Kommentarer/frågor som inte kräver en ny egen tråd

Diskussion i 'Galaxy S - Allmänt' startad av CaptainC, 2 sept 2010.

  1. Edici

    Edici Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 nov 2010
    Inlägg:
    427
    Mottagna gillanden:
    33

    MINA ENHETER

    Beror på vilken rom du vill använda!


    Provat starta om mobilen efteråt?, om det inte löster sig så vet jag tyvärr inte.


    Prova med någon annan rom, kan vara så illa :<, eller uppdatera om du inte kör med senaste versionen.
     
  2. poipoi

    poipoi Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 aug 2010
    Inlägg:
    303
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Någon som vet vad CSC ?
     
  3. JohanH

    JohanH Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 maj 2010
    Inlägg:
    350
    Mottagna gillanden:
    21

    MINA ENHETER

    Min vibrator har slutat fungera, ingen aning om vad som hänt.
    Någon som har en spontan idé om vad som är fel och vad man kan göra åt det?
    Eller är det bara till att lämna in?
     
  4. _z_

    _z_ Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 aug 2009
    Inlägg:
    3 149
    Mottagna gillanden:
    350
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Galaxy Note 8

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Galaxy Note 8
    Stackars dig :-)


    Sent from my HTC Legend using Tapatalk
     
  5. se33

    se33 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 okt 2010
    Inlägg:
    113
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Skulle behöva lite hjälp nu för jag är ute och sladdar :P
    vill kunna spela musik från tfn i bilen och undrar då om det är möjligt att spela musik från mini-usb - usb i bilen? hur får man ut ljud ur mini-usb på telefonen isåfall? :s
     
  6. ZoDeR

    ZoDeR Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 aug 2010
    Inlägg:
    14
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Jag hade ju samma problem men installerade sedan den nyare versionen av Fryo och drog en fabriksåterställning. Min notification bar fungerade då perfekt, sedan installerade jag Superuser och då började den genast krångla. Avinstallerade -> startade om, och nu vipps fungerar den igen.

    Nu måste jag finna något annat sätt att få tillgång till root på, jag som tyckte det var så smidigt med Superuser...:cry:
     
  7. ruf0ns

    ruf0ns Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 okt 2010
    Inlägg:
    1 087
    Mottagna gillanden:
    1 220
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Pixel 8 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Pixel 8 Pro
    Undrar om det är någon som vet någon bra "voice recorder" som finns tillgänglig via market eller liknande.. Jag har laddat hem en hel upp uppsjö med olika men när jag ska använda appen så får jag bara force close hela tiden och det gäller säkert 5-6 olika appar.

    Tacksam för svar
     
  8. Pillard

    Pillard Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 nov 2010
    Inlägg:
    39
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Jag har tillbringat flera dar nu med att försöka läsa in mig på vad man kan göra för att snabba upp telefonen lite. Jag kör verkligen inte massa appar i onödan eller så men ändå är den sjukt seg när jag skriver mail eller i IM-klienten.

    Eftersom jag inte är alltför vågad eller har dunderkoll så vill jag göra en så enkel "trimning" som möjligt. Vad jag förstått så finns det ju hur många olika vägar som helst att gå men jag tycker att speedmod verkar vara den tryggaste. Roota vill jag dock helst inte göra, om jag däremot kunde få mobilen att bli "svensk" på köpet så blir jag glad (har lite italienska appar som jag inte kan ta bort idag och de är ju rätt onödiga, minst sagt. För att kunna lägga in den måste jag dock ha JPO, JPA eller motsvarande. Jag har idag Froyo JP5, som är nån italiensk version. Hur kan jag flasha telefonen så att jag får JPO? Tyvärr är jag helt nybörjare så jag behöver hjälp från absoluta början. Har förstått att det borde gå att flasha den men vilken flashning ska ja göra som passar till just min? Om jag flashar in nån helt annan, kommer registryt i min telefon få spatt när den vill vara italiensk?
     
  9. Silverbullit

    Silverbullit Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 okt 2010
    Inlägg:
    67
    Mottagna gillanden:
    8

    MINA ENHETER

    Den här tråden är faktiskt till för mobiltelefoner kompis! :ehm:
     
  10. Anzen

    Anzen Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 jun 2010
    Inlägg:
    510
    Mottagna gillanden:
    21

    MINA ENHETER

    Onödigt...

    För övrigt så kunde du säga om du lagt in någon inofficiell programvara på telen? Kan vara en bugg.

    Testa fabriksåterställa mobilen, ta backup på apparna bara.
     
  11. se33

    se33 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 okt 2010
    Inlägg:
    113
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    mena ju micro usb...
    men ingen som har nått svar? går detta ???
     
