Android 2.2 "froyo" till legend?

Diskussion i 'Legend' startad av Antonioz, 23 maj 2010.

  1. Aja

    Aja Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 aug 2010
    Inlägg:
    736
    Mottagna gillanden:
    93

    MINA ENHETER

    För diskussionens skull....

    Hur tänker du nu? Vill du utveckla lite? :)

    Det är ju högst ovanligt att uppdateringar kommer till märkta telefoner först, innan de kommer till omärkta. Har svårt att se hur just "Virgins" och "Vodafones" telefoner skulle röra sig om en "lokaliseringsfråga"?
     
  2. Raketostkostym

    Raketostkostym Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 mar 2010
    Inlägg:
    562
    Mottagna gillanden:
    24

    MINA ENHETER

    Kan ju vara massor med saker. Operatörerna ansvarar ju antagligen för kvalitetskontrollen själva av mjukvaran som pushas till deras kunder, och de kanske ansåg sig färdiga snabbare än HTC och valde att släppa den.

    För övrigt känns det som det tas alldeles för hårt här på en utannonserande som skett på Facebook och ett mail från supporten, som sällan har någon större koll på saker.
     
  3. PasenRacing

    PasenRacing Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 okt 2010
    Inlägg:
    128
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Glöm inte twitter :ehm:
     
  4. Aja

    Aja Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 aug 2010
    Inlägg:
    736
    Mottagna gillanden:
    93

    MINA ENHETER

    Aha ok nu är jag med! Jo så kan det vara, är ju en möjlighet absolut. Fast då skulle ju detta iofs gå emot nästan alla tidigare släppta uppdateringar vilket jag iofs tycker verkar ytterst märkligt...

    Hmm undra hur det fungerar egentligen. Rent tekniskt? Själva uppdateringen puschades ju från HTC's egna servrar så att säga, gör uppdateringar alltid det? Oavsett om de är "operatörskontrollerade" eller ej? Tänkte att annars borde väl Vodafone skickat ut från egna servrar? :eek:

    Sen med facebookmeddelandet kan jag hålla med till viss mån. MEN om det nu inte var "riktigt menat" så att säga så borde ju sannerligen HTC ha sagt något så snabbt de såg allt rabalder som blir runt i världen för att möta detta tycker jag. Om inte annat så för att visa sina kunder att de bryr sig. Kundomsorg är ju endå rätt viktigt....

    Alltid intressant att spekulera i vilket fall! Du kommer med en intressant synvinkel! Nu hade det vart roligt med någon som vet exakt hur det fungerar med uppdateringar + brandade & obrandade telefoner! :)
     
  5. Raketostkostym

    Raketostkostym Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 mar 2010
    Inlägg:
    562
    Mottagna gillanden:
    24

    MINA ENHETER

    Vet inte hur det fungerar rent tekniskt. :P

    Visst ska det som skrivs på Facebook även det vara sant, även om det kanske inte kan synas i sömmarna lika mycket som exempelvis ett pressmeddelande. Jag har inte läst det så noggrant men jag tror att om man har en icke brandad Legend är det egentligen bara en sak du fokusera på: Uppdateringen kommer om några veckor. Vad som står om om operatörsbundna telefoner sen kan du skita i. ;)
     
  6. Aja

    Aja Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 aug 2010
    Inlägg:
    736
    Mottagna gillanden:
    93

    MINA ENHETER

    Haha sant. Gäller att vara lite selektiv antar jag :P

    Jaja den som väntar på något gott!!!
     
  7. barQuest

    barQuest Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 jun 2010
    Inlägg:
    9
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Måste säga att det var skönt att läsa dina inlägg, de mest nyanserade av de jag läst. Jag tror inte heller på någon som helst konspiration. Jag tror att HTC har släppt uppdateringen till operatörerna, sen lämnar de till operatörerna att översätta och lägga till sitt eget godis. Och eftersom Engelska är ett lite större språk än svenska, så misstänker jag att HTC kanske t o m har gjort Froryo från Googles grundspråk, vilket faktiskt är Engelska. Så det är helt enkelt så att de små språken i världen kommer att få Froyo sist.
     
  8. _z_

    _z_ Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 aug 2009
    Inlägg:
    3 149
    Mottagna gillanden:
    350
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Galaxy Note 8

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Galaxy Note 8
    Det verkar vara som att många i denna typ av forum tror att gemene man bryr sig i uppdateringar, det gör oftast bara vi nördar som hänger i dessa forum.

    Jag känner idag ganska så många med androidlurar & vet bara en som är som mig, de andra bryr sig inte ett skvatt om uppdateringar av android. Jag vet flera som inte har en aning om att deras lurar kan uppdateras & inte heller bryr sig.

