galaxy Note 8
    Jag har svårt att förstå hur vissa kan få flera dagars standbytid, tror inte jag skulle få det än om den bara låg still nystartad utan nåt speciellt igång?

    Och ja, jag använder alla hjälpmedel för att hålla ned förbrukningen samt har kollat upp vad som drar mest i standby...

    Är våra Heros olika? Max en dag för mig nästan oberoende hur jag använder den men jag kan trösta mig med at sonen får ladda sin 3GS oftare :)
     
  8. _z_

    _z_ Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 aug 2009
    Inlägg:
    3 149
    Mottagna gillanden:
    350
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Galaxy Note 8

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Galaxy Note 8
    img? Nåt jag missat kanske :confused:
     
  9. matkoh

    matkoh Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 sept 2009
    Inlägg:
    309
    Mottagna gillanden:
    6

    MINA ENHETER

    Hmmmm.

    Kolla på trådarna om ex. MoDaco. Gör som det står där & du får en ny telefon.
     
  10. amc0

    amc0 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 aug 2009
    Inlägg:
    107
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Jag tror det är messages appen som drar så sjukt mycket batteri. Efter att folk på xda dev rapporterade att den ev. gör att telefonen inte går i viloläge efter att man skickat eller tagit emot sms så tankade jag ned handcent, stängde av notifications i messages och började skicka sms med handcent istället så har det varit märkbar skillnad i batteri.
    Har även satt så att taskpanel x, taskmanagern ser messages appen som en wanted app och dödar den varje kvart om den är igång i bakgrunden. Det har avhjälpt en hel del
     
  11. durd

    durd Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 okt 2009
    Inlägg:
    187
    Mottagna gillanden:
    20

    MINA ENHETER

    jag tror som amc0, att messages appen håller telefonen "vaken". Ett sätt att kolla är Settings -> About phone -> Status och jämnföra Up time med Awake time. Tänk ungefär att Awake time är den tid som du aktivt petat på telefonen.

    Såg precis att min flashning till modaco2.9 gav mig denna bugg, 97% awake time fastän telefonen legat orört över natten och 30min pillandes på tåget/bussen till jobbet... Skit också... 93% av batteri kvar sedan jag plugga ur den kl06 imorse.
     
  12. amc0

    amc0 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 aug 2009
    Inlägg:
    107
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Jag har 18% awake time. Ska se vad som händer om jag skickar ett sms med vanliga messages appen och stänger av den från wantedlist och sätter den i standby.

    Detta verkar dock vara ett android cupcake problem och jag tror inte det kommer avhjälpas förräns HTC's Eclair släpps till Heron
     
  13. durd

    durd Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 okt 2009
    Inlägg:
    187
    Mottagna gillanden:
    20

    MINA ENHETER

  14. _z_

    _z_ Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 aug 2009
    Inlägg:
    3 149
    Mottagna gillanden:
    350
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Galaxy Note 8

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Galaxy Note 8
    Intressant detta med messageappen. jag kör ju handcent men message verkar ju gå igång ändå...

    EDIT: Detta är ju löjligt, kollade & av 113 timmar uptime så säger den att jag varit aktiv i 105 timmar, 93% av tiden!

    Helt klart så har jag ett problem att lösa, batteritiden är alltför dålig & jag känner att jag är nära en lösning nu...
     
    Last edited: 6 nov 2009
  15. wmb

    wmb Android Hedersmedlem

    Blev medlem:
    19 okt 2009
    Inlägg:
    7 023
    Mottagna gillanden:
    1 963
    Operatör:
    Halebop

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Halebop
    jag har en aktiveringstid på 33% iaf.

    Kan tänka mig att just netcounter drar en del. Använder endast handcent också.
     
  16. durd

    durd Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 okt 2009
    Inlägg:
    187
    Mottagna gillanden:
    20

    MINA ENHETER

    Mja, killen som skrev NetCounter skriver i sin FAQ att netcounter bara ska vara aktiv i ~100millisekunder det tar att uppdatera räknarna, en gång i timmen. Har iaf stängt av appen och mailat han om problemet.
     
  17. amc0

    amc0 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 aug 2009
    Inlägg:
    107
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Den går igång när man tar emot sms även ifall man kör med handcent.
     
  18. _z_

    _z_ Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 aug 2009
    Inlägg:
    3 149
    Mottagna gillanden:
    350
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Galaxy Note 8

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Galaxy Note 8
    Märker det. Har nu gjort som amc0, satt så att taskpanel x ser messages appen som en wanted app och dödar den varje kvart. Får se hur det blir med aktivitetstiden efter det... Om inte det räcker så får jag kolla vidare, funderar på hur det är med Babler Lite som jag kör för jämnan?
     
  19. durd

    durd Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 okt 2009
    Inlägg:
    187
    Mottagna gillanden:
    20

    MINA ENHETER

    Q) I killed the messages / dialer / phone using a task manager but my phone still isn't sleeping?
    A) Killing the app is not necessary anymore. That was a temporary fix while I was working on figuring out exactly what caused the lock. All you need to do is use a 3rd party messaging app and stop using the internal app.

    Q) I'm using a 3rd party app but now both the internal app and the 3rd party app are telling me I have a new message?
    A) You need to disable notification from the internal app. All Programs < Messages < Menu < Settings < Uncheck auto-retrieve & uncheck Notifications.

    Skulle det fixa så ni slipper använda Taskkiller?
     
  20. _z_

    _z_ Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 aug 2009
    Inlägg:
    3 149
    Mottagna gillanden:
    350
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Galaxy Note 8

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Galaxy Note 8
    Nej, det hjälpte inte för mig. Messageappen går igång ändå...