Hur länge ska vi behöva stå ut med anovo???

Diskussion i 'Allmänt' startad av Defeat, 3 nov 2010.

  1. Bergkuist

    Bergkuist Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 apr 2010
    Inlägg:
    73
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Min förra mobil slutade funka (gick inte att trycka på knapparna) så skickades den till Anovo i nacka... slutade med att jag fick ett mail att mibilen skrotades och jag skulle betala 260kr eller något sånt trodde det var ett skämt men ikke... idioterna fick för sig att jag hade ringt o bett dem... slutade med att jag fick en ny av komplett efter dryga 6 månader. Aldrig igen!!!! Betalar hellre 1200 än ge till dessa idioter

    Sent from my HTC Desire using Tapatalk
     
  2. blunden

    blunden Professional Droid Hedersmedlem

    Blev medlem:
    11 jun 2009
    Inlägg:
    3 248
    Mottagna gillanden:
    522
    Telefon:
    Pixel 7 Pro

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Pixel 7 Pro
    Telefon 2:
    OnePlus 7 Pro
    ROM:
    LineageOS 20.0
    Telefon 3:
    Xiaomi Mi MIX
    ROM:
    LineageOS 19.1
    Platta:
    LG G Pad 8.3
    ROM:
    LineageOS 14.1
    Övrigt:
    GW4 Classic, Huawei Watch, Moto 360, Nvidia Shield TV
    Enkel lösning: Skicka den till HTC i England, inte Anovo som i princip alla andra har gjort.
     
  3. Kirill

    Kirill Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 nov 2010
    Inlägg:
    28
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Om Swedroid vill gå ihop med oss från MeeGo Sweden på att samla ihop namnunderskrifter så dra iväg ett PM till mig så löser vi detta på ett smidigt sätt. Ju fler vi blir, desto bättre för oss i slutänden.

    //Kirill aka. Pontus
    Admin MeeGo Sweden
     
  4. e2zippo

    e2zippo Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 dec 2009
    Inlägg:
    269
    Mottagna gillanden:
    5

    MINA ENHETER

    Skickade in min laptop till anovo för ett par år sen då kylningen hade kackat ihop, och tangenbordets övre rad hade slutat funka, samt något mer.

    Fick tillbaka den för att inse att dom inte hade gjort något alls åt tangentbordet, kylningnen slutade funka efter ett par veckor igen.

    Har även erfarenhet av en fysisk "anovo-anläggning".

    Fick ungefär samma bemötande som Thiesen.

    Skulle hämta datorn där då jag var i Västerås, men dom kunde inte lämna ut den utan var tvungen att skicka den och dessutom ta betalt för det!!

    Sjukt dåligt företag.

    Som tur är fungerar min Hero fortfarande klanderfritt (ta i trä) och jag hoppar det forsätter så!
     
  5. Dreamtears

    Dreamtears Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 okt 2010
    Inlägg:
    375
    Mottagna gillanden:
    36
    Telefon:
    Huawei Nexus 6P

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Huawei Nexus 6P
    Info:
    Action Launcher 3
    Platta:
    Samsung Galaxy Note 8.0
    Info:
    Action Launcher 3
    gud, jag hoppas garanterat att min mobil aldrig går sönder... enda erfarenheten jag har av anovo är helt ok, min datorskärm gick sönder så jag ringde butiken där jag hade köpt den och de genom anovo skickade ut en ny skärm och så skickade jag min trasiga till dem

    skärmen är helt ok så bara positivt här... men det räknas nog inte eftersom det inte var en lagning :P
     
  6. gripen

    gripen Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 feb 2010
    Inlägg:
    938
    Mottagna gillanden:
    74
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Google Pixel 8 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Google Pixel 8 Pro
    Info:
    Nova Prime
    Telefon 2:
    One Plus 6
    Övrigt:
    Chromecast (Gen 1 & 3)
    Jag måste också säga att mina erfarenheter av Anovo är positiva. De har reparerat både min PVR (inspelnings-digitalbox) och senast skärmen på min Hero till full belåtenhet, även om det tog lite tid iom att man väntade på reservdelar. Men när den väl kom, funkar den snarast bättre än förut :-)

    Sent from my HTC Hero using Tapatalk
     
  7. ef98dpa

    ef98dpa Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 apr 2010
    Inlägg:
    460
    Mottagna gillanden:
    45

    MINA ENHETER

    Jag har jobbat i butik tidigare och sett ett antal reparationer komma och gå via Anovo och jag förstår hur ni känner.

