Har du lagat powerknappen?

Diskussion i 'Nexus One - Allmänt' startad av esseven, 1 sept 2010.

?

Har du lagat powerknappen?

  1. Ja

    31 röst(er)
    23,7%
  2. Nej

    100 röst(er)
    76,3%
  1. Honn

    Honn Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 feb 2010
    Inlägg:
    63
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Borde skicka in min, men tanken på att behöva leta fram min gamla SE905 lockar inte direkt. Försöker lösa allt med appar istället.
     
  2. bab

    bab Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 feb 2010
    Inlägg:
    42
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Har någon försökt laga den själv?
     
  3. esseven

    esseven Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 sept 2009
    Inlägg:
    406
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Varför skulle man göra det?
     
  4. bab

    bab Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 feb 2010
    Inlägg:
    42
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    För jag vill inte vara utan telefon i obestämd tid + att jag har rootat telefonen och då kanske det blir tjafs om garantin.
     
  5. esseven

    esseven Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 sept 2009
    Inlägg:
    406
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Ok, ja lycka till. Jag tror inte dom bryr sig om rootningen iofs. Sen är dom visst ganska snabba nuförtiden mot i höstas.
     
  6. jonaz

    jonaz Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 feb 2010
    Inlägg:
    929
    Mottagna gillanden:
    17

    MINA ENHETER

    Nä dom har ju inte brytt sig om rootningen på alla andra 100 telefoner som det skrivits om här, varför skulle dom bry sig om att just din är rootad? nu glömde du tänka efter innan du skrev va? :)
     
  7. DrLaban

    DrLaban Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 mar 2010
    Inlägg:
    925
    Mottagna gillanden:
    94

    MINA ENHETER

    Sen är det ju inte så obestämd tid om man ser över alla de ärenden som nämnts. Min var iväg i cirka tre veckor. Vill man så kan man höra av sig till HTC och höra hur det går. De var i alla fall hjälpsamma när jag hörde av mig. Mer övertygad om att jag får god service genom HTC:s repair center kan jag inte vara, jag skulle aldrig tveka att skicka in min telefon till dem igen om något strular.
     
  8. bab

    bab Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 feb 2010
    Inlägg:
    42
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Hade jag velat skicka in min telefon så hade jag inte ställt frågan till att börja med. Vill bara veta om nån lagat den och isf hur... Märkligt att det ska vara så svårt med en enkel fråga.
     
  9. jonaz

    jonaz Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 feb 2010
    Inlägg:
    929
    Mottagna gillanden:
    17

    MINA ENHETER

    Den frågan har du ju svar på i den Klistrade tråden i detta forum? Samt i väldigt många andra trådar faktiskt.
     
  10. esseven

    esseven Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 sept 2009
    Inlägg:
    406
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Du skrev två anledningar till varför du inte ville skicka in din telefon. Var där fler?
     
  11. DrLaban

    DrLaban Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 mar 2010
    Inlägg:
    925
    Mottagna gillanden:
    94

    MINA ENHETER

    Med tanke på de kommentarer som kommit fram så är det rimligaste svaret: Nej, det är ingen som försökt laga powerknappen själv.
    Fast det finns ju inget som hindrar att du skulle kunna försöka och vara den första. Och om du bestämmer dig för att göra det så är jag helt klart intresserad av en guide hur det görs och gärna med bilder.
     
  12. DrLaban

    DrLaban Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 mar 2010
    Inlägg:
    925
    Mottagna gillanden:
    94

    MINA ENHETER

    [Off-topic]Sen kan jag till viss del hålla med bab i att det ibland blir lite snett med hur "en enkel fråga" kan besvaras. Det händer rätt ofta att man inte får ett rakt svar utan en massa alternativ till hur man kan gå till väga att lösa problemet, även om det inte är det man vill ha besvarat från första början.
    Men sen är det också frågeställarens uppgift att tolka svaren eller fundera över om man var tillräckligt tydlig och se sammanhanget i diskussionen som förs.
    Ingen här får någon form av lön eller annan ersättning för att de lägger ner tid att besvara frågor och därför kan jag tycka att man har råd att vara lite ödmjuk när svaren inte riktigt "passar".[/Rätt så långt off-topic märkte jag så här i efterhand]
     
  13. isMaskin

    isMaskin Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 sept 2009
    Inlägg:
    215
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Måste säga jag är nöjd med HTC support.

