Skärmlås ineffektivt på Desire Z?

Diskussion i 'Desire Z' startad av hkkla, 2 dec 2010.

  1. hkkla

    hkkla Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 feb 2010
    Inlägg:
    191
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Nu är jag tillbaka med en Android-lur efter några månader med andra alternativ.
    Som forumkategorin antyder så blev det en Desire Z den här gången och den är trevlig. Jag har dock ett irritationsmoment och det är skärmlåset.

    Det jag upplever som ett problem är att man inte har något bra knapplås mot att tända skärmen när tangentbordet fälls ut. Man behöver inte fälla ut det mycket för att telefonen ska tändas upp och visa hem-skärmen. Det kan lätt ske i en ficka som är lite slappare och rymligare.

    Är det här någon inställning nånstans eller finns det kanske nån app som biter på detta?
     
  2. hkkla

    hkkla Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 feb 2010
    Inlägg:
    191
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Efter mycket pill hittade jag det. Dra ner tiden till inaktivitet till omedelbart så löste sej mitt bekymmer.
     
  3. mullepol

    mullepol Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 dec 2010
    Inlägg:
    22
    Mottagna gillanden:
    6
    Telefon:
    Samsung S21

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Samsung S21
    Telefon 2:
    OnePlus 3
    Platta:
    Samsung Tab S8
    Övrigt:
    Samsung Watch 4
    Blir det inte konstigt att ha omeddelbar inaktivitet? Slocknar den inte för snabbt?

    Tycker själv det vanliga låset fungerar konstigt. Antingen måste man både trycka på knappen i toppen och göra hela swipprocessen eller så går den igång på alla knappar. Måste finnas ett mellanting.
     
  4. hkkla

    hkkla Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 feb 2010
    Inlägg:
    191
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Nä jag har inte märkt av att det skulle bli konstigt. Den slocknar när jag vill att den ska slockna, när jag trycker på power eller när jag fäller ut den använder jag grafiskt lösenord för att komma in i den helt igen.