    Jag kan hålla med om att det händer(för ofta) att de inte lyckas laga felet, orsakar skador, skickar tillbaka fel telefon etc, men samtidigt så kan jag nog lova att det inte märks ut mot kunden i >95% av fallen och därför så upplevs det inte som ett problem varken hos tillverkarna eller Anovo.
     
  8. inact_0043

    inact_0043 Teen Droid Inaktiverad

    Blev medlem:
    3 apr 2010
    Inlägg:
    456
    Mottagna gillanden:
    14

    MINA ENHETER

    Nu vet jag inte om mobilakuten reparerar alla mobiltelefoner, men de är riktigt schyssta där kan jag säga och de behandlar en riktigt bra. Jag lämnade in i deras verkstad, fick fylla i en gul lapp om vad som var fel, sedan får du en "kod" som du kan skriva in på nätet och se statusen. När den är färdig skickar de ett sms att telefonen finns att hämta.
    Första gången tyckte jag att det var sådär, lämnade in min Nokia som knapparna hade lossnat på, de bytte ut knapparna, men när jag väl fick tillbaka den 5 veckor senare (brist på reservel) så gick en knapp inte att trycka på så fick lämna in den och fick tillbaka den dagen efter.

    Andra gången skulle de fixa kameraknapp och volymknapp, tog en vecka och så var de klart. Riktigt bra tyckte jag :)
     
  9. grenhall

    grenhall Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 nov 2010
    Inlägg:
    170
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Vet inte om jag tycker det är så schysst att skicka ett sms till en person som lämnat in sin mobiltelefon på lagning. :P ;)
     
  10. inact_0043

    inact_0043 Teen Droid Inaktiverad

    Blev medlem:
    3 apr 2010
    Inlägg:
    456
    Mottagna gillanden:
    14

    MINA ENHETER

    Haha, ja sant. Alla har väl inte extra telefoner liggandes hemma. Du skulle kunna be de maila dig eller något också tror jag :)

    Ska höra med de om de lagar HTC.
     
    Last edited: 19 nov 2010
  11. Swericsson

    Swericsson Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 okt 2010
    Inlägg:
    138
    Mottagna gillanden:
    24

    MINA ENHETER

    Min mobil är fast i deras mörka näste just nu. Som tur är kunde dom inte hitta något fel på den så jag kommer få en ny på garantin. (Slipper trasig batterilucka och skärm osv, orsakat av dom :D ) Dock ska dom först beställa ner den nya till Kristinehamn vilket tydligen ska ta 5-10 dagar (jag förutsätter att den e från Sthlm eller Malmö pga det) och sen ska dom tydligen skicka tillbaka den till mobilbyrån i Sthlm där jag ska hämta den, istället för att skicka dit den direkt. Även om ja fick svar på detta + rätt mkt när ja mailade dom så lyckades dom missa 3-4 frågor på något sätt, dom känns ganska oproffisionella.

    Edit: Fick ett exakt likadant mail igen, 1 timme senare.... xD
     
    Last edited: 19 nov 2010
  12. the machine

    the machine Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 mar 2010
    Inlägg:
    235
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Min X10 är inne hos idioterna på Anovo för 4 gången, gång nr 2 så kom den tillbaka med en annan operatörs programvara, deras standard svar på allt är att uppdatera din mjukvara till den senaste versionen, fast jag sa i butiken att jag redan gjort det och det skrev dom i felanmälan, men endå envisas dom med att fortsätta uppdatera fast det uppenbart inte fungerar, felet med att den stänger av sig själv är fortfarande kvar, jag hatar dom helt enkelt!
     
  13. Stoney

    Stoney Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 aug 2010
    Inlägg:
    68
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Jag har inga bra erfarenheter av Anovo och då gäller det min gamla Nokia E71 som har varit inne tre gånger.

    Första gången skickade jag in den var att D-paden glappade när man tryckte på vänsterkanten, klagade även på att batteriet inte laddade fullt och att batterikontakten glappade. Efter två veckor fick jag tillbaka telefonen, då utan batteriet som hade skickats med. Efter en vecka till dök batteriet upp. Såg direkt att det inte var mitt batteri (som till det yttre såg ut att vara i nyskick) då det här batteriet såg ut som att det hade blivit överkört medelst truck och kontakterna var ärgade, det funkade givetvis inte öht. Efter en vecka till fick jag ett nytt batteri. Glappet i D-paden var fyttat från vänster till nedåt och det var fullt med damm bakom skärmen. Glappet i batterikontakten var inte fixat. Efter en sväng till var allt ordnat.

    Nästa gång skickade jag inte den för att telefonen inte återknöt kontakten med nätet efter att jag hade varit någonstans där det inte fanns täckning...och glappande batterikontakt. Första punkten åtgärdades, inte kontakten.

