Motorola Defy

Diskussion i 'Defy/Defy+' startad av Stoney, 3 sept 2010.

  1. McZ

    McZ Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 nov 2010
    Inlägg:
    223
    Mottagna gillanden:
    12

    MINA ENHETER

    Jag har inte varit uppkopplad mot 3G. Endast haft dom vanliga mottagningsstaplarna, inga extra ikoner för 3G.

    Har kass 3G mottagning hemma så jag brukar köra på vanliga 2G för att den inte ska söka 3G och hålla på o byta hela tiden beroende på vart jag är hemma. Eftersom det tömmer batteriet väldigt fort, iallafall på min SE w902.

    Har nu varit utan telefon i mer än en vecka, postade den tillbaka till Clove tisdags förra veckan. Det blev 175kr för frakt samt REK upp till 10000:- med posten.
    Enligt postens hemsida så lämnade telefonen Sverige torsdags förra veckan mer kan man inte spåra när man skickar REK. Brev. Men jag tycker det har tagit fasligt lång tid från det att den lämnat Sverige och till Clove (Dom har inte fått den än) det tog 3 dagar att få hem den.

    Riktigt surt att vara utan. speciellt när Clove nu har sänkt priset på telefonen med £20 vilket betyder att folk som beställt nu hinner få sin före mig samt billigare.
     
  2. swepred

    swepred Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 dec 2010
    Inlägg:
    1
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    tjena.
    är ny här och långt ifrån proffs på telefoner som många är här.
    deremot är jag grym på att misshandla telefoner, vet ej hur många som jag kraschat genom åren, nu senast en se xperia.
    har inte varit så förtjust i den då jag tyckt att ljudet är lågt och nu har jag fått så mycket slipspån i högtalaren att högtalaren lagt av så jag måste prata med högtalarfunktionen och skärmen är spräckt.
    däremot gillar jag tangentbotdet och pekskärmeriet och vill ej gå tillbaka till knapptelefon.
    googlade för en tid sedan på tåliga lurar och hittade denna motorola defy som verkar va som skulle hålla för mej kanske
    har ett 3 abonemang och lyssnar på radioapps och facebookar lite.
    är det bara att plugga i mitt sim och börja köra,med engelska menyer då givetvis.
    eller är det en massa mek?

    en androindnovis som är tacksam för svar av androidproffsen.
     
  3. Lullebulle

    Lullebulle Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 jan 2010
    Inlägg:
    892
    Mottagna gillanden:
    60

    MINA ENHETER

    Vad jag läst så kommer Defy'n med Motoblur fullproppat med widgets på alla 7 hemskärmarna ur lådan, så du får väl typ rensa hemskärmarna, synka dina kontakter osv och ladda ner appsen du vill ha igen.
     
  4. Cirap

    Cirap Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 mar 2010
    Inlägg:
    456
    Mottagna gillanden:
    19

    MINA ENHETER

    Bara att plugga in sim o köra. Min defy identifierade tom. Nätverksinställningar direkt. Widgets låg inte på sju homescreens, tror det var tre. Och drar man hem launcher pro försvinner alla direkt
     
  5. Lullebulle

    Lullebulle Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 jan 2010
    Inlägg:
    892
    Mottagna gillanden:
    60

    MINA ENHETER

    Nja, widgetsen ligger ju i bakgrunden då, är nog bäst att ta bort dom sen skaffar du launcherpro.
     
  6. Jonsson

    Jonsson Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 dec 2009
    Inlägg:
    160
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

  7. parbo

    parbo Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 nov 2010
    Inlägg:
    7
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

  8. parbo

    parbo Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 nov 2010
    Inlägg:
    7
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    ...fast när man kom till kassan så var den tyska momsen utbytt mot svensk => €350. :(
     
  9. StrangeC

    StrangeC Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 dec 2010
    Inlägg:
    6
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Jag slog till på en svart-vit Defy från http://www.handyattacke.de/handys/motorola-defy-schwarz-wei.htm för 317.69€ och passade samtidigt på att köpa ett 8GB minneskort. Totalt, inkl frakt, betalade jag 353,70€ = 3.254 SEK.