  12. ZoDeR

    ZoDeR Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 aug 2010
    Inlägg:
    14
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Jag har bara testat TapeMachine lite och måste säga att den fungerar faktiskt förvånansvärt bra, har spelat in diverse saker och tycker ljudkvaliteten är toppen, även när man spelar in saker med väldigt hög volym! Dessutom finns det en hel del inställningar att leka med, så ladda ned och testa, gillar du det är det bara att köpa så du kan spela in i längre än 1min. :)
     
  13. Akillles

    Akillles Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 jul 2010
    Inlägg:
    1 738
    Mottagna gillanden:
    413

    MINA ENHETER

    Jag behöver lite akut hjälp här:)
    kör adb-kommandot push och försöker lägga tillbaka min framework.res.apk men jag får felmedelandet att det inte finns tillräckligt med utrymme.
    Hur kan jag fixa det? Jag vill inte resetta telefonen för det har jag inte tid med nu.
    Telefonen startat alltså inte nu.

    Edit:Phuu, ja löste genom att lägga över filen till en update.zip till sdcard och den recoveryläge
     
    Last edited: 26 nov 2010
  14. JohanH

    JohanH Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 maj 2010
    Inlägg:
    350
    Mottagna gillanden:
    21

    MINA ENHETER

    Självfallet så menade jag det som får telen att vibrera! :P
    Kör orginal sedan froyo uppdateringen. Är dock sugen på att flasha in något, men vet inte vad ...
    Vibratorn (läs rad 1 i detta inlägg!) har hoppat igång nu efter ett par dagar, så jag vet inte vad som hade hänt.
     
  15. Bearswe

    Bearswe Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 nov 2010
    Inlägg:
    26
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Vet nån om man kan stänga av "funktionen" att varje gång man skriver bokstaven I ensam så blir den STOR? Har svenskt tangentbort. E ju inte snyggt när man skriver, t.ex I forat...
     
  16. Lias08

    Lias08 Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 okt 2010
    Inlägg:
    1 096
    Mottagna gillanden:
    658
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    iPhone 15

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    iPhone 15
    Telefon 2:
    iPhone SE
    Jag vill överföra lite bilder från min Macbook Pro till luren som är förstås en SGS, finns Kies till Mac också?
     
    Last edited: 30 nov 2010
  17. brandten

    brandten Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 nov 2010
    Inlägg:
    74
    Mottagna gillanden:
    10

    MINA ENHETER

    Om man ska "roota" en SGS (vilken guide ska man följa?), kommer allt som ligger på att försvinna då?
    Om man efter ingreppet inte tycker att det blev bättre och vill rulla tillbaka telefonen som den var out of box ska man:

    1: Göra en fabriksåterställning från menyn?
    2: Slå in den där koden (vad den nu var)?
    3: Följa den här eller någon annan guide?
     
  18. albatorsk

    albatorsk Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 apr 2010
    Inlägg:
    83
    Mottagna gillanden:
    7

    MINA ENHETER

    Jag har precis samma bekymmer, men det har inget med super user att göra för min del, för detta var ett problem redan innan jag rootat min telefon.

    Vanligtvis fastnar "rullgardinen" precis så att man ser handtaget, och inget mer. Går man till hemskärmen och väljer "Menu -> Notifications" så rullar den ner helt som vanligt, och då funkar det att rulla upp den igen genom att dra i handtaget. Men om jag släpper den så kan jag inte dra ner den igen.

    Den enda lösningen jag har är att starta om telefonen, men det är ganska omständigt. Är det någon annan som känner till någon bra metod att lösa det på utan att starta om hela telefonen?
     
    Last edited: 1 dec 2010
  19. S-Droid

    S-Droid Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    27 jul 2010
    Inlägg:
    4 638
    Mottagna gillanden:
    666

    MINA ENHETER

    Ett litet störande fel jag har är att skärmen känner för att tända sig själv, sitter och kör och ser att den tänder skärmen och jag tänker att nu kommer det ett mess men icke,efter ett par sek så släcks den.

    Jag har lärt mig leva med det ;)
     
  20. ducken

    ducken Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 jun 2010
    Inlägg:
    2 428
    Mottagna gillanden:
    162

    MINA ENHETER

    Finns det någon app eller något som gör att telefonen konstant kör på 2G men när man behöver använda internet t.ex. så drar den igång 3G/H om möjligheten finns med täckning och liknande?

    Om jag under Inställningar-Trådlöst nätverk-Mobila nätverk-Nätläge-GSM endast så kör den väl hela tiden på 2G, även när jag behöver ha internetåtkomst så att säga?

    Vi bortser helt från Wifi i denna frågan.