Appeak Poker

Diskussion i 'Spelutveckling' startad av Appeak, 28 sept 2010.

  1. Appeak

    Appeak Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 jul 2010
    Inlägg:
    27
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Appeak Poker har lämnat betastadiet och nu vill vi gärna ha lite fler svenska spelare!

    • Texas hold'em online mot spelare från hela världen
    • 1000 chips i bonus varje dag
    • Chat
    • Omfattande spel-log
    • 40 olika avatarer
    • Valbar fyrfärgskortlek

    Frågor, synpunkter och eventuella buggrapporter tas tacksamt emot!
    [​IMG]
    [​IMG]

    [​IMG]
     
  2. Abbe

    Abbe Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 apr 2010
    Inlägg:
    23
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Nice, har man något att göra imorn i skolan :)
     
  3. cowsick

    cowsick Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 jul 2010
    Inlägg:
    153
    Mottagna gillanden:
    7

    MINA ENHETER

    Jag vill ju börja spela med riktiga pengar, varför ännu en leksakspeng poker??

    Sent from my HTC Desire using Tapatalk
     
  4. Appeak

    Appeak Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 jul 2010
    Inlägg:
    27
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Akta så att fröken inte ser dig! :)

    Av flera anledningar:
    1) Vi tyckte att de som fanns till Android var dåliga. :)
    2) Många spelare har instabila internetanslutningar, vilket gör att många skulle bli (ännu mer) sura om de förlorar pengar p.g.a. tappad anslutning.
    3) Vi blir redan idag anklagade för att spelet är riggat. Kan tänka mig att anklagelserna skulle bli ännu fler om det spelades om riktiga pengar = lägre rating på Market.
    4) Det krävs tillstånd för att anordna spel med riktiga pengar. Olika tillstånd för olika länder.
     
  5. cowsick

    cowsick Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 jul 2010
    Inlägg:
    153
    Mottagna gillanden:
    7

    MINA ENHETER


    1. stämmer säkert
    2. det är väl upp till spelaren? sitt still :)
    3. det är väl upp till spelaren? samma problem har väl alla nätpoker siter/appar, så varför skulle man ge er sämre betyg än nån annan?
    4. finns ju ett antal webtjänster för detta, de företagen har ju lyckats, nätpoker är ju inte bara en lite grej som nån kör hemma i sin kammare.
     
  6. Pbateman

    Pbateman Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 feb 2010
    Inlägg:
    200
    Mottagna gillanden:
    35

    MINA ENHETER

    Testade detta idag men tycker tyvärr inte om upplägget med att man ser ett halvbord bara.
    Spelar mycket på Live holdem och jämför man med det.

    Men kommer låta appen ligga kvar och ser vad som händer i framtida uppdateringar
     
  7. Appeak

    Appeak Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 jul 2010
    Inlägg:
    27
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Vad jag vet så finns det inga appar i dagsläget där man spelar med riktiga pengar? Nätpoker-sajter är ju heller inte gjorda för att spela på mobilen/över instabila mobiluppkopplingar.

    Håller med dig om att det vore kul med riktiga pengar, men du får nog tyvärr söka lyckan någon annanstans. :)
     
  8. josåatt

    josåatt Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 feb 2010
    Inlägg:
    979
    Mottagna gillanden:
    118

    MINA ENHETER

    Snyggt och bra gjort spel - kommenterar här saker som jag tycker är fel eller konstiga. Berömmet och de flesta funktionsönskemålen får vänta till en annan gång ;-)

    Registrering

    Det som jag tyckte var konstigast upplagt. Mitt användarnamn jag skriver döljs som om det vore lösenord. Mitt lösenord kan jag skriva in men det kvittar eftersom det ändå genereras åt mig. Tycker det är märkligt att man inte själv får välja lösenord och allra helst skulle jag vilja skapa konto via oauth från gmail eller facebook.

    Lobby

    Fungerar bra men jag skulle vilja kunna sortera på antal spelare vid bordet.

    Spel

    Varför förkorta SB/BB? Ni har väl nog med utrymme att få in hela orden?

