Alltid uppkopplad?

Diskussion i 'Hero' startad av Ina, 15 nov 2009.

  1. Ina

    Ina Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 nov 2009
    Inlägg:
    24
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Hej!

    Jag tänkte köpa mig en Hero, dels pga den fina designen och möjligheterna i den.. jag köper inte den för att då en prisvärd surfmobil.
    Jag har idag kontantkort och surfar nästan aldrig, dom gånger jag surfar gör jag det endast via Wlan men får ofta höra att Hero "alltid är uppkopplad mot nätet"..
    Men det måste väll gå och stänga av? Så inga program körs i bakgrunden mot nätet? dyrt dyrt

    Sen ang. facebook-bilderna till kontakterna så ligger väll dom kvar även efter jag hämtat hem dom första gången? Så man inte måste vara uppkopplad för att dom ska finnas där...

    lätta frågor för er kanske men förhoppningsvis lätta svar till mig då :)

    tack /carina
     
  2. Ekofasc

    Ekofasc Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 sept 2009
    Inlägg:
    1 888
    Mottagna gillanden:
    184

    MINA ENHETER

    Internetåtkomst går att stänga av med t.ex. http://en.androidwiki.com/wiki/APNdroid

    Bilderna förblir kvar.

    Men jag hade inte köpt en Hero... Verkar sjukt opålitlig när det gäller väldigt grundläggande saker som att få alarm att ringa i rätt tid, att få ringsignalen att ringa när det ringer osv...
     
  3. Ina

    Ina Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 nov 2009
    Inlägg:
    24
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Tack för applikationen, men om jag kör denna så kan jag fortfarande koppla upp mig via wlan utan problem?Första gången jag hör ang det där med larmet och signalen.. kanske hade du bara otur?
     
  4. Ekofasc

    Ekofasc Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 sept 2009
    Inlägg:
    1 888
    Mottagna gillanden:
    184

    MINA ENHETER

    Vet inte hur det är med wlan då. Men appen är en switch så det är bara att sätta på det i så fall antar jag. Jag har aldrig haft en Hero utan jag har läst på detta forum, många som har sådana problem.
     
  5. Beex

    Beex Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 nov 2009
    Inlägg:
    64
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Du kan göra som min flickvän gjorde.
    Hon körde en X1a och ringde helt enkelt till Telia och bad dem stänga av hennes internetåtkomst med abonnemanget. De avaktiverade hennes surf-tjänst och hon kunde bara surfa via WLAN, vilket självklart var vad hon ville :)

    Nu passar ju inte det om man vill kunna komma åt nätet ibland.
     
    Last edited: 16 nov 2009
  6. Serious Bob

    Serious Bob Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 aug 2009
    Inlägg:
    58
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Det är lätt att stänga av 3get.

    Angående alarm och ringsignal så finns det lite olika orsaker.

    Den främsta är att i heron sätter man ljudet individuellt för varje applikation, dvs man kan ha alarm på noll trots att man har ringsignal.

    Har själv aldrig haft problem med min hero, och använder den som kalender, alarm och telefon. Tycker också den är riktigt snygg.

    Det är också bra att kunna surfa ibland. Idag slogs hela husets fasta nätverk ut, men jag kunde lätt starta upp ett nätverk via telefonen (kräver root) och dela med mig till mina internet törstande grannar. (Bor i studentkorridor.)
     
  7. _z_

    _z_ Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 aug 2009
    Inlägg:
    3 149
    Mottagna gillanden:
    350
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Galaxy Note 8

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Galaxy Note 8
    Ja extremt enkelt att stänga mobil uppkoppling med en liten switch (widget) eller i ditt fall som inte ska använda det i inställningarna & då kan du använda wlan när du har lust...

    Så opålitlig är den inte... Nu använder jag i & för sig aldrig larmet men man ska ha helt klart för sig att på forum av detta slag så är det lätt att få uppfattningen av att allt krånglar & det gäller de flesta märken & modeller.
     
