Behövs skärmskydd?

Diskussion i 'Hero' startad av fleischer444, 23 mar 2010.

  1. fleischer444

    fleischer444 Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 sept 2009
    Inlägg:
    257
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Har precis sålt min Hero och tänkte köpa mig en Desire nästa månad och min fråga är behövs skärmskydd? Har haft invicibleshield på Heron men det kändes så himla klistrigt och jag gillade det aldrig.
    Har hört många som säger att skärmskydd på en HTC är som dubbla kondomer.
    Så finns det någon därute som har repat skärmen på sin HTC Hero eller går det typ inte?
     
  2. D-Droid

    D-Droid Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 sept 2009
    Inlägg:
    1 348
    Mottagna gillanden:
    88

    MINA ENHETER

    Skärmskydd kan förstöra den yta som ligger på skärmen som är till för att förhindra fettmärken från pommes frittes fingrar så jag skulle inte rekommendera skärmskydd. Apple slutar sälja skärmskydd av denna anledning.

    Bättre isåfall att fixa en liten mobilväska, jag köpte en på Telia för 129 spänn som utan problem får plats i fickan.
     
  3. Drogen

    Drogen Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 dec 2009
    Inlägg:
    11
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Har kört min Hero utan skydd direkt i jeans och jackficka i flera månader utan en skråma.
     
  4. fleischer444

    fleischer444 Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 sept 2009
    Inlägg:
    257
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Har alltid haft mobil ficka till mina mobiler men dom motverkar syftet om man råkar få ner skräp. Sen är det skönt att slippa väska. Köper ny mobil varje halv/helår och då vill man ju ha en fin mobil som är lätt såld. Aja man måste väl ta första stegen någon gång och testa.
     
  5. mirose

    mirose Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 mar 2010
    Inlägg:
    167
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Mao så är Hero´n ganska reptålig? är van med "gamla telefoner och de är ju ganska lätta att repa men är ex InvisibleSHIELD överkurs för denna telefon?
     
  6. Farmfield

    Farmfield Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 nov 2009
    Inlägg:
    1 002
    Mottagna gillanden:
    54

    MINA ENHETER

    Om jag förstått det rätt så ligger olefobi-behandlingen (latin för olje-fobi = fettavstötande) i glasytan så det är inte så att det förstör utan på glaset utan att skärmskyddet i sig själv oftast inte är oleofobiska. Invisible Shield verkar iof bättre på att stöta bort eller få synliga fellfleckar men som många andra hatar jag personligen känslan av InvisibleShield.

    Jag körde ett billigt skitskydd i ett par månader men tröttnade och kör sedan nån månad eller två med skärmen utan skydd. Men jag skulle personligen aldrig lägga luran i fickan ihop med t.ex. nycklar... Men skärmen skall ju vara sjukt tålig...
     
  7. mikil

    mikil Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 sept 2009
    Inlägg:
    928
    Mottagna gillanden:
    83
    Operatör:
    Tele2, Telenor
    Telefon:
    Samsung Galaxy S21 Ultra

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2, Telenor
    Telefon:
    Samsung Galaxy S21 Ultra
    Telefon 2:
    Samsung Watch Active 2
    Trodde det bara var tjejer som hade mobilen tillsammans med nycklar etc...gråter nästan varje gång jag ser en tjej helt spontant slänga ner en ny iPhone/Hero osv. i väskan.
     
  8. _z_

    _z_ Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 aug 2009
    Inlägg:
    3 149
    Mottagna gillanden:
    350
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Galaxy Note 8

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Galaxy Note 8
    Ja den är grymt reptålig & jag vet inte hur man ska repa den om man inte har nycklar eller dyligt i samma ficka. Har haft min i över ett halvår & det händer faktiskt ibland att den av misstag hamnar i samma ficka som nycklar eller mynt i jackan men skärmen är helt perfekt.

    Nej, det behövs inget fånigt skydd :cool:
     
  9. Lenax

    Lenax Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 feb 2010
    Inlägg:
    376
    Mottagna gillanden:
    47

    MINA ENHETER

    Håller med...skydd för skärmen behövs inte alls. Det som i så fall skulle kunna behövas är skydd för resten av mobilen...tappar du den (mot förmodan ;) ) så skadas/repas lätt andra delar. Skulle väl kanske se lite konstigt ut :P. Själva skärmen är i alla fall grymt tålig.
     
