Dåligt batteri?

Diskussion i 'Desire HD' startad av Dendu, 23 nov 2010.

  1. Dendu

    Dendu Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 apr 2010
    Inlägg:
    240
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Tjena allihopa,

    jag funderar starkt på att skaffa mig en Desire HD, men jag har läst väldigt många som klagar på att batteriet inte ens räcker en dag.

    Men med tanke på att folk ibland säger samma som om HTC Heron (där jag får ut ca 2-3 dagar utan problem) så blir man lite skeptisk.

    Så hur är batteri tiden egentligen?

    Tack! :)
     
  2. p3pur

    p3pur Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 nov 2010
    Inlägg:
    13
    Mottagna gillanden:
    5

    MINA ENHETER

    Ca: 7 timmar vid normal användning sen är det slut. några korta samtal, lite internet. ca: 2 timmar musik, men sen är det slut inte bra.
     
  3. oliback

    oliback Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 okt 2010
    Inlägg:
    50
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    Min DHD håller en dag utan problem om jag lyssnar på musik, tar lite bilder, surfar och lite annat.

    Den håller inte om jag spelar jättemycket eller tittar på långfilm i tillägg till allt annat. Så det beror helt på hur du använder den om den håller eller inte.

    Om man t.ex måste ha push igång på mailen så får man offra något annat, surfa lite mindre kanske. Det är displayen som äter batteri så man får räkna med att batteriet tar slut om man pillar med den jättemycket.
     
  4. ergoforcen

    ergoforcen Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 sept 2009
    Inlägg:
    306
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Jag har gått från Hero till DHD .

    Om jag andvänder min DHD som Heron så är det inte så stor skillnad på hur länge batteriet räcker.
    Nu inbjuder DHD'n till mera tv/film tittande och surfande. Dessutom har DHD'n flera synkningar med platser sense osv ,så i praktiken går det åt mera batteri än i Heron .
    Man måste dock själv välja den nivån man vill ha och ställa in sin DHD ordentligt ,innan den blir effektiv och passar en själv.
    Gör man det ordentligt är det faktiskt upp till en själv hur mycket kräm man vill bränna var dag
     
  5. TazZy

    TazZy Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 sept 2010
    Inlägg:
    2 263
    Mottagna gillanden:
    188

    MINA ENHETER

    Hur batteritiden är, är väl en allmänt stor fråga. Allt beror på vad du tänker göra med den. Rootar du och tar bort allt onödigt räcker den enligt tester i ca 2 dagar.

    En average användare som jag, som spelar lite, surfar och spelar musik varje dag ut och in, så räcker den minst i 1 dag. Standby'ade min förra veckan och fick ut ~39timmar, då hade skärmen vart igång i 4. (spelade FF7 och lyssnade på musik.)

    Bottom line - Vill du köra slut på den på mindre än 10 timmar så går det utmärkt. Och vill du använda den en hel dag så går det också helt utmärkt. Fast så har det väl varit de senaste åren med telefoner ._.
     
  6. Dendu

    Dendu Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 apr 2010
    Inlägg:
    240
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Okej, tack allihop, låter ju inte alls så dåligt som jag har hört innan! :D
     
  7. Bosse!

    Bosse! Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 aug 2010
    Inlägg:
    21
    Mottagna gillanden:
    6

    MINA ENHETER

    Jag hade en Desire tidigare som jag skickade tillbaka (utnyttjade att de sålt en med SLCD och inte AMOLED som beskrivningen sa) och har nu sedan i fredags en Desire HD.

    Med vad för mig är normal användning (vilket är ca 2 timmar film om dagen, 1 timme musik, något/några kortare samtal, ett par SMS, två mailkonton, facebooksynk, allmänt surfande och facebookande o.s.v.) så dog min Desire efter ca 12 timmar. Tog den från laddning vid 6 på morgonen och sen dog den vid 6 på kvällen.

    HD:n tog jag från laddning igår kl 23, och idag kl 21 hade den varit igång i 22 timmar och jag hade över 10% batteri kvar (detta utan att använda någon form av sparfunktion vilket i sig är en bra funktion som i standardutförande säger till vid 15% och om man vill så kan den då sänka ljusstyrka, stänga wlan m.m.).

    Värt att nämna är ju även att jag inte riktigt tänkt på vad jag har igång på HD:n. T.ex. så är ljusstyrkan på skärmen på auto så skärmen är alltid ljus och bra, stänger inga program manuellt i task killers, har mail- och facebooksynk på ganska tajta tider m.m.
    På min vanliga Desire däremot hade jag ljusstyrkan på ca 10-20% fast alltid, vilket var riktigt mörkt i jämförelse med HD:n, hade längre tid på synkningar o.s.v. Kör även standard ROM med Sense på så det är inga fulknep här direkt :)

    Jag var rätt nervös för batteritiden innan även om jag inte har några problem att ladda den eftersom jag sitter vid en dator hela dagarna, men jag blev positivt överraskad och är nu helt klart imponerad av batteritiden! Och om man då tänker efter lite med, sänker ljusstyrka o.s.v. så kan man utan tvekan få den att hålla länge. Såklart i mina ögon länge givetvis men klarar jag ett dygn utan att direkt tänka mig för med så är jag mer än nöjd!

