Exchange Sync och Telia Prefix

Diskussion i 'Allmänt' startad av michez99, 8 sept 2009.

  1. michez99

    michez99 Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 sept 2009
    Inlägg:
    3
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Hej, i dagsläget fungerar HTC Hero, med HTC's mailprogram inte med mailsynk med Exchange 2007, det blir synk error felmeddelande och det verkar bero på att det inte finns isntalelrat ett certifikat på servern från www.godaddy.com, knäppt att just ett sådant cert krävs. Är det någon som har en smart workaround på detta tills det blir löst med en ROM uppdatering ?

    Sen är det problem med Telia Centrex prefix, de fungerar inte alls.

    Ett exempel är ett prefix som vi använder för att skilja privata och företagssamtal, man slår då *140# innan telenumret för att ringa privata samtal. Det står då "ogiltig MMI kod". Varför ? Och finns det någon fix för detta.

    Löser vi dessa två problem så är det annars en kanontelefon.
     
  2. ringdahl

    ringdahl Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 sept 2009
    Inlägg:
    28
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    Hej.
    Jag syncar hero mot en Exchange 2007 med ett rapidssl certifikat inga bekymmer kostar inte mycket och är enkelt att installera på servern.
     
    Last edited: 9 sept 2009
  3. BigBearWare

    BigBearWare Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 sept 2009
    Inlägg:
    4
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Hej!
    Har exakt samma problem med *140#
    Hittade detta http://code.google.com/p/android/issues/detail?id=2226 på Google, men det verkar inte finnas nån lösning. Man kanske kan hoppas på uppdateringen nu i september (Hero)?

    Finns det nån som testar denna redan och kanske har svar på om det funkar?
     
  4. d95andek

    d95andek Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 nov 2009
    Inlägg:
    21
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    På länken ovan finns numera tips om att lägga till ett '+' i prefixet. I det här fallet skulle prefixet vara *+140#. Då fungerar det att ringa, men frågan är om kostnaden hamnar på rätt faktura...
     
  5. tobbe69

    tobbe69 Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 nov 2009
    Inlägg:
    9
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Fick min Hero idag och kraschade in i MMI-kod direkt. Ringer vår support imorgon och hör om fakturan delas rätt. BTW efter privatprefixet, slår ni 00 innan numret eller inte ? Har två olika bud på mitt papper här...
     
  6. d95andek

    d95andek Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 nov 2009
    Inlägg:
    21
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Har nu kollat med Telia och posterna kommer på rätt (privat) faktura. Dvs *+140# fungerar för mig istället för *140#.

    Exempelnummer *+140#0701234567.
     
  7. phog

    phog Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 nov 2009
    Inlägg:
    2
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Jag har också fått problem med "Konverteringsfel för klient/server" när jag synkar kalendern mot företaget exchangeserver, det fungerade finfint tidigare.
    Har kollat med en kollega som också har en HTC Hero och för henne fungerar det som det ska.
    Någon som har någon idé vad det kan bero på och hur man fixar till det?
     
  8. johbra

    johbra Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 sept 2009
    Inlägg:
    13
    Mottagna gillanden:
    0
    Telefon:
    Huawei Mate 9 pro

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Huawei Mate 9 pro
    Telefon 2:
    Samsung Note 4
    Platta:
    Lenovo yoga tab 3 pro
    Har precis samma problem som dig Phog. Har du löst problemet? För mig startade det i tisdags.
     
  9. ringdahl

    ringdahl Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 sept 2009
    Inlägg:
    28
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    Ta bort kopplingen mot Exchange och lägg till den igen, så kommer det att fungera
     
  10. HereisJohnny

    HereisJohnny Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 sept 2010
    Inlägg:
    3
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Hej!
    Du verkar vara kunnig inom detta område med mmi, kan du hjälpa mig med en sak?
    Jag har en Sony Ericsson Xperia x10 mini telefon och när jag försöker ringa någon så står det ''samtalet avbröts'' eller ''ogiltig mmi-kod''. jag förstår inte vad som menas och hur fixar jag detta? Internet på mobilen funkar perfekt, fast jag kan varken ringa eller smsa..

    Tack snälla!
     
  11. HereisJohnny

    HereisJohnny Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 sept 2010
    Inlägg:
    3
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Hej!
    Du verkar vara kunnig inom detta område med mmi, kan du hjälpa mig med en sak?
    Jag har en Sony Ericsson Xperia x10 mini telefon och när jag försöker ringa någon så står det ''samtalet avbröts'' eller ''ogiltig mmi-kod''. jag förstår inte vad som menas och hur fixar jag detta? Internet på mobilen funkar perfekt, fast jag kan varken ringa eller smsa..

    Tack snälla!
     
  12. eriksundin

    eriksundin Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 aug 2010
    Inlägg:
    2
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Jag hade också Telia-prefix på min jobbtelefon tidigare. Det funkar att bara slå 140 innan numret med. Alltså utan varken *, + eller #.

    Jag gjorde en app för att kunna lägga till prefixet innan man ringer för att slippa lägga till prefixet i alla kontakter. Sök på Prefix Dialer på market eller hitta QR-länken här http://www.eriksundin.se/coding/prefix-dialer.

    / Erik
     
  13. Bejje

    Bejje Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 mar 2011
    Inlägg:
    89
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Nu väcker jag liv i en gammal tråd. Vad är smidigaste sättet att ringa privatsamtal på i dagsläget när man använder delad faktura?

    Om man har en modern Androidtelefon (Galaxy S2) hur gör man enklast då? Är det prefix dialer från android market som gäller eller finns det bättre sätt?