Hålla koll på lösenord, koder, kontokort etc

Diskussion i 'Frågor och support' startad av wroopy, 15 okt 2009.

  1. wroopy

    wroopy Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 okt 2009
    Inlägg:
    14
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Hej!

    Jag är på jakt efter ett program för att hålla reda på lösenord, koder, kontokort etc.

    Helst skulle jag vilja ha ett program som man även kan synka mot (alternativt importera/exportera) mot en applikation installerad på datorn.

    När jag körde en PocketPC med WIndows Mobile så använde jag Typ eWallet från Iliumsoft och den fungerade alldeles utmärkt.

    /Andreas
     
  2. madmats

    madmats Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 jun 2009
    Inlägg:
    42
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

  3. Ubee

    Ubee Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 aug 2009
    Inlägg:
    29
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Jag säger bara LastPass! Suveränt program, inte minst på din dator då det integreras i webläsaren (stödjer IE, Firefox, Chrome m.fl). Alla data ligger kryperade på nätet och ditt eget huvudlösenord lämnar aldrig den lokala maskinen, vilket borgar för en hög säkerhet.

    Alla lösenord, personliga uppgifter, säkra anteckningar m.m. finns därmed tillgänglig på alla dina datorer, och dessutom på Android och Iphone genom speciella program. Enda anmärkningen är att man måste betala $12/år för att få tillgång till tjänsten på mobilen. Men jag tycker definitivt detta är värt 8kr i månaden.

    Tyvärr är inte lösenordshanteringen integrerad i telefonens normala webläsare, åtminstone inte på Hero. Väljer man "Launch" för en vald website, så startar en inbyggd Webläsare. OK, men inte så bra som t.ex. Hero´s standard. Saknar bl.a. double-touch. Om man inte vill använda applikationens webläsare så går det enkelt att klippa/klistra användarnamn och lösenord mellan LastPass-applikationen och din web-läsare.

    LastPass för Android finns på market. Se också www. lastpass.com.
     
  4. Hixx

    Hixx Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 maj 2009
    Inlägg:
    291
    Mottagna gillanden:
    25

    MINA ENHETER

    Jag röstar för Keepass.
    Det finns för Windows, Linux (KeepassX), Javatelefoner, PocketPC, Palm, Iphone, blackberry, Portableapps mm mm .......och för Android - Keepassdroid

    Kombinerar du den appen med Sugarsync, så kan du synca databasen mellan datorer och telefon över nätet. Wunderbart.
    Gillar inte Sugarsync jämfört med dropbox, men dropbox har ännu inte släppt nån androidklient, så det får duga tills det kommer.

    Allt är såklart gratis.
     
    Last edited: 15 okt 2009
  5. goa200

    goa200 Kid Droid Hedersmedlem

    Blev medlem:
    3 jun 2009
    Inlägg:
    30
    Mottagna gillanden:
    162

    MINA ENHETER

    Testade keepass och vart inte så imponerad av gui'n. kändes omständigt att plocka fram ett lösen. Har inte testat något annat så inte mkt att jämföra med direkt.
     
  6. Johannes

    Johannes Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 aug 2009
    Inlägg:
    180
    Mottagna gillanden:
    46
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    OnePlus 6

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    OnePlus 6
    Telefon 2:
    OnePlus 3T
    Telefon 3:
    LG G4, LG G2
    Platta:
    Asus Transformer Prime
  7. _z_

    _z_ Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 aug 2009
    Inlägg:
    3 149
    Mottagna gillanden:
    350
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Galaxy Note 8

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Galaxy Note 8
    Har testat en del såna här apps nu, dock inte alla som räknats upp här men är nu vansinnigt förtjust i B-folders. Snyggt, snabbt & enkelt. Det enda du möjligtvis kan sakna är synkningsmöjlighet mot datorn, för egen del så räcker möjligheten att Backupa mot minneskortet...
     
  8. Galaxy

    Galaxy Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 aug 2009
    Inlägg:
    1 778
    Mottagna gillanden:
    120

    MINA ENHETER

    Någon liknande program där man kan spara både lösenord, dokument & bilder i skyddade mappar eller liknand!? dvs allt i ett.
     
  9. odjob

    odjob Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 sept 2009
    Inlägg:
    52
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Det letar jag också efter med... Hellst gratis :)
     
  10. purity

    purity Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 okt 2009
    Inlägg:
    70
    Mottagna gillanden:
    20

    MINA ENHETER

    Helt klart lastpass, iallafall om det är mestadels för internetsidor, men går även att föra säkra anteckningar.