  10. bena

    bena Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 nov 2009
    Inlägg:
    29
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

  11. Twattycake

    Twattycake Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 nov 2010
    Inlägg:
    1
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    kan du rekommendera detta skydd då? att de inte påverkar touchen eller något annat värt att veta? ska köpa desire z och samtycker starkt i att invis shield suger kalasdase...
     
  12. _z_

    _z_ Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 aug 2009
    Inlägg:
    3 149
    Mottagna gillanden:
    350
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Galaxy Note 8

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Galaxy Note 8
    Vissa envisas att använda dessa skydd & det är inget fel i det om man trivs med det, fördelen är att det inte lika lätt blir fettfläckar.

    Själv så har jag testat många olika HTC samt iPhone med olika skydd & tycker känslan i touchen suger. Har kört utan på hero i 1,5 år utan en repa & legenden jag har nu har funnits i familjen sen legend presenterades & mest legat i frugans väska tillsammans med all bråte, inte ett märke på skärmen.

    & hellre nån repa då än den tråkiga känsla skyddet ger, ja enligt min uppfattning då...

    Sent from my HTC Legend using Tapatalk
     
  13. Benta

    Benta Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 jan 2010
    Inlägg:
    21
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    hade invisible shield på min hero i två veckor sen slängde jag den skyddsfilmen åt helvete, skärmen blev okänslig och gummiaktig, rena skiten!
     
  14. Nerre

    Nerre Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 feb 2010
    Inlägg:
    2 110
    Mottagna gillanden:
    204
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Xperia Z1 compact

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Xperia Z1 compact
    Övrigt:
    Smartwatch 3
    Jag har resonerat likadant efter att ha provat med skydd ett par veckor.

    Om man är en sån som alltid köper det nyaste för att sälja vidare efter ett halvår kanske skydd kan vara ide för att hålla andrahandsvärdet uppe, men köper man telefonen för att använda den så kan man skippa det.

    Bättre i såna fall att köpa en sån här "strumpa" om man nödvändigtvis måste ha telefonen tillsammans med en massa metallskrot.
     
  15. Lazze

    Lazze Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 nov 2009
    Inlägg:
    47
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Tja då har väl jag världens otur då?
    Lade min hjälte i vänster jeansficka i ca 1/2 timme. Där hade jag några mynt (ca 4,50 Kr) och det räckte för att repa skärmen. Inga djupa repor men dom syns tydligt och är jävligt irriterande. Jag tänker skaffa skyddsplast till nästa mobil!
     
  16. Hund

    Hund Android Hedersmedlem

    Blev medlem:
    15 aug 2009
    Inlägg:
    5 572
    Mottagna gillanden:
    1 006
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Google Pixel 3a

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Google Pixel 3a
    ROM:
    Lineage OS
    Jag har provat att repa/hacka displayen på min Hero med mina nycklar ganska hårt. Jag lyckades inte åstakomma några repor på den.
     
  17. azek

    azek Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 jul 2009
    Inlägg:
    274
    Mottagna gillanden:
    7

    MINA ENHETER

    Min spica är repfri utan shild, haft den ett år. Känslan i shild är inte bra i min mening. Är försiktig med vad jag har i fickan med telefonen men har missat nycklar och annan bråte emellanåt.
     
  18. nkewk

    nkewk Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 aug 2010
    Inlägg:
    321
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Jag har haft en Copter display film på den jag fick min Hero i Juni och nu (igår) så tog jag bort den och med ren förvåning så var den förvånansvärt smooth så att säga så jag tycker inte att du ska skaffa det... Det kanske skyddar lite men är det inte Skydd på displayen med Htc desire?? :o


    / nkewk
     
  19. vonohlsson

    vonohlsson Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 jun 2010
    Inlägg:
    11
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Min hero har en 8mm lång repa och en 3mm lång repa mitt på skärmen -.-' förstår dock inte hur jag lyckats med det då jag alltid skyddar den när jag har den i fickor och väskor och dylikt. Men repor det har den, så helt omöjlig är den inte att repa ;)