Ni som haft den ett tag. Hur är det med repor på skärmen?

Diskussion i 'Desire - Frågor och problem' startad av raptor, 26 apr 2010.

  1. Gizgiz

    Gizgiz Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 maj 2010
    Inlägg:
    43
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Haft min Desire nu i lite över en vecka. Fram tills idag har jag varit superförsiktig med den, men nu råkade jag lägga den med skärmen ner på bordet. 10 sec senare inser jag vad jag har gjort och lyfter på den försiktigt, vad ser jag? En minimal repa på 2mm som endast syns i en speciell vinkel.. Inte så mycket att gnälla för kanske men ändå.. Min fina mobil har en repa </3

    95% säker att den kom till för att jag la den på bordet då jag inte såg nån repa när jag inspekterade den nån timme innan :(
     
  2. the_baker

    the_baker Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 apr 2010
    Inlägg:
    60
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Vet hur det känns, man behandlar dom som sitt spädbarn, och vips så är skadan där, det sämsta med det hela är att man vet att den är där och då ser man den hela tiden.

    Riktigt hemskt när det händer :cry::cry:
     
  3. htc_hd2

    htc_hd2 Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 feb 2010
    Inlägg:
    379
    Mottagna gillanden:
    21

    MINA ENHETER

    fan va dålig glas den måste ha, jag har haft min hd2 sen den kom ut, och inte ett enda repa finns på skärmen
     
  4. Anwar93

    Anwar93 Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 apr 2010
    Inlägg:
    464
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Den har ej dåligt glas, och jag tvekar stort på att det va för att han lagt ner det på skrivbordet!! (Dock kan det vara skrivbordet, ifall Lady Gaga har designat det!). Jag har kört nycklar över min, lagt den gång på gång med glaset mot skrivbordet, utan att något hänt!
     
  5. Fizzy

    Fizzy Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 jan 2010
    Inlägg:
    157
    Mottagna gillanden:
    33

    MINA ENHETER

    själv tappade jag min med glaset ner i asfalten här om dagen, å inte en repa på glaset några på kanten av telefonen då den vände om för att ta en till sväng i gruset efter första studsen ^^ . har haft min sen realease å inte en repa (inte sp försiktig heller) så bra glas är de nog :D
     
  6. stefanli

    stefanli Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 feb 2010
    Inlägg:
    286
    Mottagna gillanden:
    44

    MINA ENHETER

    Jag råkade slänga min i backen när jag var på mediamarkt och skulle kolla på bilhållare, den studsade med skärmen i kanten på metallkorgarna dom har på nedersta hyllan. Skärmen klarade sig bra men det blev en lite buckla i metallramen runt skärmen, så den repas inte i första taget.
     
  7. lundstrom.emil

    lundstrom.emil Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 maj 2010
    Inlägg:
    30
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Jag har haft Desiren i snart en månad, efter en vecka då jag hade den i min jackficka i en punch så får man två repor. Nu efter 3 veckor till så har flera nya repor tillkommit och alla har varit i jackfickan ensam. Jag har varit extra försiktig med den då den är ny.

    Alla säger att det är gjort av Gorilla glas men det är ett skämt. Jag har ägt en Cowon S9 som har Gorilla glass och efter 1 år utan skydd så har den inte en enda repa trots att den har utstått med flera höga fall och smällar i både jackfickan och i byxfickan.

    Kompisen har en Hero, som efter 1,5 år har en mängd repor men inget på skärmen.

    Så vad ska man göra nu? Det är mitt största problem just nu och att skärmen är rosa. Såg det efter en jämförelse med min brorsas Desire, som verkligen visade att svart är svart och vit är vit. Men den desirern har damm under skärmen. :(
     
    Last edited: 28 maj 2010
  8. Pallee

    Pallee Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    31 mar 2010
    Inlägg:
    903
    Mottagna gillanden:
    22

    MINA ENHETER

    Jag har haft min sen release. Mina "repor" är mindre än dom diagonala sträcken och således syns inte om man inte tittar -riktigt- noga (tack till tråden för att jag hittade en pytterepa som jag kommer vara medveten om för all framtid >.<). Telefonen har aldrig trillat i backen och legat i min jeansficka eller på skrivbordet hela tiden.

    Glaset som sitter i desires skärm är något liknande gorilla glas men inte alls av samma sjukt höga kvalité utan bara nästan resistent :P Det finns diverse officiella källor på att det inte är gorilla glas. kan dock inte hitta några nu... men budskapet är ungefär: "Nej desire har inte gorilla glas, hade den haft det hade vi inte hållit tyst om det!"
     
  9. nybom

    nybom Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 feb 2010
    Inlägg:
    253
    Mottagna gillanden:
    46
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S10 Exynos

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S10 Exynos
    ROM:
    Stock
    Min snart 18 åriga son som är expert på att tappa sina telefoner har haft sin sedan 14 april. Jag kan inte hitta en enda repa...
     
