Novis på HTC Hero

Diskussion i 'Hero' startad av topic58, 14 nov 2009.

  1. topic58

    topic58 Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 nov 2009
    Inlägg:
    5
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Hej jag har ett par kanske heldumma frågor om min nya Hero...

    Hur ser man om man är online på sin Hero? När jag går till Väder så uppdateras den, det är okej. Men i browsern och gmail? Pilarna används/ ansluten blir vita då och då. Skulle behöva lite enkel info om hur detta fungerar och om jag kan se detta på ett enkelt sätt. Om jag kan ringa till/ från min Hero, då kan jag väl inte vara online i browsern samtidigt?
     
    Last edited: 14 nov 2009
  2. RaketRobert

    RaketRobert Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 jul 2009
    Inlägg:
    178
    Mottagna gillanden:
    8

    MINA ENHETER

    Du är online och strömmar data när pilarna blinkar, du kan givetvis bli kontaktad oavsett om du är uppkopplad och laddar data med browsern.

    En tråd räcker för två så pass enkla frågor.
     
  3. topic58

    topic58 Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 nov 2009
    Inlägg:
    5
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Re

    Ojdå... Ja ursäkta de enkla frågorna. Men i ett annat forum läste jag att om allt är igång tankar Hero ner ca 175 kb/tim. Det blir runt 4 MB/ dag och 124 MB/ mån. Om man inte går via Telia Surfport (och det går ju inte) skulle det bli 20 kr/ MB. Dvs en kostnad på 2 480 kr/ mån. Och det bara när telefonen är igång, exkl samtal och extra surfning. Kan det verkligen stämma???
     
  4. matkoh

    matkoh Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 sept 2009
    Inlägg:
    309
    Mottagna gillanden:
    6

    MINA ENHETER

    Hmmm.

    Jepp ser OK ut. Skitbilligt !!!
     
  5. Keenan

    Keenan Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 sept 2009
    Inlägg:
    59
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Säger inget Ang. Din uttrakning. Men varför skaffa en hero utan någon form än Internet abonemang? Är ju som att simma på sanden. Du drunknat inte men är inte simning. Hero är så pass integrerad sitt mobil att utan tillägg abonemang är den utan värde. Jag kör Telia alltid. Bra pris och hemma VIA det tradlosa.
     
  6. bernard

    bernard Droidmin Moderator

    Blev medlem:
    14 maj 2009
    Inlägg:
    40 710
    Mottagna gillanden:
    44 702
    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Watch Series 7
    Övrigt:
    Huawei Watch GT (2019)
    Det stämmer bra överens med kostnaden utan ett databonnemang som Telia Mobilsurf Alltid

    För att stänga av all datakommunikation kan du använda programmet APNdroid som du hittar på market, mer info här: http://www.androlib.com/android.application.com-google-code-apndroid-jxt.aspx
     
  7. matkoh

    matkoh Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 sept 2009
    Inlägg:
    309
    Mottagna gillanden:
    6

    MINA ENHETER

    Hmmm.

    Jag betalar 49:-/månaden för fri surf då jag förlängde mitt Telia till Vänner abb.
     
  8. topic58

    topic58 Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 nov 2009
    Inlägg:
    5
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Mobilsurf Alltid - kampanj 1 fri månad 69 SEK
    För dig som surfar i mobilen mer än ca 7 dagar i månaden eller vill ha koll på vad det kommer att kosta, har vi Mobilsurf Alltid. All typ av surf i mobilen ingår (inom Sverige) utom trafiktyperna fildelning och ip-telefoni som inte är tillgängliga i detta erbjudande. Hastigheten är upp till 6 Mbit/s, (turbo-3G). Vilken hastighet du kan komma upp i beror bland annat på vilken mobiltelefon du surfar med och vad den klarar för hastigheter.

    Just nu 1 fri månad om du beställer tjänsten senast 22 november 2009. Gäller dig som inte tidigare har tecknat Mobilsurf Extra eller Alltid. Kom ihåg att säga upp avtalet om du inte vill fortsätta ha tjänsten. Telia förbehåller sig rätten att begränsa överföringshastighet till 120 kbit/s om användandet överstiger inkluderad datavolym.

    Det låter ju bra om man kan kombinera det med det abb man har just nu...
     
  9. Mattica

    Mattica Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 aug 2009
    Inlägg:
    68
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Det gör du bra i. När du väl börjat surfa så kommer du inte sluta.
    Det finns en widget bland HTC Widgets/Settings/ som är strömbrytare för mobile networks. Med den kan du stänga av 3g-trafiken, den du surfar med. Jag har alla dessa brytare framme, så man kan slå på/av Bluetooth, WiFi, GPS och Flygplansläge också.

    @Keenan: Skrev du möjligen ditt inlägg på din hero? ;)
     
  10. Kentomen

    Kentomen Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 okt 2009
    Inlägg:
    650
    Mottagna gillanden:
    73

    MINA ENHETER

  11. lixenstrand

    lixenstrand Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 nov 2009
    Inlägg:
    39
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER