Hur petig får man vara?

Diskussion i 'Desire HD' startad av cribbe8, 23 nov 2010.

  1. Milleson

    Milleson Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 jun 2009
    Inlägg:
    129
    Mottagna gillanden:
    6

    MINA ENHETER

  2. choudhry

    choudhry Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 aug 2010
    Inlägg:
    85
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Det är skillnad från butik till butik, på katshing t.ex. får du sätta I batteriet, sätta I simkort och starta telefonen för att bläddra runt I mobilens menyer. Men det är ju inte alla butiker som är lika snälla :P
     
  3. Tiki

    Tiki Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 maj 2010
    Inlägg:
    51
    Mottagna gillanden:
    5

    MINA ENHETER

    Off-topic:
    Det är skillnad mellan att köpa online och i butik. Onlinebutiker omfattas av distansköplagen, vilket bl a innebär att du har rätt till 14 ångerrätt, dvs du har rätt att till viss del använda varan innan du skickar tillbaka den.

    OnT:
    Jag trodde jag skulle störa mig på kanten efter att ha sett Engadgets recension, vilket i efterhand har visat sig vara helt fel. Skärmen är så stor att du utan problem kan swypa i sidled utan att vara i närheten av kanten. Nu har jag dessutom ett silikonskydd som höjer kanten ytterligare.
     
  4. Pliind

    Pliind Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 jun 2010
    Inlägg:
    2 403
    Mottagna gillanden:
    345
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    iPhone 14 Pro Max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    iPhone 14 Pro Max
    Platta:
    iPad Pro
    Övrigt:
    Apple Watch 7 Steel
    jag har pillat och fingrat och dragit, känner inte någon konstig kant av något slag på skärmen.. kan någon ringa in på en bild? är det när man håller telefonen i sidled och rör på simkortsluckan eller vadå?
     
  5. Oshcar

    Oshcar Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 okt 2010
    Inlägg:
    150
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Titta på framsidan av telefonen, håll den i porträttläge, swipa som att du ska byts homescreen till höger eller vänster och fortsätt rörelsen utför telefonen. När du kommer till slutet av skärmen så går kanten upp lit. Vet inte om alla telefoner har detta.
     
  6. svempa

    svempa Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 nov 2010
    Inlägg:
    449
    Mottagna gillanden:
    5

    MINA ENHETER

  7. svempa

    svempa Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 nov 2010
    Inlägg:
    449
    Mottagna gillanden:
    5

    MINA ENHETER

    Bra att du förklarade. Kom på senare att jag borde ha gjort det. Ser det som en upplysning, eftersom unga ofta är mer eftergivna och inte törs stå på sig.
     
  8. Flottbullen

    Flottbullen Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 okt 2010
    Inlägg:
    25
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    riiiight....Många butiker erbjuder öppet köp ENDAST vid "obruten förpackning"
    Hur kan butiken annars garantera nästa kund som får den telefonen att den är ny och inte begagnad?
    Köper jag en telefon för 5700 kr så vill jag inte ha ett ex som en tidigare kund har haft hemma och pillat på. Det är ju hur lätt som helst att starta mobilen, fixa inställningar navigera i menyer osv, sen göra en fabriksåterställning på mobilen, ta ut sitt sim-kort och sedan packa ner allt precis som det var när du öppnade den. Alltså kan du sticka ner till butiken och påstå att du bara har öppnat kartongen men inte använt den, enligt dig så hade du utan problem köpt denna telefon för samma pris?

    Nä "öppet köp gäller vid obruten förpackning" finns av en anledning!
     
  9. Pliind

    Pliind Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 jun 2010
    Inlägg:
    2 403
    Mottagna gillanden:
    345
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    iPhone 14 Pro Max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    iPhone 14 Pro Max
    Platta:
    iPad Pro
    Övrigt:
    Apple Watch 7 Steel
    Det lilla skrapljudet som uppstår när fingret kommer mot kanten? hur kan det vara något defekt? och hur ofta drar man fingret utanför skärmområdet?? som att gnälla på att tangentbordet ger ifrån sig ett litet ljud när man drar fingrarna över för att hitta rätt tangent..
     
  10. Nissdroid

    Nissdroid Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 nov 2009
    Inlägg:
    119
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Det är därför man beställer sin hemelektronik på nätet och hämtar i utlämningsbutik. :)