Android 2.2 "froyo" till legend?

Diskussion i 'Legend' startad av Antonioz, 23 maj 2010.

  1. _z_

    _z_ Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 aug 2009
    Inlägg:
    3 149
    Mottagna gillanden:
    350
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Galaxy Note 8

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Galaxy Note 8
    Jag ser personligen inget problem i detta. Visst söker jag uppdateringen dagligen men har faktiskt ingen brådska. Jag gillar sense & vill inte ha något annat i dagsläget & det kunde ju faktiskt vara värre, titta på SE som konstant ligger en version efter oss.

    Tycker faktiskt hysterin runt detta blir ganska så löjlig men nu svor jag kanske i kyrkan ;)


    Sent from my HTC Legend using Tapatalk
     
  2. Huppen

    Huppen Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 jun 2010
    Inlägg:
    200
    Mottagna gillanden:
    12

    MINA ENHETER

    Håller med till 1625374%.
    Det vore skillnad om operativet totalsög, t.ex. bootade om spontant, stängde ned eller hängde sig hela tiden.
    Eller när man tryckte på program så öppnade sig kontakter, kontakter så startade musikspelaren, nästa gång man tryckte på samma så öppnade sig/startade något helt annat.

    Nu har vi ju ett operativ som i princip är fläckfritt (nej, jag har inte glömt smsbuggen och annat folk kan reta sig på, det är därför jag skrev "i princip", kände att jag måste klargöra detta så att inte nån gök börjar trolla mitt i alltihopa) och får väl vara nöjda så tills en ev. uppdatering rullar ut. Allt extra utöver det braiga vi redan har i vår Androidlur är bara en superjävladunderbonus.
    Och hör sen.
    Tjö!
     
  3. THEAWESOMEDUDE

    THEAWESOMEDUDE Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 nov 2010
    Inlägg:
    61
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    När kommer uppdateringen?
     
  4. anvendarnamn

    anvendarnamn Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 sept 2010
    Inlägg:
    109
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    haha.. det är ganska kul att läsa alla spekulationer om när den ska släppas, man har ingen aning men ändå sitter folk och gissar :)

    Jag chansar på att 2.2 släpps på nyårsafton runt 23.30 när ingen är redo :) bara för att jävlas.
     
  5. Huppen

    Huppen Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 jun 2010
    Inlägg:
    200
    Mottagna gillanden:
    12

    MINA ENHETER

    Vår främsta expert (otroligt löst baserat på att han hittills inte haft fel)
    , _Z_, säger att den kommer på fredag.
     
  6. Blup

    Blup Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 jun 2010
    Inlägg:
    319
    Mottagna gillanden:
    6

    MINA ENHETER

    Vad menar du med det? Jag sitter här och trycker på sök efter uppdatering-knappen med 10 sekunders mellanrum och kommer fortsätta med det även på nyårsafton. Klart man hellre får 2.2 först av alla Legendägare än att ha ett riktigt liv!!:)

    Nej, självklart gör jag inte det. 2.2 innehåller några godbitar som jag frekvent kommer att använda, men som tidigare nämnts så börjar detta bli löjligt. Den kommer när den kommer!:) Inget vi kan påverka genom spekulationer.
     
  7. Aash

    Aash Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 mar 2010
    Inlägg:
    302
    Mottagna gillanden:
    18

    MINA ENHETER

    Att inte smsbuggen är fixad såhär nästan ett halvår efter den kom är ju bara löjligt.

    Sen tycker iaf jag att det är otroligt illa att Desire fick 2.2 för massor med månader sen, det var väl ungefär då när vi fick vår smsbugg. Vi borde ha fått 2.2 i samma veva, klart folk blir besvikna när det skiljer såhär lång tid.
     
  8. Nordis

    Nordis Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 apr 2010
    Inlägg:
    483
    Mottagna gillanden:
    21

    MINA ENHETER

    Visst är det mycket spekulationer MEN en del av spekulationerna grundas ju ändå på det som HTC själva säger. I fredags gick två olika HTC kontor i Europa ut med nyheten att Legend kommer 2.2 inom några dagar.
     