    Vad jag vill säga med detta är att jag inte tror att HTC kan få någon vinning av att exempelvis sälja tidigare uppdateringar till vissa operatörer, för få bryr sig helt enkelt.

    Jag följde hysterin runt heros 2.1 släpp & konspirationsteorierna var många.

    Tror för övrigt den kommer på fredag :)


    Sent from my HTC Legend using Tapatalk
     
  9. Raketostkostym

    Raketostkostym Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 mar 2010
    Inlägg:
    562
    Mottagna gillanden:
    24

    MINA ENHETER

    Man ser det liksom från ett fågelperspektiv mer när man redan sitter på Froyo antar jag. Man blir inte lika hysterisk. :)

    Tänker i samma banor. Detta är ingen big deal för HTC.

    Haha! :P The Dude abides. :cool:
     
    Last edited: 17 nov 2010
  10. Miller01

    Miller01 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 jul 2010
    Inlägg:
    62
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    jag ser det som att det är så enkelt som att man optimerar uppdateringen till var telefon, släpper det vidare till eventuell operatör, och sedan ut till telefonerna. Det bör inte vara mer komplicerat än så. Om det nu inte är så att dessa blir som en första test. Det händer att uppdateringar orsakar rätt stora problem. Har vänner som jobbar på t.ex motorola... det är mycket som kan gå fel med en enkel uppdatering.

    Håller med er, tror inte att det är många procent av användarna som ger fan i 2.1 + 0.1 ... för många betyder det inte mkt mer än så.

    Det mest officiella dom gått ut med är ju "within a few weeks"... så det är vad vi kör på.
     
  11. Pedda

    Pedda Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    31 mar 2010
    Inlägg:
    38
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    Med den logiken borde jag få 2.2 före er eftersom jag har en tysk obrandad Legend. Återstår att se, men det du säger låter mycket troligt.
     
  12. Dvudd

    Dvudd Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 apr 2010
    Inlägg:
    19
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

  13. balroggen

    balroggen Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 maj 2010
    Inlägg:
    90
    Mottagna gillanden:
    0
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Samsung S7

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Samsung S7
    ROM:
    Orginal
    Telefon 2:
    Samsung S4
    ROM:
    Orginal
    Platta:
    Tab 3
    ROM:
    Orginal
    Väntar... hoppas på snabb update...
     
  14. Jompis

    Jompis Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 apr 2010
    Inlägg:
    369
    Mottagna gillanden:
    27

    MINA ENHETER

    Vafan, det står ju i klartext en bit ner i tråden Dvudd skickade, i ett inlägg from HTC, att HTC själva har modifierat Vodafone-uppdateringen. De ha alltså prioriterat det jobbet, framför deras egna kunder. Bra jobbat HTC...
     
  15. Ijey

    Ijey Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 nov 2010
    Inlägg:
    102
    Mottagna gillanden:
    14

    MINA ENHETER

    Det ser så ut ja..
    Skönt att de svarar iaf, bara de kan ge någon slags anledning till varför det har blivit så som det är hade jag varit nöjd.

    Och allvarligt talat, när en uppdatering faktiskt är klar, hur svårt är det att säga ett datum?
     
  16. TheBasterd

    TheBasterd Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 jun 2010
    Inlägg:
    51
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Även om de prioriterar Vodaphone, så måste de ju bygga Vodaphones rom utifrån originalromen som de tillverkat? Då borde de alltså kunna mata ut denna rom till oss med obrandade lurar för flera veckor sedan....?
     
  17. Blup

    Blup Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 jun 2010
    Inlägg:
    319
    Mottagna gillanden:
    6

    MINA ENHETER

    I slutet av november gissar jag...
     
  18. Aash

    Aash Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 mar 2010
    Inlägg:
    302
    Mottagna gillanden:
    18

    MINA ENHETER

    Tycker det börjar bli löjligt. Helt otroligt om HTC själva har modifierat vodaphone's uppdatering.
     
  19. pirayan

    pirayan Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 sept 2010
    Inlägg:
    109
    Mottagna gillanden:
    22
    Operatör:
    Telenor, Tele2
    Telefon:
    OnePlus 5T

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor, Tele2
    Telefon:
    OnePlus 5T
    Hur är det med activesync och Froyo(2.2) finns väldigt mycket trådar på nätet där det står att det inte funkar, någon som testat med vodafon romen?
     
  20. pikkilini

    pikkilini Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 apr 2010
    Inlägg:
    303
    Mottagna gillanden:
    17

    MINA ENHETER

    "I called up HTC today regarding froyo n asked the CC Representive to transfer the call to supervisor, got to know that Froyo for legend will come after a month, he trying to say it comes in weekk before christmas. HTC**** this is last HTC mobile in my family n with friends"

    Saxat från http://www.facebook.com/pages/HTC-Legend/325301383728