    Tycker Appeak-loggan vid chipcounten stör och den används inkonsekvent.

    Det finns en kombinerad knapp för Check / Fold för preflop-spel men efter flop finns det enskilda knappar för check, call (gråmarkerad) och bet. Borde gå att lösa bättre.

    Finns många småsaker som att man kan hoppa in i spelet utan att posta BB och att det står "Call to 10" istället för Call 10 exempelvis.
     
  9. Appeak

    Appeak Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 jul 2010
    Inlägg:
    27
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Check! [​IMG]

    Tack för dina synpunkter!

    Registrering

    Det låter skumt det där med att namnet döljs. På alla telefoner jag har testat på så syns användarnamnet som det ska.

    När det gäller lösenordet kan man välja om man vill skriva in ett eget eller generera ett. Det kanske är lite otydligt.

    Lobby

    Kanske kan lägga till så att det går att filtrera bort tomma bord så att man får en bättre överblick. Vill behålla så att bordsnumren är i ordning.

    Spel

    I loggen så skrivs Small blind respektive Big blind ut. Vi förkortar under spelarna för att vi tycker att det ser snyggare ut.

    Vad tycker du är konstigt med detta? "Check / Fold"-knappen finns alltid tillgänglig. Den checkar om det går att checka, annars fold. Knapparna som kommer upp när det är din tur är från vänster:
    - Check eller fold beroende på om någon satsat något.
    - Call. Är aktiverad om det finns något att syna.
    - Bet eller raise.

    Det står "Call to 10" för att du totalt då satsar 10. "Call 10" skulle innebära att du satsar ytterligare 10.
     
  10. josåatt

    josåatt Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 feb 2010
    Inlägg:
    979
    Mottagna gillanden:
    118

    MINA ENHETER

    Jag körde i landscape mode och såg bara inmatningsfält och tangentbord. Kanske det som gjorde att det strulade med inmatningen av användarnamnet också.

    Tycker det GUI-mässigt är konstigt att i ena situationen ha en kombinerad ruta och i det andra ha tre rutor.

    Håller inte med, en syn är en syn. Det är inte vilda western regler vi kör nu för tiden med "I call 10 and bet you 20."

    Pokerstars och Full Tilt har "löst" det genom att bara skriva Syn/Call i rutan, alltså utan en summa.
     
  11. ichi7e

    ichi7e Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 aug 2010
    Inlägg:
    28
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Jag tycker UI:t och upplägget är bra, är dock ingen inbiten pokerspelare själv :) Mycket bättre än det där Live Hold'em/dragon eller vad det heter, ospelbart med den där grafiken imo.

    Jag undrar hur ni slumpar korten, har spelat ett tag och märkt att folk klagar på slumpningen... vilket kanske inte är så konstigt om de förlorar :D

    Men det finns ju lite olika sätt som det går att slumpa på för att få så bra slumpning som möjligt. Exempelvis om ni använder ett seed värde per bord, per lek och omgång eller per varje enskilt kort (kanske onödigt?) och vilken typ av seed värde ni använder (vilket ni borde hålla för er själva :)).

    Som ni kanske märker har jag själv ingen större koll på detta men jag undrar om Ni har gjort er research (eller har tidigare erfarenhet) och kommit fram till en bra lösning för att få så bra slumpade kort som möjligt för varje omgång?
     
    Last edited: 23 nov 2010
  12. cowsick

    cowsick Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 jul 2010
    Inlägg:
    153
    Mottagna gillanden:
    7

    MINA ENHETER

  13. AceMaster

    AceMaster Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 maj 2011
    Inlägg:
    1
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Lol ... spela med falska pengar är ingen mening när man pratar om tryck, men att spela med riktiga pengar gör du när du förlorade en stor mängd ...
     
  14. sm6vit

    sm6vit Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 jun 2011
    Inlägg:
    8
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Hej.

    Ville bara säga att jag gillar denna skarpt!
    Bra jobbat!

    En sökfunktion för att söka efter en spelare eller lägga till vänner vore inte fel.

    /Rickard (Rick70)