  8. Pegrasus

    Pegrasus Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 sept 2009
    Inlägg:
    60
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Känns som det är lite myter kring alarm osv. Har inte upplevt något av de problemen, däremot har jag stängt av larmet i sömnen (fanns vittne till det) och trodde att den inte ringde när den skulle.
     
  9. Mattica

    Mattica Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 aug 2009
    Inlägg:
    68
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Det härliga med Heron är att nästan alla ting är anpassningsbara. Finns det inte en app för det du vill göra, så tar det inte lång tid innan det kommer, eller så kan man krypa in i nåt forum och lägga en beställning/fråga nån snäll tekniker att snickra ihop en.

    HTC har lagt in switches för alla kopplingar (Bluetooth, WiFi, Mobila nät/3g, GPS och FLygplansläge som stänger av allt tidigarenämnt)

    @Carina: Min fru bytte sin relativt nya SE T700i till en hero när hon såg hur mycket roligt jag hade på min, och hon är supernöjd.
    Är det något du undrar så kan man alltid söka/fråga i forumet efter hjälp, och som sagt, allt går att ordna.

    Just när det gäller surf, så tror jag du skulle ha nytta av ett billigt surfpaket till en början, för när du väl upptäckt allt man kan göra med telefonen, kommer du nog börja surfa betydligt mer.
     
  10. wmb

    wmb Android Hedersmedlem

    Blev medlem:
    19 okt 2009
    Inlägg:
    7 016
    Mottagna gillanden:
    1 958
    Operatör:
    Halebop

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Halebop
    Annars så håller du inne "lägg på"-knappen och stänger av mobila nätverk. Då kan du fortfarande ha wlan igång hela tiden.

    Då lär den inte uppdatera mail, facebook eller något. provade detta i helgen när jag inte vågade chansa på hur lång batteritid Hero har. Så stängde av Mobila nätverk. Fick rejält förbättrat passningstid då med.

    Du vågar köra på en Hero.

    Värt att tänka på med forum, oavsett vart. Hit kommer de flesta för att dom har problem, inte för att berätta hur nöjda dom är. Så dom hundratals som skriver här, är faktiskt en ganska lite piss i havet jämfört med alla sålda lurar.
     
  11. Skywriter

    Skywriter Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 sept 2009
    Inlägg:
    2 433
    Mottagna gillanden:
    142

    MINA ENHETER

    Jag kan bara hålla med.

    Hjälten är en superlur. Den perfekta telefonen finns inte men Hjälten är det närmaste jag har hittat. Open Source är perfekt eftersom man inte är beroende av att ett företag ska ta fram en funktion man saknar. Det finns alltid någon driftig som också saknat funktionen och skrivit en app som löser det.

    Jag använder alarmet varje dag och har aldrig varit med om att det inte har ringt. Många problem med alarmet är orsakat av användandet av task killers och det kan man knappast beskylla telefonen för.

    Men... hur bra Hjälten än är i sig så kan det vara bra med ett dataabonnemang för att den verkligen ska visa sig från sin bästa sida. Även om det funkar att bara använda wlan så blir man begränsad och det drar en hel del batteri. De flesta operatörer har billiga dataabonnemang som bara kostar några tior i månaden, helt klart värt att kolla på.
     
  12. wmb

    wmb Android Hedersmedlem

    Blev medlem:
    19 okt 2009
    Inlägg:
    7 016
    Mottagna gillanden:
    1 958
    Operatör:
    Halebop

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Halebop
    vill bara flika in att jag har kört med både orginal rom såklart, och modaco 2.9 och använder min som väckarklocka de dagar som behövs (jobbar 5-skift). Har aldrig krånglat.

    Får mms och sms också. Samtal tar några sekunder innan den fattar, men kan mycket väl bero på att jag har ringsignalen på minneskort och den är 5mb stor

    dessutom kan nog mitt "kolla upp vem som ringer"-program störa en aning