WF starta om sig!

Diskussion i 'Wildfire' startad av Hjulspinn, 2 dec 2010.

  1. Hjulspinn

    Hjulspinn Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 sept 2010
    Inlägg:
    80
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Hej,

    har försökt att söka utan framgång.

    Min WF startar om sig bara som det är. Detta problemet har uppstått på senare tid, och jag kan inte koppla det till någon app heller. Någon som har likande problem?
     
  2. Tapas

    Tapas Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 aug 2010
    Inlägg:
    30
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Min WF startar också om sig själv ett par ggr i veckan, har ingen aning om vad det kan bero på.
     
  3. swedebear

    swedebear Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 feb 2010
    Inlägg:
    285
    Mottagna gillanden:
    8
    Telefon:
    OnePlus 3T

    MINA ENHETER

    Telefon:
    OnePlus 3T
    Har faktiskt aldrig råkat ut för det alls så jag kan inte ge något konkret råd, vad jag noterade dock när jag körde LauncherPro var att det för mig verkade hänga telefonen ibland så jag fick rycka batteriet. Jag vet inte om ni använder nåt annat HTC Sense dvs det som följer med telefonen, annars kan kanske en återställning vara att rekommendera
     
  4. Stutlake

    Stutlake Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 dec 2010
    Inlägg:
    5
    Mottagna gillanden:
    0
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Pixel 7 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Pixel 7 Pro
    Telefon 2:
    HUAWEI P20
    Telefon 3:
    HTC One X+, Sony Z3
    Min lilla historia böjar med att jag tyckte att batteritiden var dålig, så jag fann foruminlägg här och där som tipsade om att ändra nätverksläget till endast WCDMA från kombon GSM/WCDMA. Frid och fröjd, jag tyckte det hjälpte. Men när mitt batteri dog en dag fick jag sen inte igång telefonen igen, det gick bra fram tills jag knappade in min pinkod, då startade den om sig. Om och om igen försökte jag men eftersom det var mitt i natten sket jag i det så länge. På morgonen mindes jag min tidigare ändring och efter ett par försök han jag ändra tillbaka till GSM/WCDMA innan den bootade om. Fast jag var väl inte säker på att det var just det som var felet, men det funkade just då. Senare bytte jag till baka till endast WCDMA igen.
    Efter en vecka eller två stängde jag av min telefon av någon anledning. Och fick inte igång den igen! Jävligt skumt tyckte jag. Jag hann aldrig ändra inställningen den här gången innan den bootade om sig... Jag märkte den här gången att istället för att knappa in min minkod kan man hålla in startknappen och välja flygplansläge. Då funkade allt i telefonen precis som den ska i begränsat flymode men i det läget kan man inte ändra nätverksinställningen. Så fort jag avaktiverade det startade den om sig igen! Det gjorde ju att jag misstänkte att det kanske inte var telefonen som var trasig, givetvis kanske inte fungerade optimalt men ändå. Lite googling berättade att en del hade problem med 3G anslutning och gamla simkort, och mitt kort är fasen säkert 5år! Jag testade med min tjejs nyare simkort då funkade allt utmärkt, och jag kunde ändra inställningen med hennes kort i. Mitt är ett gammalt tele2/comviq kort som det står GSM på, själva chipet är lite större än nyare chip. Så nu är ett nytt beställt och väntas i postlådan idag! Så kolla kanske simkortet innan du latchar med återställningar och sånt!
    Slutsats: Kompatibilitet med gamla simkort verkar inte vara WFs starka sida!
    (sökträffshjälp kanske?: boot loop starta om sig bootar om restart)
     
  5. Hjulspinn

    Hjulspinn Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 sept 2010
    Inlägg:
    80
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Inga av ovanstående svar har varit min lösning.

    Jag har försökt att klura ut när min WF hänger/startar om sig. Det gjorde den till exempel när jag gjorde uppdateringar på Market, flera gånger dessutom.

    Jag funderar på om jag har laddat ned någon app som är "svartlistad". Frågan är om en app kan få telefonen ur balans?

    Jag har sökt och sökt utan att finna och snart pallar jag inte med telefonen längre, så snabba svar önskas!!!
     
  6. Noseone

    Noseone Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 jul 2010
    Inlägg:
    106
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    Min startar om sig oxå, någon gång i veckan. Helt random.
     
  7. Hjulspinn

    Hjulspinn Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 sept 2010
    Inlägg:
    80
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Någon gång i veckan är OK tycker jag då man skall starta om telefonen ibland. Dock tycker jag inte att den skall göra det vid uppdatering osv.

    Känns lite som att mobilen inte "klarar av" att hantera de åtgärder jag försöker att utföra. Nu har jag uppdaterat den i alla fall och hoppas på att felet försvann.