    Det här kommer att bli min första "smartphone" så jag misstänker att jag kommer att besöka den här delen av forumet väldigt frekvent den närmsta tiden...
     
  10. Cirap

    Cirap Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 mar 2010
    Inlägg:
    456
    Mottagna gillanden:
    19

    MINA ENHETER

    Då har man testat vattentåligheten:

    På väg hem från jobbet råkade jag doppa motorvärmarkabeln i en snöhög, sedan slängde jag kabeln på passagerarsätet där snön ramlade av och bildade hög utan min vetskap. Väl hemma skulle jag lägga Defyn på sätet under tiden jag koppla in sladden igen. Telefonen hamnade givetvis i snö/vatten

    Inga problem. Jag bara flinade
     
    Last edited: 3 dec 2010
  11. Jonsson

    Jonsson Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 dec 2009
    Inlägg:
    160
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    @Cirap
    Bra jobbat!
     
  12. Stoney

    Stoney Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 aug 2010
    Inlägg:
    68
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    För mig tog nyfikenheten överhanden förra helgen. La min i en skål vatten. Den lyste så fint så. Testade sedan att ringa till den när den låg där i skålen. Funkade med fint. Så nöjd så: )
     
  13. Fluke

    Fluke Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 okt 2010
    Inlägg:
    40
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Hämtade ut min defy i dag. Riktigt trevlig telefon. Snacka om skillnad mot X8 jag hade. Dock passar ej USB kabeln som följde med defyn. Varken i defyn eller X8an.
     
  14. Lullebulle

    Lullebulle Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 jan 2010
    Inlägg:
    892
    Mottagna gillanden:
    60

    MINA ENHETER

    Vart köpte du den?
     
  15. Rikko

    Rikko Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 okt 2010
    Inlägg:
    137
    Mottagna gillanden:
    9
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Samsung Galaxy S8+

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Samsung Galaxy S8+
    Last edited: 3 dec 2010
  16. Lullebulle

    Lullebulle Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 jan 2010
    Inlägg:
    892
    Mottagna gillanden:
    60

    MINA ENHETER

  17. Rikko

    Rikko Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 okt 2010
    Inlägg:
    137
    Mottagna gillanden:
    9
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Samsung Galaxy S8+

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Samsung Galaxy S8+
    Ja, så klart. Glömde skriva det. :o Tackar!
     
  18. Cirap

    Cirap Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 mar 2010
    Inlägg:
    456
    Mottagna gillanden:
    19

    MINA ENHETER

    pluggen måste vara vinklad åt rätt håll, samt att pluggen verkar vara lite vinklad i telefonen
     
  19. Fluke

    Fluke Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 okt 2010
    Inlägg:
    40
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Den är köpt från pixmainia.
    Alltså motorola original kabeln som följde med defy´n passar inte i defy´n. Eller i X8´an. Men X8 kabeln passar i båda. Kontakten är "rätt" men passar bara inte. Känner inte för att vålda in den.
    Verkar vara lite för mycket plast på insidan av kontakten på usb kabeln..
     
  20. krstec

    krstec Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 sept 2010
    Inlägg:
    56
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    Är det någon som haft problem med högtalaren än? Finns väldigt många användare på forum som säger att deras högtalre dött efter någon vecka, och att problemet förstärkts om man använder hörlurs uttaget. Sägs vara ett stoort och omfattande hårdvarufel!
    Min första telefon e vid liv än dock och har getts bort faktistk så köpt just en ny till på ingående från amazon, e lite orolig/nojig över att man kankse skulle väntat dock. Någon som har någon erfarenhet av att ljudet försvunnit än?