Bästa samtalskvalitén Xperia modell!? X8 regerar, eller vad?

Diskussion i 'X10 Mini/Mini Pro' startad av elpapo, 24 nov 2010.

  1. elpapo

    elpapo Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 jun 2010
    Inlägg:
    1 353
    Mottagna gillanden:
    92

    MINA ENHETER

    Någon som jämfört samtalskvalité på x8, x10 mini och x10 mini pro?

    Min x10 mini är medioker, medans nya x8:an är lysande bra! Hur är x10 mini pro, någon som jämfört med någon av lurarna?
     
  2. ehnvis

    ehnvis Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 jun 2009
    Inlägg:
    1 302
    Mottagna gillanden:
    49
    Telefon:
    LG G5

    MINA ENHETER

    Telefon:
    LG G5
    ROM:
    Orginal
    Du måste ha testat ett måndags exemplar för varken min X10 mini eller X10 mini pro skiljer sig från kollegans X8 i samtalskvalite. Såg din tråd under X8 forumet med och jag har inget analogt brus eller liknande i någon av mina lurar.
     
  3. Fredriks

    Fredriks Android Medlem

    Blev medlem:
    9 jun 2010
    Inlägg:
    6 211
    Mottagna gillanden:
    2 166

    MINA ENHETER

    Kan inte heller hålla med. Upplever att både volym och kvalitet är otroligt bra både på min Pro och Mini


    Sent from my U20i using Tapatalk
     
  4. holck

    holck Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    2 aug 2010
    Inlägg:
    4 504
    Mottagna gillanden:
    513
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Pixel 6 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Pixel 6 Pro
    ROM:
    Default
    Telefon 2:
    Galaxy Watch 4 LTE
    ROM:
    Default
    Kan inte heller hålla med. Upplever att både volym och kvalitet är otroligt bra både på min Pro och Mini.

    *copycattar Fredriks* :P
     
  5. elpapo

    elpapo Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 jun 2010
    Inlägg:
    1 353
    Mottagna gillanden:
    92

    MINA ENHETER

    Jag hoppas ni har rätt! Jag har använt x10 mini sedan i sommras och inte varit imponerad. Men om ni säger att jag fått ett måndags ex och x10 mini pro ska vara lika bra som x8 så blir jag mycket glad! Jag har en x10 mini pro med ouppackad som jag från början hade tänkt använda istället för x8 (x8 var tänkt julklapp från början). Men x8:an gillar jag nu mycket enbart pga samtalskvalitén. Pro:n är den luren jag egentligen vill ha.. så... efter era kommentarer så tänker jag öppna den med och testa. :P

    Men x10i har jag ägt och även testat kompisars ex och den kan ni inte övertyga mig om att den har god samtalskvalité, så jag hoppas ni refererar till x8. :)
     
  6. twintin

    twintin Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 maj 2010
    Inlägg:
    1 420
    Mottagna gillanden:
    59

    MINA ENHETER

    Till dags dato kan jag inte minnas att jag sett någon beklaga sig över minisarnas ljudkvalite, varken på något forum eller i någon recension, så det är ganska klart att du fått något måndags X.

    För X10i är det väl inte samtalskvaliten utan ljudnivån folk klagat på och det finns väl dokumenterat över hela nätet. Där finns det et stort antal som har det problemet (dock inte alla som det verkar).

    Själv har jag inget som helst problem med vare sig samtalskvalite eller ljudnivå i min mini. Fast det diskuterade vi ju redan i sommras. :)
     
  7. elpapo

    elpapo Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 jun 2010
    Inlägg:
    1 353
    Mottagna gillanden:
    92

    MINA ENHETER

    Hehe...

    ja twintin, det gjorde vi i sommras. :)

    För mig har det plötsligt blivit viktigt och intressant med samtalskvalitén, jag har aldrig brytt mig tidigare då det alltid varit helt ok sedan Philips Phizz tiden. Jag blev bara chockad att x10i var så kass på den punkten att jag efter det blivit kritisk, någon sade att android blir inte bättre. Men HTC wildfire och nu x8 bevisar för mig motsatsen vilket gör mig glad. :D Ska snart prova Pro:n med...

    Lämnade ju in min x10i, fick tillbaka med ny högtalare osv, ingen skillnad... får väl göra detsamma med x10 minin. Men minin är klart bättre än x10, det märker jag direkt. Främst volymen... bara analoga surret där jag inte gillar i bakgrunden, det existerar inte alls på x8:an.

    Men jag är glad att några fler är intresserade i detta inte alltför spännande ämnet. :P
     
  8. twintin

    twintin Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 maj 2010
    Inlägg:
    1 420
    Mottagna gillanden:
    59

    MINA ENHETER

    Inget analogt surr på min tack och lov. Av din beskrivning låter det dock som ett motsvarande problem jag hade med min gamla Nokia 8850 en gång i tiden. :)
     
  9. Xph'r

    Xph'r Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 aug 2010
    Inlägg:
    41
    Mottagna gillanden:
    7

    MINA ENHETER

    Tycker att ljudkvaliten i min mini pro är anmärkningsvärt dålig.
    Jämfört med iPhonen så är mini pron ganska kass när det kommer till samtal.
     
  10. ehnvis

    ehnvis Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 jun 2009
    Inlägg:
    1 302
    Mottagna gillanden:
    49
    Telefon:
    LG G5

    MINA ENHETER

    Telefon:
    LG G5
    ROM:
    Orginal
    edit: fel av mig måste läsa bättre efter en kaffe :D
     
  11. nioh

    nioh Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 sept 2010
    Inlägg:
    970
    Mottagna gillanden:
    91

    MINA ENHETER

    Min X10i har inga problem med samtalskvaliteten.

    Däremot önskar jag möjligheten att kunna höja ljudnivån vid samtal, ibland rör man sig i bullriga miljöer och då tycker jag att X10i inte räcker till.

    Däremot headset eller MW600 råder bot på problemet, där är kvaliteten precis som det ska vara och jag kan höja ljudet så det nästan gör ont i öronen.
     
  12. elpapo

    elpapo Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 jun 2010
    Inlägg:
    1 353
    Mottagna gillanden:
    92

    MINA ENHETER

    Nu har jag använt mini pro idag. Klart godkänd samtalskvalité! Men x8 är lite tydligare ändå enligt mitt tycke...