  10. desire.

    desire. Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 maj 2010
    Inlägg:
    653
    Mottagna gillanden:
    9

    MINA ENHETER

    Har haft min i snart 1 månad och inte en repa, har tappat den en gång pladask sa det med skärmen före på marken i kista, men inte en repa :)
    Har en display skydd men förstörde touchen och började trycka av sig, så tog av den häromdagen, har oxå en sådan billig pouch som finns på ebay, men jag undrar på att sätta tillbaka display skyddet igen, tycker ni jag ska göra det eller??
     
  11. lundstrom.emil

    lundstrom.emil Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 maj 2010
    Inlägg:
    30
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Inget som täcks av garantin eller ska jag maila till HTC angående detta?
     
  12. NiklasO

    NiklasO Professional Droid Hedersmedlem

    Blev medlem:
    21 maj 2010
    Inlägg:
    3 342
    Mottagna gillanden:
    1 644
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Google Pixel 8 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Google Pixel 8 Pro
  13. mikil

    mikil Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 sept 2009
    Inlägg:
    928
    Mottagna gillanden:
    83
    Operatör:
    Tele2, Telenor
    Telefon:
    Samsung Galaxy S21 Ultra

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2, Telenor
    Telefon:
    Samsung Galaxy S21 Ultra
    Telefon 2:
    Samsung Watch Active 2
    Hur vet du att det är en repa om den inte syns? :D:P
     
  14. Blondyz

    Blondyz Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 feb 2010
    Inlägg:
    1 314
    Mottagna gillanden:
    87

    MINA ENHETER

    Jag har haft min n1 sedan februari, inga repor. Har använt min "pouch" en gång.

    Brukar ha den i samma ficka som hörlurar, småskrammel och lite annat skit. Inga repor hitintills konstigt nog. Den har även åkt i backen efter några glas för mycket x antal ggr.

    Men men, jag väntar bara på att något ska hända med den när man gör på detta viset :P
     
  15. SaberBlade

    SaberBlade Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 maj 2010
    Inlägg:
    170
    Mottagna gillanden:
    41
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Pixel 7 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Pixel 7 Pro
    Telefon 2:
    Samsung Galaxy Note 10+
    Har haft den i 3 veckor nu och har ännu inte hittat en repa på skärmen. Jag har en otrevlig vana att titta efter sånt, hehe. Är dock inte som andra mobiler jag haft som har repor bara en kort tid från den dag man köpt den. Plast är det då ju. Är visserligen ganska försiktig med den. Har haft den när jag jobbat med målning, sågning och bärande av diverse föremål och gång i trånga platser där man kan slå i mobilen i järnstolpar om man har otur...la dock av telefonen sist jag gick på sån plats. :D Jepp, är super rädd om min lilla Desire. ;)
     
  16. micke401

    micke401 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 maj 2010
    Inlägg:
    169
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Jobbar inom industri och haft desiren i fickan tillsammans med metallspån i snart fyra veckor och inte minsta märke.. Måste bli toppbetyg för skärmen i det avseendet..
     
  17. Crash

    Crash Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 maj 2010
    Inlägg:
    31
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    i ett tysk androidforum fanns det en kille som har tappat Desiren på trotoaren så att displayen sprack. Sen trakasserade han displayglasset på olika sätt.
    kniv
    stålull
    nyckel
    skruvmeissel
    nagelfil

    displayen var ju ändå förstört så jag skulle nog också ha vågat :cool:

    Crash

    "allt som är kul är antingen omoraliskt, olagligt eller man blir tjock av"
     
  18. tomcat

    tomcat Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 sept 2009
    Inlägg:
    110
    Mottagna gillanden:
    6

    MINA ENHETER

    En månads normal användning (den ligger i byxfickan när den inte används, har inte tappat den i marken - ännu...) = inte en enda repa nånstans, vare sig på skärm eller plasten runt. Min gamla Hero räckte det med att titta argt på så blev baksidan repig.

    Desire verkar ha riktigt, riktigt bra glas.
     
  19. wdac

    wdac Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 okt 2010
    Inlägg:
    33
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    fick troligen en repa på min HTC Desire när jag inte tänkte mig för å la nycklarna i samma ficka som telefonen, eller min plånbok i samma fick "alu plånbok" :(
     
  20. brorsan

    brorsan Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 maj 2010
    Inlägg:
    9
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Jag har haft min desire sen i maj och inte alls varit försiktig med den. Haft den på jobbet (lager), med mig på fyllan, kastar den på bordet istället för att lägga den osv. Jag har små repor som inte syns om man inte letar efter dom. Är förvånad över hur reptålig displayen är!