Motorola Defy

Diskussion i 'Defy/Defy+' startad av Stoney, 3 sept 2010.

  1. christian gpr

    christian gpr Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 nov 2010
    Inlägg:
    2
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Tack for svaren. Var inns pa lanken och forsokte allt men inget fungerade. Lade telefonen pa bordet i en halvtimme och sen fungerade allt. Ingen aning hur det gick till men nu ar jag nojd!
     
  2. Stoney

    Stoney Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 aug 2010
    Inlägg:
    68
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Någon annan som har ett MW600 som kan återskapa buggen? MW600 säljs för övrigt för 355 kr på 24.se just nu. Det är ett jäkligt bra headset, bortsett från ovanstående problem, som jag inte vet vad det beror på. Funkade alltid felfritt på min gamla E71. Någon som får samma bugg med något annat bt-headset?
     
  3. enorlin

    enorlin Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 jul 2010
    Inlägg:
    36
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Har faktiskt också just ett MW600. Testade nyss att lyssna på en låt i original-musikspelaren, ringa ett samtal, lät sen motparten lägga på. Musiken fortsatte spela i BT-headsetet som det borde.
     
  4. Stoney

    Stoney Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 aug 2010
    Inlägg:
    68
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    @enorlin
    Blev du alltså uppringd då? Det är då jag har buggat ur...prova gärna några ggr.
     
  5. krstec

    krstec Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 sept 2010
    Inlägg:
    56
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    Ahhhaaa

    Tusen tack!! Jag knappara och knappra (trodde jag) men var fast vid android ! symbolen bara, visste inte hur jag fick upp resterande menyn!! Hard reset får betäcknas precis det du beskriver här, dvs att du återställer till ursprungsprogramvaran och inte bara restättar alla inställningar och program man har gjort?!

    Många tack igen!

     
  6. elvings

    elvings Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 nov 2010
    Inlägg:
    28
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Är det ok att handla från Amazon i england. Har någon haft problem med dem när det gäller garantireturer.

    Jag menar då att köpa av amazon själv och inte någon av deras kunder/säljare.
     
  7. parbo

    parbo Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 nov 2010
    Inlägg:
    7
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Den svart-vita hamnar på 3300 med frakt från amazon.de. Kanske skulle slå till?
     
  8. Cirap

    Cirap Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 mar 2010
    Inlägg:
    456
    Mottagna gillanden:
    19

    MINA ENHETER

    det tycker jag. den svart-vita är mycket snyggare än den hel-svarta. enligt mitt tycke iaf

    3295 gav jag på Handyattacke för den

    ---

    Första dagen på arbetsplatsen med Defy avklarad. Jag jobbar i en dammig miljö. Behövde inte oroa mig för dammet. Slog i telefonen i en bordskant ett par gånger. behövde inte oroa mig för displayen.

    när telefonen ringde gick jag ut i snöstormen och pratade. bara för att jag kan
     
  9. Stoney

    Stoney Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 aug 2010
    Inlägg:
    68
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    @enorlin

    Vad har du förresten för firmware och build number (finns under settings->About phone)? Jag har FW 2.1-update1 och build number JRDNEM_U3_2.21.0
     
  10. enorlin

    enorlin Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 jul 2010
    Inlägg:
    36
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Samma

    [​IMG]
     
  11. Origo

    Origo Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 nov 2010
    Inlägg:
    34
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Nu har jag beställt en Defy från Tyskland. Den skickades igår med gls. Stämmer det att schenker tar över frakten i Sverige? Kommer den till schenkers närmaste utlämningsställe?
     
  12. Garmin

    Garmin Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 okt 2010
    Inlägg:
    24
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Hur mycket minne var det på minneskortet som följde med före er som fått era telefoner.

    Mitt ligger på 2 Gb, beställde från Pixmania....
     
  13. Stoney

    Stoney Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 aug 2010
    Inlägg:
    68
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    @Origo och Garmin

    Det stämmer att schenker tar över frakten när den har kommit till Sverige, spåra paketet på GLS hemsida och ring sedan till schenker när paketet är i HBG för att få en kod i fromatet xxxx-x och för att få reda på var närmsta utlämningsställe är, i mitt fall var det samma som posten har.

    Minneskortet som följde med min (från Handyattacke) var på 2 GB.
     
  14. Stoney

    Stoney Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 aug 2010
    Inlägg:
    68
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Någon annan som har testat appen "layar"? Jag får unable to access camera hardware, får ni andra med det, kan man göra något åt det?
     
  15. Cirap

    Cirap Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 mar 2010
    Inlägg:
    456
    Mottagna gillanden:
    19

    MINA ENHETER

    någon som vet om det finns ett enkelt sätt att använde kamera LED som ficklampa? typ en widget som fungerar?
     
  16. Stoney

    Stoney Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 aug 2010
    Inlägg:
    68
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    @Cirap

    Finns en app som heter flashlightapp som gör precis det...
     
  17. Fluke

    Fluke Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 okt 2010
    Inlägg:
    40
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Funderar på att beställa en Defy från freddytel via Ebay. 330Euro + 15Euro i frakt. CA 3200sek. Eller finns den att hitta billigare?
    Förutom från Pixmainia.
     
  18. polarenper

    polarenper Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 nov 2010
    Inlägg:
    38
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Varför vill du inte beställa på pixmania?
     
  19. texasgotland

    texasgotland Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 nov 2010
    Inlägg:
    26
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    min defy har trotsat snö kaos å inställda färjor mm men nu är den hemma i tryggt förvar hoppas ja:o (förstört 2st se vivaz på 4 månader) min första androidmobil.. min första tanke är vad lätt de va å ladda ner olika appar. men kanske just där för de blivit stort med dessa androider. kommer i håg när jag skulle ladda ner program till se p1i så man kunde få ficklampa gick åt flera kvällar å konstiga ord innan de lyckades.

    en fundering när man laddar ner en app så blir de ju en nerladdnings symbol längst upp i rutan på mobilen. hur får jag bort den sen??

    å navigerings gps google säger att kartor inte finns för min plats? ska man ladda ner någon typ av skandinavisk karta eller löser man de med en annan app typ tom tom om de nu finns?

    ha en bra trotsa dag på er...
     
  20. texasgotland

    texasgotland Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 nov 2010
    Inlägg:
    26
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    kanske för billigt...å enkelt vid ev garanti åtgärder:)

    nej verkar många som klagar på pixmania men läser man minus omdömen så handlar de ju oftast bara om att de blivit någon dag försenat å de är ju en risk man får räkna med tkr ja om man förhands bokar något.. är ju snarare en regel än undertag att allt klaffar perfekt i livet..
     
    Last edited: 26 nov 2010