Android för HTPC

Diskussion i 'Allmänt' startad av coredev, 17 nov 2010.

  1. coredev

    coredev Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 feb 2010
    Inlägg:
    135
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Hej!

    Känner ni till om det är någon som utvecklat en version av Android för användning på en HTPC (mediadator)? Jag inser Android är direkt utvecklat för touch-kontroll, men det borde gå hyffsat att simulera touch med hjälp av ett vanligt styrdon. Den stora fördelen är att man skulle få alla appar som Facebook och Twitter direkt på TV:n. Mycket nice! Vad kan det finnas mer för appar som skulle passa en HTPC?
     
  2. dalton

    dalton Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    27 jan 2010
    Inlägg:
    4 189
    Mottagna gillanden:
    1 599
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Oneplus nord

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Oneplus nord
  3. G4il1

    G4il1 Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 sept 2009
    Inlägg:
    1 006
    Mottagna gillanden:
    341

    MINA ENHETER

    Det finns ju tv apparater med android se här som exempel så möjligheten finns ju uppenbarligen.

    Såg även att det finns program till Windows 7 MCE som gör att du kan kolla på alla facebook bilder

    Det finns även en Web Browser plugin till MediaPortal vilket ju innebär att du kan titta på fulla Facebook eller Twitter inne i Mediaportal men det är ju inte android ;)
     
  4. vargen

    vargen Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    31 dec 2009
    Inlägg:
    381
    Mottagna gillanden:
    36

    MINA ENHETER

    Boxee har ju lite apps, xbmc har ju plugins.. båda har facebook och twitter.. båda har webbläsare (ganska dåliga faktiskt) båda lär få svt play och liknande eftersom det jobbas hårt på den fronten.
     
  5. coredev

    coredev Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 feb 2010
    Inlägg:
    135
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Tackar för tips och länkar. Tanken var att kunna köra Android parallellt med t.ex. XBMC på Windows, antagligen i en seemless virituell maskin. Helst hade man viljat köra Android som en applikation direkt i Windows, men jag förstår att det blir svårt eftersom Android bygger på Linux. Frågan är hur stor del av Androids OS som är C++-kod och hur mycket som är Java.

    Målet med Android-x86 verkar vara att ersätta det vanliga OS:et, men jag antar att en sådan dist borde gå att köra i en VM. Sedan vore lite medie-anpassning på det inte fel. :-D

    Android vore helt klart imponerande ochs midigt att ha i sin HTPC!