Använda Gmail-app istället för inbyggt e-post-klient

Diskussion i 'Hero' startad av Frohike, 12 nov 2009.

  1. Frohike

    Frohike Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 nov 2009
    Inlägg:
    236
    Mottagna gillanden:
    11

    MINA ENHETER

    Går det att ändra så att man använder Gmail-appen som standardklient, istället för den inbyggda? Har sökt som fasen men hittar inget svar.
     
  2. matte

    matte Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 jun 2009
    Inlägg:
    112
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER


    Jo det går. Vad vill du vidarekoppla mail till den eller? Isåfall gör det via Gmail.com
     
  3. Frohike

    Frohike Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 nov 2009
    Inlägg:
    236
    Mottagna gillanden:
    11

    MINA ENHETER

    Hmm, ja alltså det funkar som det ska. Det jag vill är att gmailappen ska autostarta med telefonen, istället för den inbyggda klienten. Jag var nog inte så tydlig i mitt första inlägg ;)
     
  4. Mattica

    Mattica Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 aug 2009
    Inlägg:
    68
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    gmail är alltid på i telefonen, men om du syftar på den medföljande widget från htc, som ligger på en av skärmarna, som den inbyggda appen, så är det bara att du tar bort den. Alternativt skulle du kunna lägga in din Gmail i den också, och använda den på en av dina 7 home-screens. Vad jag sett i min så är det ju bara att lägga en genväg annars för gmail appen. Du får ju hur som helst en indikation från telefonen när du fått mail.
    Annars är det bara att söka på Market efter gmail widget eller liknande...
     
  5. TheNano

    TheNano Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 jun 2009
    Inlägg:
    1 709
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    du kan stänga av den vanliga appen , men då widgeten visar inget så klart, gmail alltid är igång som Mattica sade här ovan .
    att göra det till standard typ att du väljer sent via email i en app och vill att det ska komma till gmail appen så går det via Clear default i application delen av Settings så väljer man den app som är def. nu och kör Clear Defaults på den nästa gång frågar Android dig om val.
     
  6. meSos

    meSos Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 sept 2009
    Inlägg:
    203
    Mottagna gillanden:
    28

    MINA ENHETER

    Jag får notifications från båda programmen vilket känns lite trist, går det att "stänga av" av gmail appen?
     
  7. Frohike

    Frohike Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 nov 2009
    Inlägg:
    236
    Mottagna gillanden:
    11

    MINA ENHETER

    Ja, det som stör mig är just att jag får dubbla meddelanden om nytt mail. Eftersom jag bara använder gmail för epost så känns gmail-appen som ett vettigt val, den har ju lite funktioner som är specifika för gmail. Eller tänker jag galet här? Är ju helt ny med Android :)
     
  8. appel

    appel Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 aug 2009
    Inlägg:
    2 114
    Mottagna gillanden:
    123

    MINA ENHETER

    Om man bara vill använda Gmail så kan man ju ta bort sina konton från Mail applikationen.

    Vill man inte använda Gmail utan bara imap/pop/activesync så kan man ju stänga av sync i Gmail och bara använda Mail applikationen.

    För att stänga av Gmail synkning så går man till Settings -> Data synchronization -> Google. Där kan man välja om man vill stänga av Google sync helt, eller bara Gmail och/eller Calendar och/eller Contacts.
     
  9. meSos

    meSos Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 sept 2009
    Inlägg:
    203
    Mottagna gillanden:
    28

    MINA ENHETER

    om jag stänger av det så får jag inte notifications från htc;s mailprogram :confused:
     
  10. appel

    appel Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 aug 2009
    Inlägg:
    2 114
    Mottagna gillanden:
    123

    MINA ENHETER

    Eh, Gmail och Mail är ju helt separata program. När du skriver "htc's mailprogram" menar du då det programmet som heter Mail? Ska kolla om det beter sig så konstigt på min Hero.
     
  11. MrJellyBean

    MrJellyBean Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 sept 2009
    Inlägg:
    93
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Jag lade först in mitt gmail konto i "gmail-appen" sedan valde jag istället att lägga in mitt konto som ett IMAP-konto, det funkar bättre tycker jag, främst pga/tack vare hanteringen av bifogade filer.