    Fick tillbaka min idag. Dom hade bytt ut skalet på den tydligen fast jag inte påpekat något om det. Ny front på skärmen (dvs min skärm är fortfarande samma men jag har inte märkt crazy screen än så det har väl skett en förbättring där) och fixat powerknappen.
     
  14. swimtoast

    swimtoast Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 aug 2009
    Inlägg:
    58
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Skickade iväg min Nexus för lagning av powerknappen för ca två veckor sedan. Hämtade ut telefonen EXAKT en vecka senare hos DHL.

    Telefonen var rootad men det påpekade dem inte. Jag hade inte ens ett kvitto på köpet av min Nexus. Scannade in den där informationsetiketten som finns på baksidan på kartongen och skickade med den som "bevis" av köpet...

    Däremot var den fabriksåterställd, låst bootloader och uppdaterad när jag fick den. Nu har jag återigen rootat den.


    Tveka inte på att lämna in den. Det gör susen! :D


    Mvh
     
  15. isMaskin

    isMaskin Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 sept 2009
    Inlägg:
    215
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    jävla mög, crazy screen är tillbaka efter några dagar. Nu skiter jag i detta o köper en Nexus S istället
     
  16. esseven

    esseven Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 sept 2009
    Inlägg:
    406
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Sicket skit.. Jag har min inne nu och lär eventuellt få digitizern utbytt också. Jag hoppas verkligen att HTC kommer att släppa ytterligare en Google Phone, för Samsung är jag inte sugen på efter att ha gått på Galaxy i7500-floppen. Tycker NS ser så plastig ut dessutom.:ehm:
     
  17. swipe

    swipe Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 jan 2010
    Inlägg:
    35
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Fick tillbaka min N1 efter ca 1,5 vecka och de hade därtill bytt ut min trackball :) Powerknappen har fått en annan känsla när man trycker på den, vilket får mig att tro att det faktiskt kan hålla längre den här gången. Som alla andra fick jag dessutom tillbaka den med låst bootloader, vilket egentligen kvittar. Dock kommer jag vänta med root till dess att Cyanogen rullar ut CM à la Gingerbread.

    Sammanfattningen är att det gick bättre än vad jag förväntat mig, så ni som har problem: skicka in den!
     
  18. Jaykob

    Jaykob Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 feb 2010
    Inlägg:
    42
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    HTC-supporten framstår inte speciellt professionella..

    Ska skicka in N1:a nu och ringt HTC den 29/12. Kundtjänstkillen verkade allmänt seg när han stapplade fram sina svar på mina frågor. Tillslut verkade det som att han hade lyckats skriva in min adress och bokat upphämtning(!) av min telefon, i morgon tisdag. Han avslutade dock samtalet med "skulle du kunna ringa in igen på måndag för att kolla så att allt stämmer". Pass som jag blev svarade jag att jag absolut kunde ringa upp, men undrade såklart varför.
    Svaret jag fick var i stil med "jo men ifall bokningen inte gick in så kan man snabbt fixa till det dagen innan". Skumt som fan tänkte jag men tackade och lade på luren.

    Lade precis på luren efter att ha suttit i telefonkö i 35 minuter till HTC efter att jag fått berättat för mig att dom inte riktigt visste vad dom skulle göra med ärendet, eftersom det var en Nexus One. Hon bad mig ringa upp i morgon IGEN för att få prata med någon som visste hur det låg till med det nya systemet för just Nexus One.

    VAFAN o_O
     
  19. esseven

    esseven Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 sept 2009
    Inlägg:
    406
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Jävligt skumt. Har dom nya regler från den 1:a och killen som tog emot ordern visste det, och fördröjde ordern. Hoppas inte ;(.. Två års garanti är ju 2 års garanti..
     
  20. Jaykob

    Jaykob Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 feb 2010
    Inlägg:
    42
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Jo precis. Jag tänkte snarare att det var schysst eftersom dom hämtar telefonen hemma hos mig :D Men undrar vafan dom håller på med..