[online KITCHEN] ROM Kitchen

Diskussion i 'Galaxy S - ROM-filer och utveckling' startad av DrT, 25 okt 2010.

  1. jojjet

    jojjet Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 aug 2010
    Inlägg:
    7
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    installerade precis 7.6.2 men har inte market kvar, what to do??

    edit - inget market app alltså
     
    Last edited: 17 nov 2010
  2. elof

    elof Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 okt 2010
    Inlägg:
    506
    Mottagna gillanden:
    39

    MINA ENHETER

    Det funkade alltid bra innan jag uppgraderade ROM:en, så någonting har förändrats.

    Jag har valt att telefonen ska fråga vad jag vill göra när man stoppar i USB-sladden.
    När jag nu kopplar in sladden, dyker frågan upp och jag väljer "Samsung Kies" i listan. Efter det försvinner listan och jag får se min LauncherPro hemskärm igen.

    Ska det vara så? På min omoddade telefon (Eclair 2.1) gick den inte tillbaka till TouchWiz, utan stannade med en svart skärm som sade "Press home to exit Kies mode" eller nåt liknande, och först då kom man tillbaka till hemskärmarna.

    PS. Väljer jag "Mass storage" istället för "Kies mode" så ...

    huh? Nånting har ändrats.

    Igår när jag kopplade in sladden och valde "Mass storage" fick jag upp en svart skärm med en knapp där man kan välja att montera sdkorten (så att Windows kan komma åt dem). När jag gjorde det blev det nån orange ikon på den svarta skärmen tills jag fildelat klart, då jag kunde trycka på en knapp på skärmen för att avsluta "Mass storage"-mode och återgå till hemskärmen.
    Nu när jag väljer "Mass storage" blir det samma fel som för Kies, dvs istället för att få upp den svarta sidan slängs jag raka vägen ut till hemskärmen, och Windows ser bara två enheter som inte är monterade (mitt interna och externa sdkort).

    Undrar vad jag pillrat på. Två saker jag vet jag gjort sedan sist det funkade är att avaktiverat USB-debugging samt installera JPA Swype.
     
    Last edited: 17 nov 2010
  3. elof

    elof Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 okt 2010
    Inlägg:
    506
    Mottagna gillanden:
    39

    MINA ENHETER

    Jag aktiverade USB-debugging igen och trycker i kabeln.
    Nu funkar Mass Storage igen. Dvs i Notifikationsfältet kan jag välja USB, jag får upp den svarta skärmen med den gröna androiden och klickar på knappen [Connect USB storage], varpå androiden blir orange och jag kan mappa upp enheterna i Windows.

    ...så för att få det att funka var jag tvungen att aktivera USB debugging igen (vilket DrT för 1-2 sidor sedan sade att det är Ok att deaktivera).

    Men nu uppstår ett problem:
    Om jag går in på Settings | Wireless and networks | USB settings så kommer det upp en ruta:
    "Turn USB debugging off to set USB connection type"

    Moment22.



    Eller jag fattar inte riktigt. Provar flera ggr... Nu stängdes debugging av när jag gick in i menyn och valde att alltid starta i Kies mode (istället för att fråga), och voila! Det funkar. Den svarta skärmen dyker upp precis som på 2.1, och den väntar på att få kontakt med Kies på datorn, vilket den får efter att jag startat det.

    Så med always-kies så funkar det.
    Jag kopplar från telefonen i Kies, stänger ner Kies på datorn och trycker på Home på telefonen för att även stänga ner Kies-mode där och kommer tillbaka till hemskärmen.

    Jag går in i inställningarna och ändrar från always-kies-mode till att fråga vid anslutning (Ask on connection), går tillbaak till hemskärmen och stoppar i USB-kabeln. Liksom förut dyker nu frågan upp. Jag väljer "Samsung Kies" i listan och kastas tillbaka till hemskärmen.


    Dvs det är nån bugg här.
     
    Last edited: 17 nov 2010
  4. Edici

    Edici Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 nov 2010
    Inlägg:
    427
    Mottagna gillanden:
    33

    MINA ENHETER

    fabriksåterställningen gav tillbaka market app när samsung först släppte 2.2 via kies innan dom tog tillbaka uppdateringen, pröva med det, men glöm inte att spara allt du har på mobilen innan, kontakter, apps etc..., för det försvinner.
     
  5. ondjultomte

    ondjultomte Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 apr 2010
    Inlägg:
    930
    Mottagna gillanden:
    33

    MINA ENHETER

    Vad är nytt i 78an?
     
  6. DrT

    DrT Android Medlem

    Blev medlem:
    5 jul 2009
    Inlägg:
    5 286
    Mottagna gillanden:
    2 391

    MINA ENHETER

    Helt ny bas rom, nyare än JPO/JPA. Kanske uppe redan i afton... ;)
     
  7. Dikkie

    Dikkie Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 aug 2010
    Inlägg:
    590
    Mottagna gillanden:
    39
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    IPhone

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    IPhone
    Oh, längtar :) Går det att uppgradera på samma sätt som tidigare?
     