    Tredje gången lyckades de faktiskt fixa problemen...
     
  14. albatorsk

    albatorsk Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 apr 2010
    Inlägg:
    83
    Mottagna gillanden:
    7

    MINA ENHETER

    Har samma erfarenhet som de flesta här.

    Galaxy S som startade om sig ett par gånger om dagen och trasigt minne som gjorde att man inte kunde lagra stora filer eller installera stora spel/program.

    Första vändan flashade de om mobilen och skickade tillbaka den. Felet kvarstod.
    Andra vändan hittade de inget fel, och skickade tillbaka den. Vid detta laget börjar jag undra om de ens läser felbeskrivningen som man måste fylla i. Felet kvarstod givetvis.
    Tredje vändan gav de nog upp och bytte mainboard. Felet åtgärdat.

    Ja just det, andra gången de skickade tillbaka telefonen (till min arbetsplats) så skickade de med postpaket istället för företagspaket. Jag begriper fortfarande inte varför. Stackaren från inköpsavdelningen vars namn stod på ordern fick köra iväg och hämta ut paketet från utlämningsstället.
     
  15. _z_

    _z_ Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 aug 2009
    Inlägg:
    3 149
    Mottagna gillanden:
    350
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Galaxy Note 8

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Galaxy Note 8
    Såg nya plus på tv nu & anovo figurerade lite smått där, dock lite. Kom dock att tänka på denna tråd så ni som känner att ni haft problem med dom, kontakta plus!

    Sitter nämligen & läser denna tråd & är livrädd för att nåt ska hända min lilla Legend :)

    Sent from my HTC Legend using Tapatalk
     
  16. aalx

    aalx Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 okt 2010
    Inlägg:
    301
    Mottagna gillanden:
    59

    MINA ENHETER

    jag fattar inte, alla ser negativt mot Anova, t.o.m. ÅF gillar inte Anova - men dom har lyckats att köpa ut allt och de finns fortfarande på marknaden. o_O

    förr förr när jag hade SE C905 så fick jag skicka in den 2 gånger. Efter första "återhämtningen" så var de bara att skicka tillbaka den, men sen efter den andra så fixade dom mobilen (problem med batteriet, drog förjväligt mycke och snabbt).

    Sen efter den så har jag fått slippa dom med allt FÖRUTOM nu. Nu ligger min x10 där... och jag är rädd att dom inte fixar den. :neutral:
     
  17. linuxares

    linuxares Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 jun 2010
    Inlägg:
    939
    Mottagna gillanden:
    210

    MINA ENHETER

    Jag har tidigare jobbat emot Anovo. Jag kan säga att lyckas skicka ut konkurrent modeller och skicka en fysiskt skadad skärm är för mig ett underverk. På det hela skyllde dem på kunden att skärmen var sönderslagen (ja plattskärmen hade fått sig en fet smäll rätt i glaset). Paketet i sig var oskadat så det berodde inte på posten. Varför kunden skulle få för sig att slå rätt i skärmen tror jag inte då den redan hade fått vänta 3 veckor på en utbytesskärm.
     
  18. scrotum

    scrotum Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 aug 2010
    Inlägg:
    65
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Skickade in min vita X10 för 6v sedan på måndag, idag får jag tillbaka en ny (jättebra) pga att 'reservdelen utgått i sortiment'. Jag får dessutom tillbaka en svart, med motiveringen att jag kommer få vänta många veckor till ifall jag vill ha en vit för dom är det brist på :D

    Hur skulle ni gjort? Tagit emot den svarta eller tjatat till mej en kreditering på luren och köpt nått annat? Telefonen va 3v när jag skickade in den :)
     
  19. Dykaren

    Dykaren Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 apr 2010
    Inlägg:
    41
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Du ska definitivt kräva skadestånd enligt konsumentköplagen §32 med motivering att du lidit ekonomisk skada eftersom ditt abb.har kostat pengar under den långa reparationstiden. Det är säljaren som ska stå för detta, dvs den som har garantiansvaret.

    Simma lugnt


    Sent from my HTC Legend using Tapatalk
     
  20. Veinless

    Veinless Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 jul 2010
    Inlägg:
    77
    Mottagna gillanden:
    10

    MINA ENHETER

    Har tyvärr samma negativa erfarenhet av Annovo. Skickade in min gamla hjälte som de bytte skärmen på. Tyvärr så buktar den ut rejält i det övre högra hörnet. Fick en SGS av jobbet istället så orkade inte driva ärendet vidare. Också ytterst märkligt att de flashade mobben trots att jag uttryckligen skrev att jag inte ville att de skulle göra det. De är ju uppenbarligen klåpare...