Går det att stänga av absolut tystnad?

Diskussion i 'Galaxy i7500' startad av holmen, 6 nov 2009.

  1. holmen

    holmen Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 aug 2009
    Inlägg:
    45
    Mottagna gillanden:
    6

    MINA ENHETER

    Hej
    Jag har en galaxy och haft den i en månad nu ganska precis men börjar bli mer och mer irriterad på möjligheten att ha "absolut tystnad" varken vibrator eller ljud när någon ringer. Kan jag stänga av denna funktion så att det absolut tystaste är enbart vibrator?
     
  2. hubako

    hubako Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 jul 2009
    Inlägg:
    111
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    använder du ljudkontrollen på vänstersidan av telefonen har du absolut tystnad om du trycker på nederknappen x antal gånger. om du därifrån trycker på uppåtknappen en gång kommer du till enbart vibrator. Borde räcka i guess. vibratorn vibrerar även när du kommer i det läget.
     
  3. holmen

    holmen Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 aug 2009
    Inlägg:
    45
    Mottagna gillanden:
    6

    MINA ENHETER

    Precis, det är det som är problemet. I fickan drar den ner ljudet ofta till absolut tystnad. För mig hade det fungerat bättre om vibration var "längst" ner istället för absolut tystnad.
     
  4. Frojd

    Frojd Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 jul 2009
    Inlägg:
    551
    Mottagna gillanden:
    7

    MINA ENHETER

    Har du den olåst i fickan? Min går inte att ändra ringvolym på medan den är låst, bara mediavolym om man har mp3-spelaren igång.
     
  5. holmen

    holmen Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 aug 2009
    Inlägg:
    45
    Mottagna gillanden:
    6

    MINA ENHETER

    Nej, men händer ofta att den låser upp sig eftersom den där upplåsningsknappen inte är den mest optimala enligt mig. Ett alternativ kan ju vara att aktivera mönsterigenkänningen för att låsa upp mobilen.
     
  6. jimli128

    jimli128 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 sept 2009
    Inlägg:
    83
    Mottagna gillanden:
    6

    MINA ENHETER

    Hej!
    Jag blev också lite irriterad på att vibratorn inte är det enklaste att få till. Ladda ner en widget som heter Ringer toggle widget. För varje tryck på den blir det: Ljudlöst, vibrator, åter till som den var innan.
    Funkar bra tycker jag.
     
  7. joelbitar

    joelbitar Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 okt 2009
    Inlägg:
    233
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Ta också en titt på locale då behöver man inte ställa om inställningarna så ofta och därmed reduceras problemet. Det tillsammans med Ringer Toggle Widget borde du nästan ha löst dina problem.
    Lycka till!
     
  8. holmen

    holmen Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 aug 2009
    Inlägg:
    45
    Mottagna gillanden:
    6

    MINA ENHETER

    Ringer Toggle Widget var riktigt bra. Har använt den ett dygn sisådär...locale får jag se om jag testar men verkar vara ett vettigt program trots allt men än så länge behöver jag det inte.