Rockplayer buggar på DHD?

Diskussion i 'Desire HD' startad av pebo, 5 nov 2010.

  1. pebo

    pebo Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 aug 2010
    Inlägg:
    216
    Mottagna gillanden:
    6

    MINA ENHETER

    Har någon samma problem som mig?

    När jag kör en .avi i rockplayer och väljer hårdvarudecoder
    så blippar det till eller så står allt still till rutan om tvångsavstängning kommer
    upp.
    Om jag väljer software så hänger sig hela telefonen så jag får
    plocka ut batteriet, efter det så har en del ikoner bytt utseende till android-
    gubben.

    Version: Rockplayer Universal från market.
    Uppdaterat telefonen med bägge systemuppdateringarna från HTC
     
  2. TazZy

    TazZy Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 sept 2010
    Inlägg:
    2 263
    Mottagna gillanden:
    188

    MINA ENHETER

    Jag har testat, först lade jag till en .mp4, valde hardware och den funkade finfint. Inga problem där så jag testade software och allting laggade satan.

    Lade sedan till en större fil, en .avi och började med hardware igen och då dog programmet. Startade det igen och valde software och då funkade det också finfint, dock märkte jag lagg i ljudet med ca 0.5 - 1 sekund lite då och då. Dock när jag testade med hardware igen så hängde sig hela mobilen, fick lov att hålla in toppknappen och volym så jag fick upp avstängningsskärmen och trycka på home därifrån, sedan avsluta programmet manuellt via program.

    Hoppas verkligen RockPlayer blir uppgraderad och fixar dessa problem. Tills dess, några förslag på liknande program man kan använda sig utav?
     
  3. agne

    agne Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 feb 2010
    Inlägg:
    87
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Vad jag vet så använder sig samtliga program som finns idag systemets egna codes och kan för tillfället inte bli bättre än vad de redan är.

    Sent from my GT-P1000 using Tapatalk
     
  4. TazZy

    TazZy Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 sept 2010
    Inlägg:
    2 263
    Mottagna gillanden:
    188

    MINA ENHETER

    Stämmer nog, testade vplayer & mvideoplayer och alla hade pretty much samma problem, antingen gick det absolut inte att spela upp en fil eller så laggade ljudet efter 1 sekund.
     
  5. Validus

    Validus Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 dec 2009
    Inlägg:
    185
    Mottagna gillanden:
    5

    MINA ENHETER

    Rockplayer funkar för mig om jag kör software rendering. Hardware rendering så laggar det(brukar väll vara tvärtom?), srt/subs funkar med.

    720p > laggar. ser dock ingen mening med att ha HD material på luren.
     
  6. beejizzle

    beejizzle Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 feb 2010
    Inlägg:
    327
    Mottagna gillanden:
    33

    MINA ENHETER

    Känns lite som att man vill kunna lägga in filmen UTAN att konvertera om I flera timmar... Både SE och Samsung klarar detta galant..
     
  7. mannyb

    mannyb Androidpamp Moderator

    Blev medlem:
    14 maj 2009
    Inlägg:
    4 304
    Mottagna gillanden:
    760
    Operatör:
    Project Fi
    Telefon:
    Google Pixel 6 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Project Fi
    Telefon:
    Google Pixel 6 Pro
    ROM:
    Stock
    Telefon 2:
    Google Pixel 4A
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Samsung Galaxy Tab S7
    ROM:
    Stock
    Hardware innebär väl bara att Rockplayer använder telefonens egna videoavkodning - något som bekant bara fungerar på ett fåtal filtyper/codecs. Software har jag aldrig haft problem med, sväljer alla filtyper/codecs jag har testat, men den orkar inte ens nästan lira HD-material, vilket är tragiskt.

    Inga hängningar eller tvingade omstarter av telefonen, men jag har nog inte sett mer än ett 20-tal videoklipp än så länge så jag kanske bara har haft tur.
     
  8. Kruxillimux

    Kruxillimux Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 sept 2010
    Inlägg:
    133
    Mottagna gillanden:
    5

    MINA ENHETER

    Jag kan inte ens använda Hardware Decoding, utan bara Software. Det enda jag märkt som "buggar" är att bilden ibland "pixlar sig" på områden, och att ljudet konstant svagt ekar.

    HD skulle vara fett i mobilen :(
     
  9. BGson

    BGson Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 sept 2010
    Inlägg:
    133
    Mottagna gillanden:
    8
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Xperia 1 IV

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Xperia 1 IV
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Samsung Galaxy Tab S7 FE
    ROM:
    Stock
    För mig funkar rockplayer 9 fall av 10 i software (hardware funkar alltid men ljudet halkar efter), och detta gäller .avi-filer. När det gäller den 10:e gången så funkar alltid Vplayer så jag har inga problem med mina filmfiler alls, sett många filmer/serier.
     
  10. kentgoran

    kentgoran Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 okt 2010
    Inlägg:
    302
    Mottagna gillanden:
    25
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Oneplus 6

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Oneplus 6
    Jag har kört ett par långfilmer, samt 50min-avsnitt, Avi-filer, mpeg4-video (624*336, R5). Hardware kör inte alls och software laggar ibland, bilden sackar efter, så man måste pausa och låta den komma ikapp. Verkar vara vid scener med explosioner och andra häftiga rörelser. Är det vad ni märkt också? Körde dock en musikvideo, mkv-fil, som flöt på, känns lite skumt liksom :o

    Sent from my Desire HD using Tapatalk
     
  11. sebben89

    sebben89 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    31 jul 2009
    Inlägg:
    36
    Mottagna gillanden:
    14

    MINA ENHETER

    har märkt av samma med lagg vid snabba sekvenser, men ingen allvarligt. inget jag stör mig mycket på iaf men vore ju såklart bättre om de inte va nå alls!:)