3 - Desire HD: Säljstopp

Diskussion i 'Desire HD' startad av eBryggis, 30 nov 2010.

  1. eBryggis

    eBryggis Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 nov 2010
    Inlägg:
    6
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Idag gick jag in på en 3-butik och skulle förlänga mitt företagsabonnemang och beställa en HTD Desire HD.

    Säljaren inne i butiken säger att 3 har säljstopp på HTC Desire HD och kommer tidigast få in den om 14 veckor. Om dom ens kommer fortsätta sälja telefonen i framtiden. Säljaren utryckte sig inte i vad som var fel utan sa att HTC har klantat sig lite. Säljaren nämnde även att Telia har återkallat sina levererade Desire HD.

    Någon som vet mer om detta? Stämmer det?
     
  2. Frrr

    Frrr Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 jan 2010
    Inlägg:
    52
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    14 veckor? Då lär det ju ha kommit många roligare telefoner.. :/

    Låter konstigt iallafall.
     
  3. Havoc

    Havoc Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 jun 2009
    Inlägg:
    72
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Såg just att den är borta från deras hemsida. Jag beställde en för ett par veckor sedan och då sa de att den nog inte skulle dröja så länge som till V50 som det stod på hemsidan tidigare.

    Får ta och ringa dem imorgon.
     
  4. Mozze

    Mozze Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 okt 2010
    Inlägg:
    1 380
    Mottagna gillanden:
    93

    MINA ENHETER

    beställ nån annanstans :P
     
  5. eBryggis

    eBryggis Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 nov 2010
    Inlägg:
    6
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Mozze: Det är absolut ett alternativ. Däremot tycker jag det är riktigt intressant att veta varför. Är det något fel på telefonen eller har 3 strulat till sitt avtal med HTC osv.

    Telia, Tele2 och Telenor verkar i alla fall ha kvar Desire HD på sina hemsidor.
     
  6. DCLXVI

    DCLXVI Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 nov 2010
    Inlägg:
    179
    Mottagna gillanden:
    8

    MINA ENHETER

    Låter som tjurbajs...han ville sälja en ny lur, inte att du skulle vänta...
     
  7. Toydroid

    Toydroid Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 jul 2010
    Inlägg:
    222
    Mottagna gillanden:
    14

    MINA ENHETER

    Dom har plockat bort den från hemsidan för att dom inte ska få upp en för stor order stock, aldrig bra när man inte kan leverera varorna, Telia gjorde detsamma när det va problem med leveranserna på vanliga desire, dom plocka bort den från butiken och la upp den sen när leveranserna hade börjat komma igång igen. Att telia skulle ha säljstopp tror jag inte ett dugg på eftersom jag pratade med deras kundtjänst för ett par timmar sen angående min beställning.
     
  8. Dalarna

    Dalarna Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 jan 2010
    Inlägg:
    71
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Anledningen är väl just att dom vill inte ha för mycket backorder på modellen, så därför säljstoppar dom den. Inte att dom har kört ihop något med HTC eller liknande, just bara att dom inte vill lova massa folk telefon och sen inte kunna leverera inom 20 veckor t.ex.
     
  9. eBryggis

    eBryggis Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 nov 2010
    Inlägg:
    6
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Toydroid & Dalarna: Ok, det låter rätt vettigt att inte samla för mycket backorders på modellen. Konstigt att man i så fall inte kan vara ärlig och säga det i direkt butiken.

    Kommer nog avvakta ett tag med att förlänga mitt avtal till det att de får in någon modell som tilltalar mig.
     
  10. Moonshine Fox

    Moonshine Fox Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 nov 2010
    Inlägg:
    193
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    Det är väl inte så konstigt? De vill ju rädda ansiktet.
     
  11. Havoc

    Havoc Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 jun 2009
    Inlägg:
    72
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Kontaktade Tre över telefon nyss. Hon jag pratade med hade inte hört något annat än att HTC hade väldigt svårt att leverera de kvantiteter som folk vill ha. Tydligen är det skärmen det är brist på. De skulle troligen få in några vecka 50 men hur många var ytterst osäker och det skulle knappast räcka till alla som hade beställningar liggande. Jag får hålla tummarna.
     
  12. dubstepshurda

    dubstepshurda Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 nov 2010
    Inlägg:
    80
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Tre är nog det sämsta bolaget som finns. Ingen koll, missledande säljare, idiotiska priser och så vidare. Gör det lätt för er och tänk efter lite innan.
     
  13. kentgoran

    kentgoran Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 okt 2010
    Inlägg:
    302
    Mottagna gillanden:
    25
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Oneplus 6

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Oneplus 6
    Och vilken svensk operatör stämmer inte in där egentligen? :) säger inte att tre är bra, utan att alla är kassa :P

    Sent from my Desire HD using Tapatalk
     
  14. eBryggis

    eBryggis Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 nov 2010
    Inlägg:
    6
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Tyvärr är det den uppfattningen jag har fått. 3 har även det absolut bästa erbjudandet för mig.
     
  15. Drenken

    Drenken Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 jun 2010
    Inlägg:
    163
    Mottagna gillanden:
    12

    MINA ENHETER

    När jag mailade PR-ansvarig på Tre angående detta fick jag följande svar:

    Vi har en lång kö och inga besked från HTC när vi får in flera och i stället för att skapa missnöjde har vi valt att inte ta några nya orders. Men om du är beredd att vänta utan att veta när du får den kan du säkert tjata dig till en beställning från Telesälj eller i en butik.

    Erik
     
  16. svempa

    svempa Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 nov 2010
    Inlägg:
    449
    Mottagna gillanden:
    5

    MINA ENHETER

    säljstopp

    Därför har jag också Tre, även om min DHD är olåst. Det konstiga är att det är svårt att använda den som tel, för det klipper alltid av när man pratar. Man får drygt halva meningarna, resten får man gissa. Har ingen betydelse var jag är. Men följden är att jag slutat att använda den som tel. Gått tillbaka till min gamla som funkar utan att klippa samtalen.
    Kanske har andra erfarenheter av problemet.
     
  17. svempa

    svempa Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 nov 2010
    Inlägg:
    449
    Mottagna gillanden:
    5

    MINA ENHETER

    s

    Tittade i en butik idag, oberoende tillbehör. En kund frågade om DHD. Säljaren tittade i datorn, jag stod snett bakom, och meddelade att fabrikatet HTC är borttaget som produktmärke, för gott. Han försökte inte sälja något annat. Kan ju bottna i att HTC gjort bort sig med lev. HTC har iaf inte skött sig.
     
  18. Henrik21

    Henrik21 Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 nov 2010
    Inlägg:
    5
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Kanske säger mer om butiken än HTC? Visst att HTC har varit otydliga med datumen för leveranser, men det i sig är inte skäl att plocka bort väldigt bra produkter. Det ligger som man brukar säga en hund begravd någonstans.
     
  19. svempa

    svempa Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 nov 2010
    Inlägg:
    449
    Mottagna gillanden:
    5

    MINA ENHETER

    säljstopp

    Företaget omsätter 5,5 miljarder/år, så det var ju ingen lite skutt. Men jag vet ju bara att fabrikatet skulle försvinna, inte varför.
    HTC borde lägga korten på bordet, innan kunderna tröttnar. För det gör många förr eller senare.
     
  20. stf

    stf Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 dec 2010
    Inlägg:
    6
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Jag var inne i en Telia butik i Köpenhamn. De har återkallat sina Htc Desire HD telefoner pga av att skärmen spricker på ena kanten...