    I övrigt har jag nog inget att klaga på, faktiskt! Det är en riktigt schysst telefon som är riktigt kvick, stor och bra skärm (var nervös att det skulle bli lite sådär med samma upplösning på större skärm men den är trots det riktigt skarp), och ja, inget att klaga på här!
    Rätt många som klagar på externa högtalaren och visst, den låter lite tamt men när jag använder den för att se på ett klipp eller något så är det tyst i min omgivning, så det kanske är lite missvisande men för mig funkar den bra i alla fall.
     
  8. carleman

    carleman Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 nov 2010
    Inlägg:
    74
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Hur länge har ni haft mobilen? Har den fått bättre batteritid efter ett antal laddningar? För jag har haft den nu sen i torsdags (dvs en knapp vecka) och är inte nöjd med batteritiden. Jag använder inga task killers och sånt (för att jag har hört att det trots allt tar mer batteri än det tjänar?) men även om jag kör på lägsta skärmstyrka och försöker snåla med annat (klart man surfar lite och lyssnar på Spotify men inget överdrivet användande, tittar inte på film och sånt) så kommer jag inte mycket över 7-8 timmar med min?
    Är precis på väg att köpa ett extra batteri så jag kan ladda mobilen på dagarna (http://www.kjell.com/?item=91854) eftersom jag fortfarande går i skolan och inte kan ladda med vanlig laddare men måste ju fråga om det är onödigt? Kommer det bli bättre eller har jag liksom missat någon inställning eller något eller hur sjutton kan ni få så mycket bättre batteritid än mig?

    Vore grymt med hyggligt snabbt svar eftersom jag som sagt annars kommer inhandla ett batteri för 450 :- (kan inte leva med en telefon som dör mitt på dan)
     
  9. antonholmstedt

    antonholmstedt Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 jan 2010
    Inlägg:
    983
    Mottagna gillanden:
    183

    MINA ENHETER

    Har du kollat om du har någon app installerad som håller igång cpu:n trots att du släcker skärmen? Det kan nämligen göra grymt stor skillnad har jag märkt!
     
  10. vaensterhaent

    vaensterhaent Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 sept 2009
    Inlägg:
    77
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Har du kollat på inställningar som uppdaterar sig i bakgrunden? Org. mail-app kollar mejlen 4 gånger i timmen mellan 8 på morgonen till 8 på kvällen. Om du är student som mig så kanske inte du behöver detta. Var fjärde timme duger för mig. Väder-apps, hur ofta uppdateras dom? Vad tar en massa batteri av dig? Det går att kolla i inställningarna. Lycka till
     
  11. carleman

    carleman Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 nov 2010
    Inlägg:
    74
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Tack för snabbt svar! Jag har varit inne nu och snålat ner ännu mer på synkroniseringarna så några är avstängda och några bara typ varannan timma. Får se hur mycket detta hjälper. När jag tittar på "batterianvändning" så är det skärmen som slukar absolut mest och sen lite från typ systemet men ingen speciell app som sticker ut där iaf..
     
  12. JLindberg

    JLindberg Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 sept 2010
    Inlägg:
    63
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    hur många procent drar systemet? om det ligger på allt från tjugo till åttio procent är det är det stor sannolikhet att det är en process inom som systemet som kallas /init som drar massa batteri i onödan, detta återgärdas genom att sätta på usb-debugging så testa det också innan du ger upp
     
  13. TazZy

    TazZy Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 sept 2010
    Inlägg:
    2 263
    Mottagna gillanden:
    188

    MINA ENHETER

    Jag har haft min i över 2 veckor och kan säga att batteritiden förbättras. Jag har märkt skillnad iaf
     
  14. carleman

    carleman Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 nov 2010
    Inlägg:
    74
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Jo jag har redan utsatts för detta så det är redan fixat ;) men tackar för tipset :)
     
  15. Revelations

    Revelations Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 okt 2010
    Inlägg:
    142
    Mottagna gillanden:
    15
    Telefon:
    Samsung Note 8

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Samsung Note 8
    Min DHD har haft väldigt dålig batteri, men den har blivit mycket bättre efter cirka 10 dagar, nu håller den 9 timmar och har 50% kvar (cirka 90 min musik + spel, några samtal, plus att jag kör skärmen på max ljusstyrka, vilken drar mest batteri).
     
  16. Roach

    Roach Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 nov 2010
    Inlägg:
    10
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Min DHD drar ur ett fulladdat batteri på ca 4 timmar utan att jag använder telefonen mer än ca 15 minuter till googlande och liknande. När jag klickar på batteriförbrukning i dialogrutan som dyker upp när telefonen varnar att batteriet är på väg att ta slut står det att operativsystemet android står för 71%!!! av batteriförbrukningen. Är det någon här som vet vad som är fel? Sämsta telefonen jag haft känns det som.
     
  17. carleman

    carleman Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 nov 2010
    Inlägg:
    74
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    @Roach tror du upplever buggen med /init processen, se nedan:
     
  18. Roach

    Roach Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 nov 2010
    Inlägg:
    10
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Men hur gör jag det? Vilken meny går man in i för att aktivera usb-debugging?
    Tacksam för all hjälp.
     
  19. carleman

    carleman Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 nov 2010
    Inlägg:
    74
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Inställningar>program>utveckling>usb-felsökning (aka usb-debugging)
     
  20. RURAL

    RURAL Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 okt 2010
    Inlägg:
    2 303
    Mottagna gillanden:
    1 247

    MINA ENHETER

    I dag är det inte skärmen utan idle och standby som sugit allra mest batteri. Varför?