Uppföljare till HTC Legend???

Diskussion i 'Köpråd och fyndtips' startad av Axellundh, 25 nov 2010.

Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.
  1. Axellundh

    Axellundh Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 maj 2010
    Inlägg:
    19
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Hej jag funderar på att köpa en HTC Legend, men tänkte bara på om det snart kommer en efterföljare till denna telefon?

    Jag tänkte mest på att Desire HD kommit och tänkte att även Legend kommer få en efterföljare?

    Tack på förhand!!
     
  2. Kristofer

    Kristofer Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 okt 2010
    Inlägg:
    81
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Svårt att säga vad som är en uppföljare i HTC:s serier va? Desire var väl egentligen en uppföljare till Legend då den var bättre på i princip allt förutom chassit. Dhd är ju också i aluminium om det är det du är ute efter.

    Personligen anser jag att Legend är på tok för dyr för att vara gårdagens teknik
     
  3. tekken

    tekken Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 okt 2010
    Inlägg:
    1 867
    Mottagna gillanden:
    247
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Pixel 3 XL

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Pixel 3 XL
    HTC Gratia är en "uppföljare" fast med näst intill exakt samma specifikationer som Legend.
     
  4. Imperor

    Imperor Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 nov 2010
    Inlägg:
    17
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Poängen är väl att man vill ha en telefon som ser ut som Legend och har den byggkvalitén, men med "modernare" hårdvara! En telefon med annat utseende och samma innanmäte kan ju knappast kallas för uppföljare!
    Legend utanpå och Tegra2 (eller motsvarande OMAP m A9, etc) inuti skulle ju utgöra den perfekta luren! Inte för stor och plenty med power! ;) (Med högre upplöst skärm då också så klart)!
     
    Last edited: 26 nov 2010
  5. Axellundh

    Axellundh Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 maj 2010
    Inlägg:
    19
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Ne precis det är byggkvaliteten och formen jag är ute efter;) vill inte ha en för stor mobil heller så legend borde väl vara ett bra val?

    Kan inte riktig förstå varför folk är så "Hårdvarukåta" man ska jue använda telefonen till andra saker än att bara spela spel med bra grafik.

    För det är väl i princip det man behöver all prestanda till? + titta på Hd-film kanske?
     
  6. teddyjohan

    teddyjohan Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 apr 2010
    Inlägg:
    841
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Behoven skiftar nog mer än vad folk vill göra sken av, men entusiaster (som många är här) är ju just "hårdvarukåta". Högre nummer är bra, även om man så bara ska använda telefonen för att ringa och skicka SMS med. Och om man bara ska använda telefonen för att ringa och skicka SMS med (vilket förefaller ganska logiskt för en telefon) så ligger kommentarerna "du ska inte ha en smartphone då" sällan långt borta.

    Det känns som att många här (inte i denna tråden specifikt, inget illa menat) inte har förstått vad orden "bättre" och "sämre" betyder. Det är relativa termer som kräver en jämförelse. Visst, en HTC Desire HD är "bättre" än en HTC Wildfire, enligt många. Inte enligt mig, eftersom storleken och vikten är betydligt mycket viktigare för mig än pixeldensitet. Och så fortsätter det.

    Om jag inte använder GPS är det för mig helt likgiltigt om telefonen har det, och så vidare. Allt handlar om individuella behov, och de uttalanden som gör universala anspråk är bara barnsliga.

    Prestanda är bra för de som maxar telefonen, ja. Men det allra mesta på Android 2.2 och med den plattform som sitter i Legend (och uppåt) klarar felfritt att hantera de vanligaste och viktigaste funktionerna. Vad jag söker i en telefon är prestanda nog att den inte ska lagga, sen om den stödjer Angry Birds, varför inte. Men det är knappast ett krav.
     
  7. Kristofer

    Kristofer Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 okt 2010
    Inlägg:
    81
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Klart att det är personligt. Är väl därför det kommit olika förslag på vad som kan tänkas menas.

    Rent generellt anses väl ändå bättre hård- och mjukvara utgöra beståndsdelar i en bättre telefon så i brist på mer specificerade önskemål är det väl det man går på? Så kalla mig inte barnslig ;p
     
Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.