få till "vanligt" Tangentbord

Diskussion i 'Galaxy Spica i5700' startad av bsabina, 15 nov 2010.

  1. bsabina

    bsabina Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 nov 2010
    Inlägg:
    5
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    har ärvt spica fr min kära sambo som smart nog köpt sej en HTC (har själv haft HTC) upplever spica väldigt irriterande på en hel del saker, har nu lyckats byta ut/ändra vissa irriterande inställningar FÖRUTOM tangentbordet!!!

    Svenska åöä har jag fått till å t9 funkar helt ok MEN hur gör jag för att få en vanlig telefontangentbord, alltså asd i en ruta, hoppas ni förstår vad jag menar

    http://www.ooz.nu/blog/wp-content/uploads/2007/10/img_9002.JPG

    det konstiga är att när jag lägger till KONTAKTER då plötstligen finns tangentbordet jag vill ha men inte annars när jag skriver sms

    Gaah blir tokig ju, hjälp!!!
     
  2. Pjodor

    Pjodor Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 apr 2010
    Inlägg:
    737
    Mottagna gillanden:
    48

    MINA ENHETER

    Koppa under Nationellainställningar och tangentbord eller vad den heter där kan du ändra inställningarna för ditt tangentbord. Eller så kan du ladda ner ett nytt tangentbord aktiverar det under samma ställe som jag nämnde tidigare och sen trycker du och håller in på inmatningsrutan och väljer inmatnings metod.
     
  3. bsabina

    bsabina Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 nov 2010
    Inlägg:
    5
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    jag har kollat där och även försökt leta på market, men verkar ju inte finnas något.

    tacksam för konkreta svar!!!
     
  4. cinko

    cinko Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 jul 2010
    Inlägg:
    351
    Mottagna gillanden:
    8

    MINA ENHETER

    tolkar din fråga som så att du inte vill använda automatisk ordhantering typ..

    Gör såhär:
    Ladda ner och installera Scandiniavian keyboard om du inte gjort det redan(sök på scandinavian på android market)

    Klicka Settings --> Language & keyboard --> Markera Scandinavian Keyboard

    Gå in på meddelanden och håll in (med fingret) i textfältet (där texterna du knappar in dyker upp).

    Alternativ två: Ladda ner Smart Keyboard och installera det.
    Välj det sedan på samma sätt som ovan (håll in på textfältet) och välj Smart Keyboard.
     
  5. cinko

    cinko Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 jul 2010
    Inlägg:
    351
    Mottagna gillanden:
    8

    MINA ENHETER

    KAN vara som så att du inte valt något tangentbort i Settings --> Language and keyboard, välj Scandinavian keyboard där....
     
  6. bsabina

    bsabina Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 nov 2010
    Inlägg:
    5
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    hej!

    tack för ditt svar men problemet ligger inte där, utan jag vill ha en vanligt keyboard, se länk nedan, det är den VÄNSTRA JAG VILL HA men jag har det högra skiten

    http://i384.photobucket.com/albums/oo284/DupinBJK/keyboards.png

    Har laddat ner dessa från market :skandinaviskt tangentbord
    anysoftkeyboard-swedish
    swedish dictionary men de påverkar inte hur själva tangentbordet ser ut. vill ha större tangenter liksom

    Jävla skittelefon!!!
     
  7. Pjodor

    Pjodor Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 apr 2010
    Inlägg:
    737
    Mottagna gillanden:
    48

    MINA ENHETER

    Finns kanske nån gratis app också men Better Keyboard har det du söker om jag fattar det rätt:
    http://www.cyrket.com/p/android/com.betterandroid.betterkeyboard/
    Finns väll på market att ladda ner nu när vi har betalappar i Sverige också.

    Annars kan du testa att installera den här apkn:
    http://www.algol.nu/~oden/Spica/AxT9IME.apk
    Ska vara Samsung keyboard (T9, 12/20 keypad), har inte testat den själv dock.
    Ladda ner - lägg apkn på minnekortet - kryssa i okända källor (inställningar - program) - gå till apk med hjälp av en filhanterare (Astro eller ES filemanager) - tryck på den och installera.

    Om du har rootat kan du också installera HTC IME från SamdroidKitchen tror att den också har det du söker (Där jag tog Samsung keyboard, du kan se en bild på den där också).
    http://forum.samdroid.net/f9/samdroidmod-kitchen-v-2-all-one-samsung-spica-i5700-en-1901/
     
    Last edited: 16 nov 2010
  8. skrot

    skrot Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 apr 2010
    Inlägg:
    113
    Mottagna gillanden:
    12

    MINA ENHETER

    HTC IME kan går ju installera utan root med.

    Annars så har Smart Keyboard T9 layout också, både i gratis och betalversion. Skillnaden är att vill du använda en ordlista får du köpa det.
     
  9. kpiisch

    kpiisch Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 okt 2010
    Inlägg:
    16
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Jag har Handcent sms,kanske funkar i annat program också,men håll inne T9 i ett sms så kommer det upp en ruta tryck då på "Inmatningsmetod, där trycker du på 12 knappsats,Jag hade samma problem förut också.
     
    Last edited: 21 nov 2010