  9. Blup

    Blup Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 jun 2010
    Inlägg:
    319
    Mottagna gillanden:
    6

    MINA ENHETER

    Sen kom nya "speed bumps".

     
  10. britneysapa

    britneysapa Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 dec 2009
    Inlägg:
    122
    Mottagna gillanden:
    6

    MINA ENHETER

    de är upptagna med 2.3, klart de struntar i oss legend-ägare!:D
     
  11. MacRyhage

    MacRyhage Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 jul 2010
    Inlägg:
    38
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Ringt kundservice nu. De verkade inte riktigt veta i början men lyckades sedan få honom att kolla upp lite mer. Slutsatsen blev i alla fall att HTC ska börja rulla ut FroYo till olåsta Legend i slutet av November precis som ni sagt tidigare. Troligtvis på torsdag - fredag. Detta var dock i Europa och när uppd. når skandinavien visste han inte. Hur lång tid tog det innan froyo till Desire nådde till sverige?
     
  12. Antonioz

    Antonioz Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 maj 2010
    Inlägg:
    88
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Hoppas verkligen vi får uppdateringen denna vecka hehe. Hoppas sen att den inte innehåller massa buggar givetvis :P
     
  13. Aja

    Aja Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 aug 2010
    Inlägg:
    736
    Mottagna gillanden:
    93

    MINA ENHETER

    När än uppdateringen kommer är det åtminstone skönt att ha en så otroligt snygg telefon att titta på under tiden man väntar! För det är fantastiskt! Har haft min Legend några månader nu och det slår mig fortfarande hur perfekt den är för MIG i storlek, funktion och form.

    Sen hur otroligt bra det känns att hålla ett stycke aluminiumtelefon i handen, känslan av kvalite och lyx är slående!!

    Ville bara lovorda våra telefoner lite medans vi väntar :);)
     
  14. andreas764

    andreas764 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 okt 2010
    Inlägg:
    104
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    ja vi får väl hoppas att uppdateringen kommer på fredag eller torsdag eller under helgen det vore gött och få uppdateringen. Fan vad glad jag blir om uppdateringen kommer på torsdag eller fredag eller under helgen :) :) :)
     
    Last edited: 23 nov 2010
  15. andreas764

    andreas764 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 okt 2010
    Inlägg:
    104
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER




    ja men om vi inte kommer få 2.3 kanske vi kan roota oss till den sen :):)
     
    Last edited: 23 nov 2010
  16. _z_

    _z_ Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 aug 2009
    Inlägg:
    3 149
    Mottagna gillanden:
    350
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Galaxy Note 8

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Galaxy Note 8
    Har skrivit det tidigare i tråden men tar om det för dem som inte vet om det.

    När Hero 2.1 hysterin var som värst & vissa kunde dra hem uppdateringen men inte andra så råddes de som inte fick hem den att dra fram datumet nån månad innan dom sökte.

    Jag sökte först utan att dra fram datumet utan resultat, drog sen fram det & se där fanns den.

    Ett tips att testa åtminstone när ni läser att andra fått den, själv så gör jag alltid det när jag söker :)

    Sent from my HTC Legend using Tapatalk
     
  17. TheBasterd

    TheBasterd Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 jun 2010
    Inlägg:
    51
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Nu har jag gjort verklighet av mina hot. Köpt mig en ny telefon, och inte fan blev det HTC, inte efter hur de behandlat oss Legend-ägare...
     
  18. Antonioz

    Antonioz Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 maj 2010
    Inlägg:
    88
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Det är kul att legenden kommer att få en speed boost i och med 2.2. För mig är det dock viktigast att spotify flyter på bara då jag använder det väldigt mycket på min telefon :P
     
  19. Blup

    Blup Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 jun 2010
    Inlägg:
    319
    Mottagna gillanden:
    6

    MINA ENHETER

    Vad blev det? The dark side?
     
  20. Aash

    Aash Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 mar 2010
    Inlägg:
    302
    Mottagna gillanden:
    18

    MINA ENHETER

    En snubbe från Rumänien säger på facebook att han fått 2.2 till sin unbrandade Legend.