Lösning på WiFi och 3G problem?

Diskussion i 'Legend' startad av resorb, 3 dec 2010.

  1. resorb

    resorb Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 okt 2010
    Inlägg:
    86
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Börjar bli riktigt irriterad på min Legend nu. Kopplar upp och ner wifi och 3g hela tiden, och jag hittar ingen lösning..
    Köpte en ny router då jag hört att det kunde vara problemet, samma problem.
    Har även testat hos ett par polare, stängt av wifi för att bara köra på 3g, ingen förbättring alls :(
    Ingen annan telefon med wifi jag haft har någonsin strulat. Och jag har mkt bra 3g täckning via Tele2 med andra telefoner och 3g modem.

    En polare med en Hero som har samma operatör sitter jämte mig och surfar utan bekymmer på 3g och jag kan knappt koppla upp :mad:

    Finns det någonting i inställningarna jag kan göra som jag kanske missat eller är det bara att leva med problemet?

    Hjälper det att byta SIM-kort? Mitt har 3-4år på nacken...

    Mvh

    Resorb
     
    Last edited: 3 dec 2010
  2. gualm

    gualm Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    31 jul 2010
    Inlägg:
    1 474
    Mottagna gillanden:
    568
    Operatör:
    Vimla!
    Telefon:
    Samsung Galaxy S24

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla!
    Telefon:
    Samsung Galaxy S24
    Köpte en Legend på Telenor i måndags. Dom rekommenderade att simkortet inte skulle vara äldre än två år.

    Sent from my HTC Legend using Tapatalk
     
  3. Ramboline

    Ramboline Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 jun 2009
    Inlägg:
    2 686
    Mottagna gillanden:
    925

    MINA ENHETER

    Sätt telefonen enbart på WCDMA då kör du enbart på 3g,men du förlorar 2g nätet.Meny,inställninger,trådlöst och nätverk,mobila nätverk och till sist Nätverksläge.Brukar själv och ändra om jag vill lyssna på nätradio
     
  4. Segimer

    Segimer Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 nov 2010
    Inlägg:
    6
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Hej, det finns redan en tråd om ämnet: https://swedroid.se/forum/showthread.php?t=8187

    För övrigt, har du kontaktat HTCs kundtjänst?
    Jag gjorde det för några månader sedan angående WiFi-problemet och fick som svar att jag skulle fabriksåterställa telefonen vilket inte hjälpte ett dugg.
    Kan man reklamera den tro?
     
    Last edited: 4 dec 2010
  5. resorb

    resorb Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 okt 2010
    Inlägg:
    86
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Kollade igenom tråden, verkar va ett vanligt fel på Legend :( OM det är mjukvarurelaterat borde det vara löst med en uppdatering. Men det är riktigt irriterande problem. Har nu ställt in telefonen på endast WCDMA och stängt av wifi så det funkar ok nu. Men iom att det går mkt snabbare att köra på wifi, och telefonen HAR det vill man ju kunna använda det med.. Får väl bita i det sura. Verkar också som GSM/3G täckningen är sämre än andra telefoner med, om man ska skylla på alu skalet då?
    "Är det inte det ena så är det det andra sa kärringen och fick näsblod.." ;)