MMS problem

Diskussion i 'Legend' startad av emilh, 17 nov 2010.

  1. emilh

    emilh Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 nov 2010
    Inlägg:
    270
    Mottagna gillanden:
    25

    MINA ENHETER

    Min käre fru har en legend som strular när det gäller mms.
    Hon måste starta om telefonen varje gång hon ska ta emot ett mms för att kunna ladda ned det, samma sak gäller när hon ska skicka. Annars kommer det bara upp som V-card om hon ska ta emot det, meddelandet kan inte levereras när hon ska skicka.
    Det är tele2 som gäller, standardinställningar därifrån.

    Nån som haft samma problem eller har bra tips på lösning?
     
  2. Mar

    Mar Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 sept 2010
    Inlägg:
    17
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Har samma problem och jag har inget bra svar alls men om ni löser det så skriv gärna det här så jag kan ordna det med. Tror det är Tele2 som är boven inte luren.
     
  3. Miller01

    Miller01 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 jul 2010
    Inlägg:
    62
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Samma för mig... och min sambo. Jag har Legend hon har Wildfire... båda har Tele2. Mycket möjligt att det är hos dom problemet ligger. Frågan är vad som är problemet, och hur man löser det.
     
  4. hedztrem

    hedztrem Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 jun 2010
    Inlägg:
    473
    Mottagna gillanden:
    36

    MINA ENHETER

    Jag har telia och kan inte heller få till det med skicka eller ta emot mms, har fått rätta uppgifter men det hjälper inte. Funkade under 1dag sen var det dött igen. Har gett upp! telia ville jag skulle kontakta htc men htc kan inte hjälpa mig eftersom jag inte har originalrommen
     
  5. Mar

    Mar Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 sept 2010
    Inlägg:
    17
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Jag har orginal men det hjälper knappast. Min sambo har Tele2 fast en gammal Nokia och det funkar utan problem. Så jag tror att det faktist är HTC som är felet i det här fallet.
     
  6. Delarium

    Delarium Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 okt 2010
    Inlägg:
    256
    Mottagna gillanden:
    38

    MINA ENHETER

    Har Telenor, tror jag fått iväg ett MMS på de 2 månader jag ägt min Legend. Provat alla inställningar jag sett...