Launcherpro Plus, allmänn diskussionstråd

Diskussion i 'Applikationer' startad av calle_d, 20 jul 2010.

  1. io53

    io53 Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 okt 2010
    Inlägg:
    815
    Mottagna gillanden:
    58

    MINA ENHETER

    Det är en liten smäll som man får ta då det gäller market, tror dock att google filtrerar bort det värsta.

    Ang. LauncherPro så har det en sms widget där man kan se sina sms direkt i widgeten, en kontakt widget där man kan ringa direkt i widgeten sen finns det ju facebook & twitter som kan uppdateras automatiskt om man vill. De där funktionerna skulle inte fungera utan de skrämmande rättigheterna :)
     
    Last edited: 10 nov 2010
  2. Tiny Turtle

    Tiny Turtle Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 jul 2010
    Inlägg:
    1 142
    Mottagna gillanden:
    173
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Poco F3

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Poco F3
    Info:
    Vit 256GB / 8GB
    Hur kan man ifrågasätta att en launcher skall kunna ringa telefonnummer? Tycker du inte att det hade kännts lite begränsat att inte kunna ringa med din telefon?

    Designmissen du pratar om lär ju finnas i alla OS då, eller? (I iOS kan du ju inte byta launcher öht så då slipper du ju det problemet iofs.)

    Sedan kan du ju kika på Market - LP har mer än 103.000 rankningar och betygssnittet ligger på 4,5 stjärnor. Du tror inte att nån av dem hade märkt om appen snodde pengar av dem?
     
  3. io53

    io53 Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 okt 2010
    Inlägg:
    815
    Mottagna gillanden:
    58

    MINA ENHETER

    Det är inte launchern som ringer samtal, den är telefon appen. Så en launcher behöver inte rättigheter till att ringa för att du skall kunna ringa med telefonen.
     
  4. DreamHawk

    DreamHawk Android Medlem

    Blev medlem:
    28 maj 2010
    Inlägg:
    6 113
    Mottagna gillanden:
    420
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    iPhone 7

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    iPhone 7
    ROM:
    IOS11
    Telefon 2:
    Google Galaxy Nexus
    ROM:
    LineageOS
    Men för att komma åt den appen, går du via launchern...
    Dessutom står det "ringa telefonnummer direkt." Alltså via launcherpros swipe-på-telefonen funktion .

    Sent from my HTC Hero HD4 using Tapatalk
     
  5. calm

    calm Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 aug 2009
    Inlägg:
    250
    Mottagna gillanden:
    12

    MINA ENHETER

    @TinyTurtle
    Jag säger inte att LauncherPro är ett "fulprogram" som stjäl pengar eller information
    Jag säger inte att LauncherPro är bra eller dåligt, jag ifrågasatte enbart alla rättigheter den behöver. Rättigheter som den uppenbarligen MÅSTE ha.

    För min egen del är denna fråga utagerad, att det sen finns saker att förbättra i Android, rent säkerhetsmässigt är en annan sak och kan tas upp i en annan tråd.

    Men som ett generellt svar på din fråga:
    En Launcher för mig är ett program som visuellt hanterar och startar andra program. Då behöver den knappast dessa rättigheter. PhoneAppen måste förstås ha det, men launchern not so much. (om man då bortser widgets som Hypex nämner)
     
  6. Pliind

    Pliind Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 jun 2010
    Inlägg:
    2 403
    Mottagna gillanden:
    345
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    iPhone 14 Pro Max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    iPhone 14 Pro Max
    Platta:
    iPad Pro
    Övrigt:
    Apple Watch 7 Steel
    Det är ju det som är det fina med denna launchern, den gör så mycket mer än bara öppnar program. Du kan ställa in så att den ringer din mamma vid ett swype över telefonluren.
     
  7. jonlinusson

    jonlinusson Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 jul 2010
    Inlägg:
    97
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Hej!
    Ber om ursäkt för att jag lat och inte orkar läsa igenom hela tråden. Jag vet, jag är en dålig forum-medlem....
    Men googlat rundor och letat en del och nu är jag trött på det här, och det lilla jag läst i tråden tycks inte ta upp detta:
    Köpte LP idag och gillar det starkt, tycker de widgets som följer med är de snyggaste och bästa widgets jag någonsin sett. MEN: kalender-widgeten (som är skitsnygg och gillar funktionerna i den otroligt) lägger in alla mina facebook-events! jag vet inte hur jag ska bli av med dem :(
    har avbokat facebook i native-kalendern och stängt av kalender-syncning, men de försvinner inte :(
    måste jag ta bort sycningen helt och hållet mot facebook?
    (Kör SGS)
     
  8. AndreasA88

    AndreasA88 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 sept 2010
    Inlägg:
    112
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Tror inte det har med LP o göra. Beror nog på din synkning mot facebook i telefonen.
     