  8. DrT

    DrT Android Medlem

    Blev medlem:
    5 jul 2009
    Inlägg:
    5 286
    Mottagna gillanden:
    2 391

    MINA ENHETER

    Jo, funkar bra
    Nya är riktigt snabb :)
     
  9. stinger

    stinger Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 aug 2009
    Inlägg:
    281
    Mottagna gillanden:
    12

    MINA ENHETER

    Härligt, ser fram emot den.
     
  10. noname

    noname Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 sept 2010
    Inlägg:
    208
    Mottagna gillanden:
    17

    MINA ENHETER

    +1 :D
     
  11. Dr.Zoidberg

    Dr.Zoidberg Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 okt 2010
    Inlägg:
    50
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Mums! :)
     
  12. bullemina

    bullemina Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 aug 2010
    Inlägg:
    73
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    +1 :D
     
  13. elof

    elof Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 okt 2010
    Inlägg:
    506
    Mottagna gillanden:
    39

    MINA ENHETER

    DrT, två frågor:

    1. Har du nån teori angående buggen med "Ask on connection" ovan?

    2. Jag antar att du då har en ny kärna. Kvarstår då rekommendationen att installera SpeedMod-kärnan?
     
  14. junkyhlm

    junkyhlm Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 okt 2010
    Inlägg:
    9
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Haha, jag som idag installerade 7.6.2 (min första ROM sedan inköp), jaja bara att ta backup och installera 7.8 snart då ;)
     
  15. typexempel

    typexempel Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 okt 2010
    Inlägg:
    10
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Jag hade också så att telefonen frågade vad jag ville göra när jag anslöt USB. Tryckte man på Samsung Kies hände ingenting, tillbaka till hemskärmarna. De andra två funkade. Men när jag ändrade så att telefonen anslöt direkt till Samsung Kies i stället för att fråga så funkade det att ansluta. Vet inte om du prövat det, gör det annars.

    edit: Min SGS är orginal, så det har ingenting med din nya ROM att göra antar jag.
     
  16. elof

    elof Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 okt 2010
    Inlägg:
    506
    Mottagna gillanden:
    39

    MINA ENHETER

    Som du såg i inlägget efter så provade jag just det - och det funkade.

    Till skillnad från dig fungerade det korrekt innan för mig. Med 2.1 installerat och USB satt till Ask så fick jag upp Kies-sidan om jag valde Kies. Så är det alltså inte nu med Doc Froyo.
    Valde jag Mass storage under 2.1 fick jag iofs upp hemskärmen igen, men genom att dra ner Notifikationsfältet och klicka på USB kom jag åt knappen för att montera filsystemen. Nu med 2.2 kommer man direkt till denna knapp utan att behöva manuellt ta fram den,


    ...så nånting buggar när man valt "Ask". Jag vill såklart att det inte ska bugga, eftersom jag ibland ansluter med Kies för att synka kalender/kontakter och ibland med Mass storage för att föra över filer. Jobbigt om man först måste in i inställningarna och hådrkoda vad man vill göra innan man trycker i sladden. :ehm:
     
    Last edited: 17 nov 2010
  17. YellowZombie

    YellowZombie Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 jun 2010
    Inlägg:
    518
    Mottagna gillanden:
    35

    MINA ENHETER

    Gag rekommenderar istället att han flashar om Hela romen. Jag var tvungen att göra en Återställning för mitt Market försvann också men det är så myckt annat som försvinner också(prog). Förutsatt att du har ett backup program som du backup med ser jag väl inga problem. men jag tyckte inte den blev lika stabil efteråt så det blev en omflashning.

    Och just det, +1 på version 7,8.
    Hur gick det till vid tidigare uppdateringar av romen? bara att flasha via clockwork eller var det mer avancerat?
     
    Last edited: 17 nov 2010
  18. Laffe

    Laffe Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 dec 2009
    Inlägg:
    1 430
    Mottagna gillanden:
    16
    Operatör:
    Hallon
    Telefon:
    iPhone 6S

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Hallon
    Telefon:
    iPhone 6S
    Platta:
    Apple iPad Air 2
    Najs! :D
    Har jag förhoppningsvis något att göra imorrnkväll, den var ganska tom annars
     
  19. ducken

    ducken Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 jun 2010
    Inlägg:
    2 428
    Mottagna gillanden:
    162

    MINA ENHETER

    Ååå ge ma!!!:D Det är ju detta man sitter och väntar på när man hänger här inne:) En stor del till det i alla fall. Har haft en period nu då jag inte känner att jag orkat läsa alla trådar som det postas i varje dag, men kommer detta nu så finns det ju hopp:P

    Verkligen tack för ett otroligt grymt jobb!!

    Frågar som ovan, är det bara att flasha in via CWM? Ta bort lagfix och tweekar först bara?
     
  20. josåatt

    josåatt Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 feb 2010
    Inlägg:
    979
    Mottagna gillanden:
    118

    MINA ENHETER

    Va? Nyare än JPA/JPO? Vad har den för kod? Bara hört om BUJP7 som är en Vodafone-variant av den gamla.
     
    Last edited: 17 nov 2010