Använder du ditt fodral till din Nexus?

Diskussion i 'Nexus One - Allmänt' startad av ViLANDER, 18 nov 2010.

?

Använder du ditt fodral?

  1. Ja, jag är rädd om luren!

    29 röst(er)
    46,8%
  2. Nej, telefonen tål mycket!

    23 röst(er)
    37,1%
  3. Ibland, beroende på dagens händelser!

    10 röst(er)
    16,1%
  1. ViLANDER

    ViLANDER Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 dec 2009
    Inlägg:
    1 594
    Mottagna gillanden:
    172

    MINA ENHETER

    Jag är en utav dem som alltid har min Nexus One i ett fodral. Frågan jag ställer mig är om det är overkill eller bara vanligt; så en omröstning är på plats.
     
  2. söder

    söder Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 nov 2009
    Inlägg:
    2 224
    Mottagna gillanden:
    71

    MINA ENHETER

    Väldigt sällan. Skulle typ vara om jag ska ha telefonen på mig och jag vet att jag ska göra något där det skulle kunna gå mer illa än normalt, typ om jag ska byta däck på bilen.

    Annars inte. Ett helt år snart utan en skråma.

    /Söder
     
  3. ViLANDER

    ViLANDER Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 dec 2009
    Inlägg:
    1 594
    Mottagna gillanden:
    172

    MINA ENHETER

    Hmmm, då kanske man skulle överväga att strunta i fodralet? :P
     
  4. DrLaban

    DrLaban Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 mar 2010
    Inlägg:
    925
    Mottagna gillanden:
    94

    MINA ENHETER

    Plusitiva erfarenheter av socka:
    * Har räddat mig en eller två gånger från att ha blivit kanstött
    * Innebär att jag inte behöver tänka så mycket vad jag lägger i fickan utöver telefonen

    Negativa erfarenheter av socka:
    * Den i övrigt kassa externa högtalaren blir (förvånande nog?) _ännu_ sämre
    * Den jefeln färgar ju av sig(!!) på bland annat batteriluckan

    Jag använder fortfarande dock sockan, då jag tycker att de positiva erfarenheter överväger de negativa. Kan tänka mig att byta till annan socka eller ett rygg- och sido-omslutande fodral, men inte kommit mig för att leta efter något vettigt. Tips mottas gärna. Ju tunnare desto bättre. Gärna med en yta som har lite friktion i sig. Jag gillar inte plastfilm a lá "clear skin" eller annat mojs. Ska det va, så ska det iaf vara lite halvvettigt. :)
     
  5. ViLANDER

    ViLANDER Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 dec 2009
    Inlägg:
    1 594
    Mottagna gillanden:
    172

    MINA ENHETER

    Hm, jag har i och för sig mina hörlurar i samma ficka som min lur, det bör den tåla.

    Dock har min lur redan fått lite svart färg på sig. :P
     
  6. söder

    söder Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 nov 2009
    Inlägg:
    2 224
    Mottagna gillanden:
    71

    MINA ENHETER

    Ja, jag är alltid ganska noga med att se till att INTE ha annat i fickan, eller i det fack den ligger i om jag har den i en väska.

    Och så ser jag till att inte tappa den. :)

    /Söder
     
  7. PatricF

    PatricF Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 jan 2010
    Inlägg:
    883
    Mottagna gillanden:
    46

    MINA ENHETER

    I början använde jag det Hela tiden men efter att jag tappade den i golvet och fick en repa där bak, och efter det på något skumt vis en repa i digitizern så sket jag i fodralet :P skulle den inte varit så sliten nu så skulle jag fortfarande använt fordalet.
     
  8. joey

    joey Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 nov 2010
    Inlägg:
    5
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Mja, använder oftast fodral... Men har lite problem med att hålla reda på dom, originalsockan är borta sen länge, den "exklusiva" jag köpte på Clas Ohlson i slutet av sommaren kommer och går :)

    Men då har jag ganska aktivt jobb (servicetekniker på vindkraftverk) och håller till bland hästar på fritiden, så telefoner brukar normalt ha en livslängd på ett år :P Nexusen har klarat sig sen i februari med bara ett par mindre repor ;)
     
  9. alongusername1

    alongusername1 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 dec 2009
    Inlägg:
    140
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Jag kör utan något skydd eller fodral. Har fått några små märken på hörnen men inget värre och jag är inte speciellt försiktig av mig.

    Jag avskyr skal eftersom det gör telefonen större och fulare. Fodral tar större plats i fickan och gör det svårare att höra ringsignalen. Dessutom är det drygt när man snabbt vill se vad klockan är, byta låt eller muta ringsignalen. Så det är jag också allergisk mot :)
     
  10. ViLANDER

    ViLANDER Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 dec 2009
    Inlägg:
    1 594
    Mottagna gillanden:
    172

    MINA ENHETER

    Väldigt sant om att det är lite småjobbigt om man bara vill se vad klockan är. Det är dock aldrig något jag har reflekterat över, utan fodralet har blivit en rutin.
     
  11. GriZzm0

    GriZzm0 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 feb 2010
    Inlägg:
    248
    Mottagna gillanden:
    95

    MINA ENHETER

    I början använde jag det medföljande fodralet plus en mobilsocka när jag va i frysen på jobb (-27 grader i 2+ timmar åt gången). Men sen tappade jag fodralet och nu kör jag enbart mobilsockan på jobb och inget annars. Har haft min N1a sen i Februari och har inte en skråma.
     
  12. JHPadu

    JHPadu Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 dec 2009
    Inlägg:
    110
    Mottagna gillanden:
    24

    MINA ENHETER

    Jag lägger N1:an fodralet när jag har den på laddning under natten. Men annars använder jag det inte :b
     
  13. bjoli

    bjoli Senior Droid Hedersmedlem

    Blev medlem:
    24 jun 2009
    Inlägg:
    1 713
    Mottagna gillanden:
    119

    MINA ENHETER

    Jag har ett silikonskydd som jag köpte när telefonen var ny. Det är väldigt bra men gör såklart telefonen lite större. Har ännu inte ett märke trots ca 11+månaders flitigt användande.