  9. jonlinusson

    jonlinusson Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 jul 2010
    Inlägg:
    97
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Jo delvis har det med det att göra, men de andra kalendar-widgets jag provat tidigare så har man haft möjlighet att i inställningarna välja vilka kalendrar som ska visas... Det verkar inte denna ha...
     
  10. drkrupp

    drkrupp Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 sept 2010
    Inlägg:
    769
    Mottagna gillanden:
    102

    MINA ENHETER

    Är det riskfritt att sätta LauncherPro som förvald home? Jag väljer mellan Sense och LauncherPro varje gång jag trycker på hemknappen. Varför? För att jag läste en tråd där LauncherPro tvingat sig till en uppdatering/aktuell version slutade fungera, och användaren hade inte mobilt nätverk eller wifi igång - kunde inte uppdatera appen - och fick således reseta hela luren för att kunna använda den.

    Så, är det riskfritt att sätta LauncherPro som förvald home? (jag stänger av all typ av nätverk ibland, bla nattetid)
     
  11. xtreme

    xtreme Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 apr 2010
    Inlägg:
    517
    Mottagna gillanden:
    13

    MINA ENHETER

    Jadå, vill du inte ha den så avinstallera. Vid omstart får du välja launcher igen (utan LP).

    Någon här som har problem med att uppdatera till senaste versionen v0.8.1.1? Har v0.8.1.0 där facebook widget inte fungerar. På hemsidan har jag läst flera andra kommentarer att de har problem att uppdatera.
     
  12. drkrupp

    drkrupp Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 sept 2010
    Inlägg:
    769
    Mottagna gillanden:
    102

    MINA ENHETER

    Har för mig om att LP låste tillgång till inställningar och allt annat än just Market och updatering av appen. Hm, jag borde söka upp den tråden igen...
     
  13. droidbobby

    droidbobby Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 maj 2010
    Inlägg:
    1 197
    Mottagna gillanden:
    108

    MINA ENHETER

    Går det att fixa transparent facebook & kalender widget? vore riktigt nice.. vill minnas att jag har sett något om detta på xda, men hittar inte nu längre ;(
     
  14. Papazian

    Papazian Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 apr 2010
    Inlägg:
    1 141
    Mottagna gillanden:
    27

    MINA ENHETER

    Ok, ni får ursäkta om detta redan är skrivet någonstans, men tråden känns lite för stor för att ta sig igenom allt just nu.

    Köpte LP precis när pro versionen släpptes, men kunde installera det först idag när jag fick 2.1 (X10). Hur fungerar det med uppdateringar av LP? Hittade det inte på market.
     
  15. Tiny Turtle

    Tiny Turtle Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 jul 2010
    Inlägg:
    1 142
    Mottagna gillanden:
    173
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Poco F3

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Poco F3
    Info:
    Vit 256GB / 8GB
    Jag vet att den fanns på Market förut, men jag hittar den inte nu jag heller. Idén var att man laddar ned gratis-versionen (alltså LauncherPro) från Market (fast du kan ta den härifrån nu istället) och sedan låser man upp Plus-funktionerna inne i LauncherPro med en kod du skall ha fått på e-post från Fede när du betalade via PayPal.
     
  16. drkrupp

    drkrupp Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 sept 2010
    Inlägg:
    769
    Mottagna gillanden:
    102

    MINA ENHETER

  17. Tiny Turtle

    Tiny Turtle Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 jul 2010
    Inlägg:
    1 142
    Mottagna gillanden:
    173
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Poco F3

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Poco F3
    Info:
    Vit 256GB / 8GB
  18. CiaB

    CiaB Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 okt 2010
    Inlägg:
    632
    Mottagna gillanden:
    13

    MINA ENHETER

    men gäller inte det bara den fria versionen eller har jag fel? I alla fall är det ju trist
     
  19. drkrupp

    drkrupp Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 sept 2010
    Inlägg:
    769
    Mottagna gillanden:
    102

    MINA ENHETER

    Precis, det gäller inte betalversioner. Hur som helst låter det hemskt att folk får sina mobiler helt låsta helt plötsligt. Obegripligt.
     
  20. Fredriks

    Fredriks Android Medlem

    Blev medlem:
    9 jun 2010
    Inlägg:
    6 207
    Mottagna gillanden:
    2 161

    MINA ENHETER

    Jag tolkar det som att problemet gällde en specifik version av LP. Fede som skrivit programmet skrev ju tidigt i den tråden att det berodde på ett misstag han gjort med programmet. Har inte läst om någon på detta forum som råkat ut för det. Det borde ha framkommit här då det verkar vara VÄLDIGT många som använder sig av LP och har gjort sen länge.

    Sent from my U20i using Tapatalk